Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
16.10.2020, 11:32

Adidas otvoril prvý rodovo neutrálny obchod

Reaguje ním na správanie a preferencie generácie Z. Podobný krok nedávno urobila aj Mastercard.

Adidas otvoril prvý rodovo neutrálny obchod
Zdroj: Vogue Business

Rodová neutralita v móde je trendom už niekoľko sezón, uvádza Vogue Business. Čo sa však týka koncepčných obchodov, portál zdôrazňuje, že sa s tým maloobchodníci ešte musia popasovať.

Výnimkou je moderná značka Adidas, ktorá svoju prvú predajňu otvorila minulý týždeň v Soho štvrti v Londýne.

Zdroj: Vogue

​Na rozdiel od vlajkovej lode, ktorá bola minulý rok otvorená na londýnskej Oxford Street, je tento koncepčný obchod určený mladej generácii. Ako hovorí viceprezident spoločnosti Adidas UK Chris Walsh, predajňa jediná svojho druhu zaujme najmä 18-24 ročného zákazníka. Spoločnosť chce osloviť generáciu Z, ktorá je pre ňu podľa vyjadrenia veľmi dôležitá a tak sleduje jej požiadavky ako udržateľnosť či inkluzívnosť.

Walsh vo vyjadrení zdôrazňuje, že zákazníci si majú vyberať na základe svojho vkuse a nie podľa predpísaných pravidiel: „Pre spoločnosť Adidas Originals má zmysel prezentovať produkty podľa športu alebo témy, nie podľa pohlavia. Ľudia nechcú byť definovaní tým, čo hovorí okolie, alebo podľa daných spoločenských vzorcov.“

V minulosti to podľa viceprezidenta značky bolo tak, že pastelové farby vytvárali rodovú špecifickosť, dnes to tak značka nevidí. Aj keď je tovar v novom obchode Adidas zmiešaný, stále má rozdelené pánske a dámske veľkosti.

Značka reaguje na prieskum spoločnosti Vice Media, z ktorého vyplýva, že až 41 percent respondentov generácie Z sa v rodovom spektre označuje za neutrálnych. To sa nasledovne premieta aj do nákupného správania. Až 56 percent mladých nenakupuje veci určené iba pre svoje pohlavie.

Marketingová agentúra Wunderman Thompson tvrdí, že generácia Z ignoruje štítky s oblečením a sekcie v obchodoch rozdelené podľa pohlavia.

„Snažíme sa byť čo najviac prispôsobiví, pretože svet sa očividne rýchlo mení,“ uviedol Walsh.

Podobný krok spravila aj spoločnosť Mastercard, ktorá na začiatku leta predstavila svoju platobnú kartu True Name. Jej držiteľom firma umožní používať svoju pociťovanú identitu. Podporuje tak trans a nebinárne komunity a zároveň vyzýva ostatných hráčov na trhu, aby sa k tejto iniciatíve pripojili a stali sa lepšími partnermi komunity LGBTQ+.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.