Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
30.09.2020, 11:30

Walt Disney prepustil okolo 28-tisíc ľudí, väčšinou vo svojich zábavných parkoch

Disney pred koronakrízou vo svojich zábavných parkoch zamestnával vyše 100-tisíc ľudí.

Walt Disney prepustil okolo 28-tisíc ľudí, väčšinou vo svojich zábavných parkoch
Zdroj: Reuters

Americký mediálny a zábavný koncern Walt Disney pre pokračujúci negatívny vplyv koronakrízy zrušil tisíce pracovných miest.

Koncern prepustil približne 28-tisíc zamestnancov, väčšinou vo svojich zábavných parkoch v Spojených štátoch, na ktoré najviac doliehajú dopady opatrení proti šíreniu nového koronavírusu. Šéf zábavných parkov Disney Josh D'Amaro v utorok 29. septembra v liste zamestnancom uviedol, že asi dve tretiny z tých, ktorí prídu o prácu, sú zamestnaní na čiastočný úväzok.

Prepúšťanie zasiahlo Disneyho zábavné parky, dovolenkové rezorty a okružné plavby. Túto oblasť najviac zasiahli následky pandémie a už spôsobila koncernu vysoké straty. 

Návštevnosť parkov citeľne klesla už na jar, kedy sa dopady pandémie objavili prvýkrát. Napríklad v štáte Kalifornia zostáva Disneyland zatvorený aj naďalej. Firma vplyvom šírenia koronavírusu zavrela svoje zábavné parky po celom svete. Všetky okrem tých na Floride a v Kalifornii postupne otvorili, museli však obmedziť počet návštevníkov tak, aby bolo možné dodržiavať nariadené rozostupy.

Zábavné parky v Kalifornii a na Floride pred pandémiou zamestnávali okolo 110-tisíc ľudí, prepúšťať sa podľa denníka The New York Times bude hlavne v nich. Na svojom webe Disney uvádza, že v zábavných parkoch po celom svete pracuje vyše 170-tisíc ľudí.

"Urobili sme veľmi ťažké rozhodnutie začať proces znižovania počtu zamestnancov na všetkých úrovniach," napísal v liste zamestnancom D'Amaro.

Vedenie sa citeľnému prepúšťanie snažilo predísť znižovaním nákladov a zefektívňovaním prevádzky. Tým zamestnancom, ktorých firma od apríla posielala domov, ďalej prispievala na zdravotné poistenie. "Nemôžeme si ale dovoliť zachovať plný stav zamestnancov, keď je prevádzka tak obmedzená," napísal tiež D'Amaro.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.