StoryEditor

Šéf Lafluence: Influencer bude dlhodobou súčasťou komunikácie značiek

01.09.2020, 07:00
Autor:
pzpz
Peter Varga v rozhovore hovorí aj o tom, aké dáta dokážu o tvorcovi zistiť a ako vyhodnocujú jeho spoluprácu so značkou.

Ako sa darí influencer marketingu na Slovensku a ako dokáže platforma Lafluence zefektívniť spoluprácu zadávateľa a tvorcu obsahu, nám v rozhovore zodpovedal CEO Lafluence Peter Varga.

S: O platforme Lafluence hovoríte ako o trhu, kde prebieha komunikácia medzi influencerom a značkou. Predstavte nám ju.

Lafluence sme spustili na jeseň v roku 2017. Naším poslaním je inovovať technológie, ktoré výrazne posilnia influencer marketing. Pôsobíme akoby v troch väčších oblastiach. Prvou je vyberanie vhodného influencera, druhou manažment spolupráce a treťou jej vyhodnotenie. Fungujeme ako online trhovisko, kde na jednej strane sú značky a na druhej zadávatelia. Momentálne máme približne 1 200 registrovaných značiek a 1 800 registrovaných influencerov v Česku aj na Slovensku. Našou misiou je zefektívniť trh influence marketingu.

S: Koľko z 1 800 registrovaných tvoria Slováci?

Asi 10 – 15 percent. Rozdiel je aj v tom, koľko je prihlásených a koľko monitorujeme. V databáze máme aj 5 000 profilov, ktoré monitorujeme, ako sa vyvíjajú, a postupne ich prihlasujeme.

S: Ako sa online tvorca zaradí na platformu? Aké podmienky musí spĺňať?

Momentálne je to hranica 3 000 followerov na nami podporovanej sieti, čiže Instagram, YouTube, Facebook a blogy. Postupne podľa preferencií dopĺňame to, čo je pre zadávateľov atraktívne. Trend hrá prím Instagramu, 90 percent spoluprác je na tejto sociálnej sieti.

S: Ako to na vašom online trhovisku funguje?

Agentúra alebo samotný brand vytvorí na Lafluence kampaň, opíše marketingový brief a formulárom sa dopýtame ďalšie náležitosti ako timing, cieľ a preferencie značky. Následne ponuku zobrazíme na online nástenke, kde sa môžu online tvorcovia v prípade záujmu prihlásiť zaslaním ponuky na spoluprácu. Zadávateľ vidí, kto sa na dané zadanie prihlásil, a môže si pozrieť každú ponuku daného tvorcu. Dostupné je tiež real time chatovanie či posielanie príloh priamo na platforme. Pre zadávateľa máme dostupné dáta o influencerovi, takže ak sa rozhodne pre potvrdenie, máme integrovanú aj platobnú bránu. Samozrejmosťou sú legálne štandardné podmienky pre spoluprácu, medzi dvoma stranami automaticky vznikne zmluva o spolupráci a následne influencer posiela linky na schválenie kreatívneho výstupu. Ak spolupráca prebehne p...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2020-08-11 12:23:16 - Feat.: 0 - Title: Označenie reklamy na sociálnej sieti nie je za trest, upozorňuje advokát 02 - Modified: 2020-07-28 08:50:06 - Feat.: 0 - Title: Tlak na meranie výsledkov spolupráce s influencerom sa zvýši 03 - Modified: 2020-07-29 07:55:12 - Feat.: 0 - Title: Influencerov väčšina ľudí neberie ako reklamné kanály
01 - Modified: 2024-03-28 08:17:15 - Feat.: - Title: Tretina príspevkov influencerov zavádza publikum, značky hazardujú s reputáciou 02 - Modified: 2024-02-09 08:00:00 - Feat.: - Title: ADMA názor: Ktoré trendy treba sledovať a na ktoré zabudnúť? 03 - Modified: 2023-10-09 15:14:13 - Feat.: - Title: Influencer marketing: Old school alebo must have? 04 - Modified: 2023-08-07 08:55:16 - Feat.: - Title: Musíme mladých pochopiť a pozerať sa na svet ich očami. Inak nás "prekuknú" 05 - Modified: 2023-06-22 09:57:17 - Feat.: - Title: Andrej Csino: Influencer si buduje v prvom rade vlastnú značku, až potom značku klienta
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 00:25