Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
13.10.2020, 11:29

Roman Rajtár: Päť pracovných dní nestačí

Uvádza ako ponaučenie nový marketingový riaditeľ značky ŠKODA. Takto hodnotí svojich 100 dní v novej funkcii.

Roman Rajtár: Päť pracovných dní nestačí
Zdroj: archív

Ako nový marketingový riaditeľ značky ŠKODA sa musel Roman Rajtár hneď po nástupe do funkcie popasovať s pandémiou a v nasledujúcich mesiacoch ho čaká niekoľko ďalších zaujímavých výziev.

V čom bola pre vás pri nástupe nová pozícia výzvou?
Pre mňa to bol návrat domov, lebo prácu v Škode som začínal práve tu pred siedmimi rokmi. Poznal som ľudí z tímu, takže obavy z nového miesta neboli. Na druhej strane som naskočil do vlaku, ktorý uháňal neskutočnou rýchlosťou. Boli naplánované mnohé akcie, čakali kampane, ktoré bolo treba dotiahnuť a realizovať. Situácia aj vzhľadom na doznievanie prvej vlny pandémie sa menila každý deň a rozhodnutia neboli ľahké. Našťastie mám šikovných kolegov, s ktorými sme to zvládli.

Čo ste urobili po nástupe do funkcie ako prvé?
Je pre mňa kľúčové, aby som bol s ľuďmi, s ktorými bezprostredne spolupracujem, na jednej vlne, vedeli sme sa na seba spoľahnúť a bavilo nás to, čo vytvárame. Takže ako prvé sme sa s kolegami stretli, prešli sme si naše očakávania, predstavy a nastavili sme si systém spolupráce.

Aké boli vaše prvé ciele po nástupe do funkcie?

V prvom rade to bolo nastavenie spolupráce a komunikácie s ostatnými oddeleniami, ako aj s agentúrami, aby sme boli schopní naplánovať kampane a projekty na nasledujúce obdobie. Osobitne dôležité bolo uzavrieť dohody s našimi TOP sponzoringovými partnermi na novú sezónu. Ďalším míľnikom bola príprava stratégie komunikácie elektromobility, čo je pre nás jedna z kľúčových tém tohto, ale aj nasledujúcich rokov. V centrále som mal možnosť spolupodieľať sa na vzniku globálnej komunikácie elektromobility, čo mi veľmi pomohlo.

Ktoré ciele a do akej miery sa vám už podarilo zrealizovať?
Zoznam cieľov sa rozširuje, ale som rád, že aj vďaka profesionálnemu prístupu členov tímu a tiež podpore kolegov sa nám ich darí postupne odškrtávať.

Aké máte priority do najbližšieho obdobia?
Máme pred sebou veľké uvedenie srdca našej značky, novej Octavie, ktorej pôvodne plánovaný launch poznačil nástup pandemickej krízy. Výzvou určite bude úspešný vstup do elektrickej éry s naším nedávno odhaleným modelom Enyaq, ktorým Škoda začína písať novú kapitolu svojej 125-ročnej histórie. V neposlednom rade potrebujeme nastaviť našu brand komunikáciu tak, aby sme dokázali efektívne reagovať na zmeny, ktoré toto komplikované obdobie prináša. Naše tradičné aktivity sme museli nahradiť inými, ktoré reflektujú súčasné dianie. Počas prvej vlny pandémie sme priniesli napríklad koncept „Virtuálneho showroomu“, preteky ŠKODA Bike Open Tour sme preniesli sčasti aj do virtuálneho sveta. Sme trhovou jednotkou, to chceme upevňovať nielen v predaji, ale aj v komunikácii. Máme všetky predpoklady na to, aby sme efektívne, sebavedome a nápadito oslovovali našich verných, ale aj nových zákazníkov.

Na čo ste najviac hrdý, čo sa vám podarilo zrealizovať?
V dôsledku aktuálnej situácie sme museli nutne čeliť rozpočtovým škrtom, ako aj prísnym nariadeniam. Napriek tomu sme boli rozhodnutí zrealizovať akcie, na ktoré naši priaznivci čakali. Podarilo sa nám priniesť fanúšikom cyklistiky ich každoročnú top akciu, samozrejme, v čo najbezpečnejšej forme. Séria najväčších MTB cyklistických pretekov na Slovensku – ŠKODA Bike Open Tour, ktorá je pre nás škodovákov srdcovkou, úspešne beží. Na čo sme nesmierne pyšní. Taktiež sa nám podarilo nastaviť komunikačné kampane a aktivity do konca roka. Máme skvelé nápady a verím, že ŠKODA tento rok ešte prekvapí.

Vaše poučenie z obdobia, odkedy ste vo funkcii?
Päť pracovných dní nestačí. :)

Aká značka je pre vás inšpiratívna a prečo?
O2 Slovensko. Mal som to potešenie a príležitosť stáť pri jej uvedení na slovenský trh pri mojich vlastných začiatkoch v PR agentúre. Je to značka s jasným názorom, ktorá si dokázala od svojho štartu až doteraz udržať jednotnú filozofiu férového prístupu a cestu vyzývateľa svojej kategórie.

Kto je Roman Rajtár?

Roman Rajtár pôsobil od roku 2013 v pozícii PR manažéra ŠKODA AUTO Slovensko. V roku 2018 sa presunul do centrály ŠKODA AUTO v Českej republike, kde pracoval ako koordinátor globálnej stratégie a contentu značky na oddelení medzinárodného marketingu. Na starosti mal rozvoj a implementáciu globálnej stratégie značky, korporátnej identity a dizajnu. Zároveň zastrešoval projekty podporujúce vnímanie a rast imidžu značky, ako aj medzinárodných brand kampaní či stratégiu komunikácie elektromobility.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.