Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
01.10.2020, 09:48

Jonáš Karásek o porotcovaní na Zlatom klinci: Hľadal som najmä dobrú ideu, ideálne aj s dobrou exekúciou

  • Z rozhovoru sa dozviete, o ktorých prácach porota diskutovala najviac.
  • Ako Jonáš hodnotí úroveň prihlásených prác.
  • Odpovedá na otázku, kde je hranica medzi kópiou a inšpiráciou.
  • Prečo porota neudelila Grand Prix.
Jonáš Karásek o porotcovaní na Zlatom klinci: Hľadal som najmä dobrú ideu, ideálne aj s dobrou exekúciou
Zdroj: Pavol Funtál/HN

Predsedom Single channel poroty na tohtoročnej súťaži o najkreatívnejšie práce Zlatý klinec bol Jonáš Karásek z kreatívneho štúdia Gun Powder. Spolu s odborníkmi, ktorých vybralo ADC, hodnotili kategórie: Vizuál, Out of home, Craft, Design, Audio reklama a FIlm.

Ako sa vám v tomto roku porotcovalo na Zlatom klinci z pozície predsedu poroty?
Mal som dobrý pocit z toho, že nikto v porote výrazne nepresadzoval extrémny názor na určitú prácu. A keď už aj áno, bolo tam dosť ľudí, ktorí mu pripomenuli, že to jemne preháňa. Často totiž ľuďom prekážajú veci, ktoré sú príliš subjektívne. Zažil som ročníky, v ktorých silná osobnosť nakoniec presadila svoj špecifický pohľad a ovplyvnila tak všetkých. Myslím, že v tomto roku sme napriek odlišným názorom dokázali vždy nájsť rozumný konsenzus.

Ak by ste mali zhodnotiť celkovo úroveň prihlásených prác?
Úroveň bola rôznorodá. Niektoré kategórie ma sklamali, tak ako už takmer každý rok. Mám na mysli najmä Vizuál, OOH. Nechcem povedať, že tieto kategórie idú dole vodou, ale určite nestúpajú na kvalite.

I keď printy môžeme vnímať ako vizuály v online.
Iste, len si myslím, že pre ľudí sú dnes vo všeobecnosti zaujímavejšie interaktívne veci, čo sa odzrkadlilo aj na prihlásených prácach.

Máte na mysli práce prihlásené v kategóriách Craft a Film, kde bolo, mimochodom, aj najviac shortlistov – Craft 26, Film 21. Čo vás na týchto kategóriách pozitívne prekvapilo?
Celkovo sa mi zdala veľmi silná úroveň videí, či už televíznych, alebo onlinových, najmä čo sa týka remesla. Vieme na Slovensku spraviť 3D, ktoré je na svetovej úrovni, vieme natočiť spoty, ktoré vyzerajú fantasticky. A sú to práce od rôznych režisérov, rôznych produkcií, a to je skvelé.

O ktorých prácach bola najväčšia diskusia?
Paradoxne o tých najlepších prácach nebola až taká veľká diskusia. Pretože porotcovia sa na najlepších prácach väčšinou okamžite zhodli. Od začiatku bolo zjavné, že práce, ktorým sme dali nakoniec kovy, boli práce, ktoré vytŕčali. Skôr sme viac diskutovali o prácach, ktoré buď nezapadali do prihlásenej kategórie

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 77% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.