StoryEditor

Silvia Kušnírová: Ste značka. Kríza je vždy dočasná a reputácia je beh na dlhú trať

27.10.2020, 13:51
So zakladateľkou SKPR Strategies o úlohe PR v čase krízy, o líderstve, ale aj o filantropii.

Pred viac ako šiestimi rokmi založila vlastnú PR agentúru SKPR Strategies. Odvtedy sa jej diapazón aktivít rozšíril. No všetky spája fakt, že súvisia s brandom, dôverou, reputáciou, autentickosťou. To všetko je dnes omnoho dôležitejšie ako predtým, hovorí Silvia Kušnírová, s ktorou sme sa rozprávali aj o filantropii či úlohe lídra v čase krízy.

Ako zvládate v PR agentúre obdobie, ktoré v súčasnosti prežívame?
Od prepuknutia krízy je to náročné obdobie a určite nie sme na konci. Čaká nás ešte veľa skúšok. No kríza vždy preverí firmy, ľudí, tímy, preverí lídrov. Donedávna by to možno znelo ako klišé, ale dnes platí, že keď to všetci zvládneme, vyjdeme z toho posilnení, zocelení, azda aj múdrejší. Už teraz je jasné, že kríza nám pomáha vidieť veci jasnejšie, oddeliť podstatné od menej dôležitého. Dnes platí, že jediná istota je zmena – či už uvažovania, alebo spôsobu fungovania.

Čo bolo pre vás počas marcového lockdownu to najdôležitejšie v súvislosti s chodom agentúry?
Snažila som sa byť ľuďom k dispozícii, chcela som od nich počuť, čo prežívajú. V tom čase som ani nevnímala ako prioritu, čo sa bude diať s firmou z hľadiska biznisu, pretože vtedy to aj tak nikto nevedel. Pre mňa bolo dôležité, aby sme situáciu zvládli ako ľudia.

Urobili ste v agentúre aj nejaké zmeny?
Paradoxne, my sme v čase najväčšej karantény robili nábor na pozíciu pre veľkého klienta. A zdá sa, že napriek sťaženým podmienkam, pretože výber prebiehal online, sme vybrali dobre. Myslím, že naša Lenka zažila najťažší možný onboarding – v novej firme, s novým klientom a agendou, v paralyzovanom svete v čase pandémie, bez možnosti stretnúť sa a riešiť veci v tíme – aj tento príklad mi ukázal, že všetko je a môže byť inak.

Čo bolo pre vás najväčšou zmenou, ktorá bude mať presah aj do budúcnosti?
Celý svet prišiel o pocit istoty, ktorá bola aj tak iluzórna, istotu nemáte nikdy, a je dobré, že sme si to pripomenuli.

Čím dnes prechádza PR, ako sa zmenilo, aká bude podľa vás jeho najväčšia výzva?
Myslím, že public relations prechádza v čase trhovej neistoty a chaosu veľkým testom strategickej úlohy našej služby. Vnímam to ako jednu z najväčších príležitostí pre nás, aby sme potvrdili, aká dôležitá je komunikácia. Ľudia si pamätajú nielen to, čo im hovoríte, ale aj to, ako sa pri tom vďaka vám cítili, a na základe toho menia ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 18:38