Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
25.09.2020, 07:00

Z eventov sa stal rizikový segment. Čo mu pomôže?

  • Veľké eventové agentúry sa dostanú v tomto roku približne na 30 percent minuloročného obratu.
  • Dnes už je viac ako isté, že väčšina agentúr do konca roka robotu nemá a eventový trh nemá ani víziu, čo bude budúci rok.
  • O aktuálnej situácii a budúcnosti eventového trhu hovorí Tomáš Ručkay, prezident eventovej asociácie.
Z eventov sa stal rizikový segment. Čo mu pomôže?
Zdroj: Tomáš Ručkay, BTL komunikačná asociácia

Pandémia COVID-u-19 poznačili situáciu na celom trhu. Eventový segment zasiahla koronakríza medzi prvými a z kolapsu sa bude spamätávať medzi poslednými. Zároveň začína silnieť druhá vlna pandémie a opatrenia sa opäť sprísňujú.

Prežijú eventové agentúry koronu? Zachráni eventový biznis online? O aktuálnej situácii a budúcnosti eventového trhu sme sa rozprávali s Tomášom Ručkayom, prezidentom BTL komunikačnej asociácie, ktorá združuje agentúry pôsobiace v oblasti eventov.

Aká je aktuálna situácia v eventoch?
Eventový segment je na pokraji kolapsu. Všetci hovoríme, že o chvíľu nebudeme mať z čoho žiť. V rovnakej situácii sú hudobníci, umelci, kluby, divadlá... Na rôznych platformách sa stretávame a spoločne riešime, ako ďalej. Podpora od štátu je v našom segmente zanedbateľná. Vieme využiť len príspevky na zamestnancov v trvalom pracovnom pomere, ktorých máme reálne veľmi málo, a dotácie pre SZČO, čo vzhľadom na to, že sme sa správali k našim ľuďom zodpovedne a neprichádzalo k zásadným zníženiam, nepomohlo ani nám, ani im.

Ministerstvo kultúry síce predstavilo dotáciu 11 miliónov, ktoré však nie sú priamou podporou a už vôbec nie podporou pre firmy pracujúce v kreatívno-kultúrnom priemysle. Dotácia je dnes definovaná formou štipendia, teda vypracovania projektu, vytvorenia pesničky, naštudovania hry atď., čiže fixovaná naozaj len na umelcov a tvorcov, nie na ľudí a firmy, ktoré stoja v pozadí tohto veľkého kolosu.

Aký projekt môžu spraviť, aby dostali peniaze? Asi žiadny. A to sú presne tí ľudia, ktorí dnes odídu z biznisu, pôjdu robiť niečo iné, ale už sa nikdy do branže nevrátia. Ak sa o dva roky náš segment nejakým spôsobom pozviecha a začne opäť fungovať, tak to zrazu budú najdrahšie pozície. Na trhu síce bude dosť ľudí, problémom však bude nedostatok špecialistov.

Veľké eventové agentúry sa dostanú v tomto roku približne na 30 percent minuloročného obratu.

Dá sa vôbec povedať niečo optimistické? Existuje nejaké riešenie, vízia do budúcnosti?
Sú rôzne modely, ako firmy riešia aktuálnu situáciu. Niektoré firmy zrušili agentúry a svoje podnikanie zamerali na niečo iné. Niektoré firmy sa prepli

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 80% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.