StoryEditor

Roman Lončík: Pandémia bola studenou sprchou pre všetkých

14.08.2020, 09:15
Autor:
pzpz
Predstavujeme talenty z brandže.

V piatkovej rubrike talentov dnes odpovedá Roman Lončík z agentúry M KREO. 

Roman Lončík po škole pracoval v novinách, v malej reklamnej agentúre a neskôr ako sám hovorí,  neodolal možnosti pracovať v komunikačnej agentúre M KREO, kde sa postupne prepracoval z pozície kreatívneho grafika na pozíciu art directora. V agentúre je už 10 rokov a za ten čas stál za kreatívou väčšiny kampaní agentúry M KREO.

S: Ako sa máte? Čo momentálne prežívate?

Skauting a cestovanie po firmách, kedy sme precestovali Slovensko od západu po východ. Momentálne prechádzame množstvo nakrútených záberov, striháme a finišujeme video prezentácie a televízne spoty slovenských firiem pre Ministerstvo hospodárstva.

S: Zaujímavá skúsenosť, ktorú ste zažili v prvej polovici roka?

Myslím, že asi rovnaká ako u ostatných ľudí – takúto situáciu spojenú s pandémiou nezažije každá generácia. Zrušené, popresúvané a naopak urgentne vytvorené projekty bola studená sprcha asi pre všetky agentúry v brandži.

Po prvýkrát sme si v agentúre všetci nedobrovoľne vyskúšali home office. Ja by som doma bez svojho vybavenia dlhodobo pracovať nemohol, takže väčšinou som si užíval nečakaný „pokoj“ v kancelárii, kde je inak vždy ako v úli.

S: Zmenila vám pandémia dôležitý plán, alebo krok v živote, na ktorý ste sa chystali?

Pracovne ani nie, adaptovali sme sa. Investovali sme do techniky, získali nové skúsenosti v streamovaní a rozbehli projekt pre vydavateľstvo Petit Press.

S: Čo najdôležitejšie si plánujete v druhej polovici 2020?

Teším sa na nový rozpracovaný projekt pre veľkého klienta zo Žiliny, doslova sa neviem dočkať prvej klapky.

S: Ako rád trávite čas, keď nepracujete?

V práci bývam dlhšie akoby si manželka Radka priala, no snažím sa udržiavať kontakty s rodinou a priateľmi, hoci len posedeniami pri grile na terase. Nenechám si ujsť aj s kamošmi dobrý film v kine, nasledovaný vášnivou debatou o ňom. A občas si ukradnem čas len pre seba, pre dobrú hru alebo seriál.

S: Čokoľvek, čo rád sledujete alebo vás inšpiruje?

Mal som šťastie na ľudí, s ktorými pracujem, a práve oni sú mojou najväčšou inšpiráciou. Kolegovia sú pre mňa viac ako len spolupracovníci, beriem ich ako učiteľov, partnerov, kritikov – a priateľov.

A je úžasné sledovať ľudí okolo seba, ako prvotnú neopracovanú myšlienku pomáhajú pretaviť v niečo zmysluplné a funkčné – a byť toho súčasťou.

S: Cestovateľské okienko (čokoľvek spojené s vašimi cestovateľskými zážitkami).

Cestujem predovšetkým pracovne, aj to je jedna z vecí, ktorú mám na svojej práci rád. Zavedie ma na miesta, či už na Slovensku alebo v zahraničí, ktoré by som bežne nemal možnosť navštíviť. Ešte lepšie, spoznať ľudí a ich príbehy, zažiť okamihy, ktoré bežný turista nemá možnosť vidieť. A neskôr za monitorom, v postprodukcii, si tieto momenty opäť pripomenúť.

archív R.L.

S: Ktorá zahraničná a slovenská práca vás v poslednom čase oslovila a prečo?

Zo sveta určite kampaň You Can't Stop Us spoločnosti Nike, dokazujúca, že veľké značky môžu byť v dnešnom svete angažované v dôležitých témach. To napájanie dvoch obdobných záberov, tak aby rozprávali a spájali príbehy, bolo priam ako z iného sveta.

Z našich končín musím spomenúť aktuálnu kampaň Eins-zwei pre značku Klarstein, veľmi chválim produkciu.

S: S akou postavou z filmu alebo seriálu sa najviac stotožňujete?

Sú dni, kedy si pripadám ako tancujúci Star-Lord zo začiatku Strážcov Galaxie, inokedy zas ako kapitán Miller zo Zachráňte vojaka Ryana, otrasený, sediaci na moste a strieľajúci pištoľou na blížiaci sa nemecký tank.

S: Ktorá kritika vás v živote výrazne posunula vpred?

Zdanlivo nevinná otázka z dávnych čias od kolegu, ktorá mi nedala spávať: „Si s tým spokojný?“ Odvtedy ju v prípade potreby používam aj ja ak mám pocit, že má niekto z kolegov naviac. Je to stresujúce, ale prinúti vás to pozrieť sa na projekt, alebo riešenie akéhokoľvek problému z iného uhla.

S: Keby ste nemuseli spať, ako by ste trávili tento čas?

Myšlienkami na spánok.

S: Keby ste mohli dostať zaručene pravdivú odpoveď na jednu otázku, čo by ste sa opýtali?

Vyhráme najbližší tender?

S: Aká je vaša obľúbená spomienka spojená so zamestnaním?

Na všetky tie skvelé zdieľané okamihy s kolegami, kedy všetky časti projektu „zacvakli“ do seba a naozaj začali fungovať. A potom všetky tie priam epické kancelárske turnaje v kalčete, kedy sa aj pokojné povahy zmenili na dravcov a nikto nikomu nič nedaroval.

archív R.L.

01 - Modified: 2020-02-29 13:49:45 - Feat.: 0 - Title: Martin Repka: Mám rád, keď jedinou podstatou kampane nie je len predať samotný produkt, ale niečo viac 02 - Modified: 2020-03-06 08:44:40 - Feat.: 0 - Title: Adam Matej: Niekedy je najzaujímavejšia kritika od človeka, ktorý je v danej oblasti úplný laik 03 - Modified: 2020-05-21 09:39:33 - Feat.: 0 - Title: Miloš Szalay: Nečakal som na príležitosť. Oslovil som známe osobnosti a už to išlo 04 - Modified: 2020-05-29 08:30:21 - Feat.: 0 - Title: Naďa Lukáčiková: Chcem aby sa ukázalo, že goodvertising nie je len módny trend 05 - Modified: 2020-06-03 10:30:04 - Feat.: 0 - Title: Barbora Jančová: Pandémiu považujem za príležitosť. Zrazu všetko ide online 06 - Modified: 2020-08-07 08:06:51 - Feat.: 0 - Title: Barbora Senčáková: Content marketing je nedocenený. Veľa firiem mu stále nepripisuje dôležitosť
01 - Modified: 2020-08-28 06:22:58 - Feat.: - Title: Martin Szabó: Páči sa mi práca s ilustráciou, ktorá nie je prvoplánová 02 - Modified: 2020-08-07 08:06:51 - Feat.: - Title: Barbora Senčáková: Content marketing je nedocenený. Veľa firiem mu stále nepripisuje dôležitosť 03 - Modified: 2020-07-30 20:46:30 - Feat.: - Title: Daniela Detriková: V online prostredí sa nenachádza každá cieľová skupina 04 - Modified: 2020-07-24 06:25:06 - Feat.: - Title: Zlatica Baltazarovičová: Podstata zostáva stále rovnaká. Treba rozumieť našej práci, médiám a nerezignovať na invenciu 05 - Modified: 2020-07-17 08:27:30 - Feat.: - Title: Michala Očenášová: Médiá sú améba. Vždy sa dokázali prispôsobiť dobe
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 08:04