Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
14.08.2020, 12:15

Čo číta brandža? Tentoraz posúva svoje tipy Peter Michalka

Od vintage učebnice reklamy, cez Kissingera, až po rastliny. Peter si necháva čítať knihy.

Čo číta brandža? Tentoraz posúva svoje tipy Peter Michalka
Zdroj: Marek Würfl

Už na úvod nás Peter Michalka, Adman v agentúre Respect APP upozorňuje, že "menej číta, viac počúva". Aj keď čítanie kníh je podľa neho super vec a má to veľmi rád. "Stále som hľadal spôsob ako byť pri čítaní efektívnejší a ako čítať ešte viac," hovorí Peter. "Preto som v posledných týždňoch preformuloval svoj vzťah ku knihám, a to z „čítanie kníh je super“ na „knihy sú super"."

Preto sa pustil do audio kníh, ktorých ako priznáva bol dlho odporcom. Peter sa rád prechádza, do práce a z práce chodí pešo a pri počúvaní kníh môže robiť ešte niečo iné, napríklad polievať kvety alebo čo. "A má to ešte jeden taký roztopašný moment, že keď som doteraz hovoril, že „Idem si na hodinu do parku čítať knihu, teraz hovorím: „Idem do parku na hodinu a budú mi pritom čítať knihu"."  A tu je výber kníh od Petra Michalku.

"Mojou prvou audioknihou bola Homo Deus od Harariho. Jeho prvá kniha Sapiens je kultovka a mal by si ju prečítať každý, ktoré chce lepšie rozumieť svetu a človeku. Dlho som tú knihu mal pripravenú v knižnici, ale nikdy nebol akosi čas. Takto som ju zmákol za dva dni."

Zdroj: archív P.M.

"Potom som skúsil Usporiadanie sveta od Kissingera. Je to zľahka akademické, ale ak si chcete v hlave urobiť svetový poriadok, tak vrelo odporúčam. Výborne sa pri počúvaní tejto knihy nakupuje v potravinách."

Zdroj: archív P.M.

​"Aktuálne skúšam taký experiment, cestou do práce počúvať životopis Steva Jobsa, na ktorý som sa chystal roky."

Zdroj: archív P.M.

​"A cestou z práce počúvam Dejiny písané Rímom od Zamarovského."

Zdroj: archív P.M.

​"Je to super kombinácia," hovorí Michalka. "Jobs vás nakopne rovno do roboty a dejiny Ríma pôsobia upokojujúco aj keby práve hovorili o bitke, kde zahynuli tisíce."

Peter tvrdí, že keď počul prvých desať minút svojej prvej audioknihy, mentálne sa začal lúčiť s čítaním kníh... Ale napriek tomu, je občas fajn čítať aj niečo iné ako maily. Napríklad tieto:

"Kniha, ktorú mám stále nikde poruke, a ktorá ma už roky baví a výborne sa hodí do tejto rubriky, je vintage učebnica reklamy. Kdekoľvek ju otvorím, sú v nej veci, ktoré sú stále aktuálne a potom väčšina takých, ktoré vôbec nie sú aktuálne, ale sú zábavné."

Zdroj: archív P.M.

​No a na záver. V poslednej dobe sa viac ako listovaniu kníh, venuje Peter Michalka iným listom rastlín a stromov a intenzívne pritom používa túto knihu:

Zdroj: archív P.M.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.