Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
11.09.2020, 15:39

Brandža si Zlatý klinec zaslúži. A aj potrebuje, dokazuje to počet prihlásených prác

Alexander Smik z KRAS-u približuje, ako bude vyzerať tohtoročná súťaž kreativity.

Brandža si Zlatý klinec zaslúži. A aj potrebuje, dokazuje to počet prihlásených prác
Zdroj: archív

Vyhlásenie výsledkov súťaže Zlatý klinec sa uskutoční ONLINE už budúci piatok 18. septembra podvečer. Pri tejto príležitosti sme sa porozprávali s Alexandrom Smikom z agentúry Apple Pie a zároveň zástupcom Klubu reklamných agentúr Slovenska (KRAS), jedným z organizátorov súťaže. 

Zlatý klinec sa v tomto roku odsunul až na september. Pôvodne býva v máji. Zaoberali ste sa ako prípravný výbor tým, že by sa súťaž vôbec nekonala?
Samozrejme, v podstate sme mali dve možnosti. Áno alebo nie. Ale ako organizátori sme sa všetci zhodli na tom, že Zlatý klinec chceme a budeme robiť, aj napriek situácii. Myslíme si totiž, že brandža si Klinec zaslúži, pretože je pre ňu motiváciou.

Pôvodne ste mali plány, že zorganizujete klasický galavečer v máji. Situácia sa ale stále menila.
Prvé rozhovory o Zlatom klinci vrátane Festivalu kreativity, vznikajú vždy pred koncom roka. Ešte minulý rok v zime sme plánovali Festival kreativity s atraktívnymi spíkrami, mali sme pre Zlatý klinec vymyslený koncept punk. Na jar sme pochopili, že Festival kreativity tento rok asi nezorganizujeme, ale povedali sme si, že galavečer s odovzdávaním ocenení určite bude. Rovnako sme museli preložiť dátum a zhodli sme sa, že máj nahradíme septembrom. A stále sme plánovali klasický Zlatý klinec v Istropolise. V lete sme situáciu prehodnotili a chceli sme usporiadať podujatie v štýle hudobného festivalu pod holým nebom. Začiatkom septembra sme situáciu opäť prehodnotili a Zlatý klinec sme definitívne presunuli do online prostredia. Nepamätám si, že by sa pri príprave Zlatého klinca niekedy toľko toho menilo.

Ako bude teda prebiehať odovzdávanie ocenení?
Vyhlásenie výsledkov a ocenenie najlepších sa uskutoční online. Centrálne online štúdio bude umiestnené v Mlynici, kde zasadne a rozhoduje aj porota. Moderátorom večera bude Šarkan a atmosféru z agentúr budeme prenášať obrazom aj do vysielania.  Skupinové sledovanie a oslava víťazov je ale plne v rukách a réžii samotných agentúr. Verím, že všetky agentúry, ktoré prihlásili práce, prejavia záujem o pripojenie. A že sa budúci rok stretneme opäť offline. Toto riešenie sme zvolili kvôli bezpečnosti.

Ako bude prebiehať samotné odovzdávania cien?
Bronzové a Zlaté klince vyhlásime, ale Zlaté klince sa budú odovzdávať naživo.

Ak si predstavím budúci piatok, znamená to, že ľudia z agentúr ukončia prácu a potom sa na ôsmu vrátia kvôli Klincu naspäť?
Nie, presne z toho dôvodu sme zmenili čas odovzdávania, celé sa to bude konať skôr. Definitívny čas ohlásime budúci týždeň, predpokladáme, že to bude okolo piatej poobede. Online bude trvať hodinu – hodinu a pol.

Plánujete vyhlásiť aj  špeciálne ceny Filip, prípadne Grand Prix či Agentúru večera?
Určite, na tom sa nič nezmenilo.

V tomto roku prešla zmenou aj porota, po niekoľkých rokoch nemáte českého predsedu poroty. Bolo to rozhodnutie kvôli bezpečnosti alebo je to dlhodobé rozhodnutie? V minulosti totiž už párkrát zazneli hlasy opodstatnenosti českého predsedu poroty.
Toto rozhodnutie momentálne vzniklo kvôli situácii. Ale na KRAS-e pravidelne registrujeme diskusie na tému českých porotcov v úlohách predsedov poroty. V zásade českí porotcovia dávajú hodnoteniu iný rozmer, pretože majú nadhľad nad slovenským trhom. Na druhej strane na Slovensku máme vyspelých slovenských kreatívcov, skúsených z hodnotení z rôznych svetových súťaží, preto si myslíme, že model so slovenským predsedom poroty môže fungovať rovnako dobre. Tento ročník to koniec koncov dokáže. A potom uvidíme, ako sa rozhodneme budúci rok.

Aj tohto roku teda zostal model dvoch porôt – Single a Multi channel so slovenskými predsedami.
Áno a predsedov poroty si na mieste zvolia vybraní členovia poroty, ktorých aj v tomto roku nominovalo ADC.

Novou kategóriou je kovidová kategória. Čo môžeme od tejto kategórie očakávať?
Dúfam, že ide o výnimočnú kategóriu iba pre tento rok, pretože chceme oceniť práce agentúr, ktoré priniesli počas kovidového obdobia zaujímavú kreatívnu stratégiu a zároveň uchopili tému v prospech značiek. Nemyslíme si, že by to mala byť najsilnejšia kategória, ale prišlo nám zaujímavé ohodnotiť aj práce, ktoré vznikli počas tohto zvláštneho obdobia.

Môžeme už hovoriť aj o počte prihlásených prác. S akým počtom ste rátali, ktorá kategória bude podľa vás najzastúpenejšia?
Na začiatku sme si hovorili, že všetko nad 50 percent bude úspech. Musíme si uvedomiť, že v tomto roku, v čase, keď sa bežne začína silná sezóna komunikácií, sa zrazu všetko stoplo alebo sa prehodnocovalo a menilo. Ale číslo prihlásených prác nás príjemne prekvapilo, za čo by som chcel agentúram poďakovať. Verím, že aj tento prístup je signálom podpory a potreby našej brandžovej súťaže.  A k otázke o najsilnejšej kategórii - môj odhad bola kategória Digitál. Početnejšou myslím budú práce v Single channel. Pozeral som si prihlásené práce, veľmi som sa nemýlil.

Žijeme zvláštnu dobu. Myslíte si, že by porota mohla byť ústretovejšia ku kvalite prihlásených prác?
Osobne verím, že sa úroveň kreativity počas pandémie neznížila. Vzniklo možno menej reklám počas kovidu, ale nemyslím si, že by mala utrpieť kvalita kreativity. Prial by som si, aby porota bola rovnako prísna ako po minulé roky. Svojho času sme si dávali benchmark Cannes, verím, že to tak aj zostane.  A tiež by som bol nerád, aby v tomto ročníku, napriek všetkému, zatienila kvalitu prác téma o pandémii. Zlatý klinec je odrazom celého roka a myslím, že počas neho vzniklo veľa zaujímavých prác. To, či majú na ocenenie, ohodnotí už porota.

Podujatie Zlatý klinec sa uskutoční už budúci piatok. Viac informácií o online programe a všetky prihlásené práce, ktoré zabojujú o ocenenie si môžete pozrieť na webe súťaže.

Zlatý klinec 2020 v tomto roku podporili:
  • Generálny partner: Slovenská sporiteľňa
  • Partneri: Bittner, Eallin Nomad, Heineken Slovensko - Zlatý bažant, Zoznam.sk

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.