Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
16.10.2020, 08:05

Discovery reklamy. Ako fungujú a prečo by sme ich mali používať?

Google predstavil Discovery kampane už minulý rok, no po dlhšom beta testovaní ho od tohto roku môžu využívať všetci inzerenti aj na Slovensku.

Discovery reklamy. Ako fungujú a prečo by sme ich mali používať?
Zdroj: Google

Pomocou Discovery kampaní môžeme zasiahnuť až 3 miliardy používateľov po celom svete naprieč službami Google v rámci jediného typu kampane. Reklamy sa zobrazujú vo feede Discover, ale aj v rámci služieb YouTube a Gmail. Práve Discover je úplne nový typ umiestnenia, ktorý nájdeme v rámci aplikácie Google pre iOS, na domovskej stránke Google v mobilných zariadeniach či priamo v rámci operačného systému Android.

Zdroj: Google

​Ide tak o úplne nový typ kampaní, ktorý využíva iba behaviorálne cielenie a pripája sa tak k ostatným najpoužívanejším typom kampaní v rámci systému Google Ads, ako sú kampane vo vyhľadávaní, obsahové kampane v Google Display Network či Video kampane na YouTube.

Prirovnať to môžeme k reklamám na sociálnych sieťach, keďže umiestnenie je v rámci feedu, čo je veľmi podobný typ umiestnenia ako v prípade reklám na Facebooku či Instagrame. Takisto sa k nim používateľ dostane popri konzumácii iného organického obsahu, nie ako napr. v prípade reklám vo vyhľadávaní, keď sa reklamy zobrazujú iba na základe konkrétnych vyhľadávaní.

Ako tieto reklamy vyzerajú?
Ide v podstate o natívnu reklamu, ktorá sa „snaží“ svojím vizuálom čo najviac zapadnúť do umiestnenia, kde sa zobrazuje. Takže napríklad v rámci Gmailu vyzerá ako email v sekcii propagácie či v Discover feede ako jeden z ďalších článkov. Využíva tak veľký priestor s využitím obrázkov, ktoré sú doplnené o nadpis a popis.

Ak neviete, ako začať, aj samotný Google odporúča si pozrieť vaše najlepšie kreatívy na sociálnych sieťach, a tie otestovať práve v rámci Discovery kampaní. Práve tento typ reklám, keď používateľa potrebujeme zaujať pri prehliadaní množstva obsahu, funguje najlepšie.

Pri tvorbe reklamy nepotrebujete zložité grafické podklady, stačia kvalitné fotografie a najlepšie 5 variantov nadpisov a popisov. Tie si následne systém sám testuje v rôznych kombináciách a aj vďaka strojovému učeniu a umelej inteligencii vyberá najvhodnejšiu podobu reklamy pre konkrétneho používateľa, ktorému sa reklama zobrazí.

Tri hlavné rozdiely
V rámci ekosystému Google majú Discovery kampane najbližšie k Obsahovým kampaniam, čo sú bannerové kampane zobrazujúce sa na rôznych webových stránkach. Rozdielov je, samozrejme, veľké množstvo, no toto sú tri najväčšie, ktoré by mal mať na pamäti každý inzerent či zadávateľ:

Prvý veľký rozdiel je práve v umiestnení, keď sa reklamy môžu zobraziť v podstate iba na troch miestach – Discover, YouTube a Gmail.

Na rozdiel od obsahových kampaní v rámci cielenia je možné využiť iba publiká na základe behaviorálnych znakov či demografie. Máme tak k dispozícii cielenie podľa vzdelania, rodinného stavu, záujmov, životných situácií či nákupných úmyslov. Samozrejme, je možné vytvárať aj vlastné publiká či využiť remarketing a cieliť tak na návštevníkov vašich webových stránok.

Takmer všetko sa zautomatizovalo a kontrolu nad kampaňami má práve strojové učenie a umelá inteligencia. Riadi ponúkanie cien, kde sme prišli o platbu za klik či tisíc zobrazení, a teraz sa ponúkanie cien zameriava hlavne na konverzie. Takisto nemáte kontrolu nad frekvenciou zobrazovania jednému používateľovi a samotné reklamy vytvára systém z obrázkov a textov, ktoré dodáte, a nad jednotlivými kombináciami sme tak stratili kontrolu.

Pre koho sú takéto kampane vhodné
Ak chcete zvýšiť priamu odozvu na vašom webe napr. v podobe objednávok alebo potrebujete získať nové leady, tak Discovery kampane jednoducho musíte vyskúšať. Sú práve určené na zvýšenie konverzií vďaka vynikajúcemu cieleniu reklamy na tých pravých používateľov v pravom čase, keď je pravdepodobnosť dosiahnutia cieľu najvyššia.

Kampane navyše ponúkajú možnosť zberu leadov priamo z reklamy, a tak nemusíte používateľa nevyhnutne smerovať na váš web. Formulár aktuálne ponúka špecifický výber otázok, navyše iba v anglickom jazyku, ale tu môžeme očakávať zmenu.

V Invelity kampane testujeme u klientov, u ktorých je dôležitá práve priama odozva, a tu nám prinášajú výsledky s cenou za konverziu nižšou priemerne až o 28 percent. Naopak, kampane nie sú vôbec vhodné na budovanie povedomia o značke. Cena za tisíc zobrazení je podľa našich dát priemerne až takmer o 700 percent vyššia v porovnaní s obsahovými reklamami a o 430 percent vyššia, ak to porovnávame s videoreklamou na YouTube.

Článok vyšiel v septembrovom printovom vydaní Stratégií, ktoré sú práve v predaji. 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.