Sledujte nás na Instagrame
@magazin.strategieOdkedy analyzujete profily našich politikov? Vnímate nejaký posun v ich komunikácii?
So skúmaním politických profilov na sociálnych sieťach som začal ešte v rámci PhD štúdia v roku 2010. Bolo to obdobie, keď si politici profily na Facebooku len zakladali a väčšinou slúžili ako nástenky pre vydané tlačové správy, prípadne oficiálne fotky. V kampaniach boli online profily považované za doplnok k tradičnej komunikácii a jedinou stranou, ktorá ich ako tak efektívne vedela využiť, bola SaS. Dnes je komunikácia na sociálnych sieťach výrazne profesionálnejšia. Politici si uvedomili, že online priestor môže rozhodovať voľby a venujú mu preto výrazne viac času a prostriedkov. Pravdou však je, že aj dnes nájdeme politikov a strany, ktorých pôsobenie na týchto platformách, je ešte stále dosť amatérske.
Ktorí politici dnes patria k najaktívnejším politikom z pohľadu sledovateľov na Facebooku?
Z pohľadu počtu fanúšikov na facebooku sú dlhodobo medzi top politikmi Zuzana Čaputová, Boris Kollár, Andrej Kiska alebo Peter Pellegrini. Počet sledovateľov však už dávno nie je smerodajný pri hodnotení úspešnosti komunikácie, výrazne lepším indikátorom je počet interakcií na profile, teda koľko lajkov, komentárov alebo zdieľaní majú príspevky. Od toho totiž závisí aj počet zasiahnutých voličov.
Štýl komunikácie nášho premiéra často prirovnávajú k detinskému štýlu. Vnímate zmenu tejto komunikácie pred voľbami a po voľbách, keď sa stal premiérom?
Nemyslím si, že by tam bola nejaká zásadná zmena. Igorovi Matovičovi môžete vyčítať všeličo, ale to, že by sa nejako výrazne zmenil po nástupe do funkcie premiéra, nie. Neviem, či je to dobre pre túto krajinu, ale z pohľadu komunikácie zostáva pomerne autentický. Jeho príspevky sú naďalej značne neformálne, jemne populistické a nevyhýba sa ani osobným témam či tvrdým útokom na svojich oponentov.
Ako mu pomáha tento štýl pri získavaní nových fanúšikov?
Na sociálnych sieťach mu skôr pomáha, lebo dokáže zaujať. Je potrebné si uvedomiť, že politici na news feedoch používateľov súperia s obsahom ako sú fotky detí alebo videá z osláv a preto upútať pozornosť s politickými príspevkami nie je jednoduché. Vo všeobecnosti preto neformálnejší a agresívnejší štýl komunikácie na sociálnych sieťach funguje z pohľadu jeho šírenia lepšie. Negatívom je, že takýto typ komunikácie následne výrazne polarizuje verejnosť. Ak si pozriete diskusie pod príspevkami Igora Matoviča, sú plné urážok a vulgarizmov,
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 76% na dočítanie.
Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Strategický Newsletter
Top správy z marketingu, médií a reklamy.
Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.