Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
27.10.2020, 14:51

Silvia Kušnírová: Ste značka. Kríza je vždy dočasná a reputácia je beh na dlhú trať

  • Z rozhovoru sa dozviete: Aká najväčšia výzva čaká PR v súčasnosti.
  • Čo má robiť líder v čase krízy.
  • V čom robia lídri najväčšiu chybu.
  • O zachovaní si reputácie počas náročného obdobia.
  • Aký je rozdiel medzi filantropiou a charitou.
  • Prečo majú developeri v Bratislave zlú reputáciu a ako si ju môžu napraviť.
Silvia Kušnírová: Ste značka. Kríza je vždy dočasná a reputácia je beh na dlhú trať
Zdroj: Patrícia Kvašňovská

Pred viac ako šiestimi rokmi založila vlastnú PR agentúru SKPR Strategies. Odvtedy sa jej diapazón aktivít rozšíril. No všetky spája fakt, že súvisia s brandom, dôverou, reputáciou, autentickosťou. To všetko je dnes omnoho dôležitejšie ako predtým, hovorí Silvia Kušnírová, s ktorou sme sa rozprávali aj o filantropii či úlohe lídra v čase krízy.

Ako zvládate v PR agentúre obdobie, ktoré v súčasnosti prežívame?
Od prepuknutia krízy je to náročné obdobie a určite nie sme na konci. Čaká nás ešte veľa skúšok. No kríza vždy preverí firmy, ľudí, tímy, preverí lídrov. Donedávna by to možno znelo ako klišé, ale dnes platí, že keď to všetci zvládneme, vyjdeme z toho posilnení, zocelení, azda aj múdrejší. Už teraz je jasné, že kríza nám pomáha vidieť veci jasnejšie, oddeliť podstatné od menej dôležitého. Dnes platí, že jediná istota je zmena – či už uvažovania, alebo spôsobu fungovania.

Čo bolo pre vás počas marcového lockdownu to najdôležitejšie v súvislosti s chodom agentúry?
Snažila som sa byť ľuďom k dispozícii, chcela som od nich počuť, čo prežívajú. V tom čase som ani nevnímala ako prioritu, čo sa bude diať s firmou z hľadiska biznisu, pretože vtedy to aj tak nikto nevedel. Pre mňa bolo dôležité, aby sme situáciu zvládli ako ľudia.

Urobili ste v agentúre aj nejaké zmeny?
Paradoxne, my sme v čase najväčšej karantény robili nábor na pozíciu pre veľkého klienta. A zdá sa, že napriek sťaženým podmienkam, pretože výber prebiehal online, sme vybrali dobre. Myslím, že naša Lenka zažila najťažší možný onboarding – v novej firme, s novým klientom a agendou, v paralyzovanom svete v čase pandémie, bez možnosti stretnúť sa a riešiť veci v tíme – aj tento príklad mi ukázal, že všetko je a môže byť inak.

Čo bolo pre vás najväčšou zmenou, ktorá bude mať presah aj do budúcnosti?
Celý svet prišiel o pocit istoty, ktorá bola aj tak iluzórna, istotu nemáte nikdy, a je dobré, že sme si to pripomenuli.

Čím dnes prechádza PR, ako sa zmenilo, aká bude podľa vás jeho najväčšia výzva?
Myslím, že public relations prechádza v čase trhovej neistoty a chaosu veľkým testom strategickej úlohy našej služby. Vnímam to ako jednu z najväčších príležitostí pre nás, aby sme potvrdili, aká dôležitá je komunikácia. Ľudia si pamätajú nielen to, čo im hovoríte, ale aj to, ako sa pri tom vďaka vám cítili, a na základe toho menia svoje správanie. Platí to pre lídrov a platí to aj pre značky. V čase pretlaku informácií a hlavne dezinformácií sú správne podané posolstvá a fakty životne dôležité. Reputácia, dôvera, hodnoty – to všetko je dôležitejšie ako kedykoľvek predtým, tu je úloha a príležitosť public relations.

Čo bude ešte kľúčové v PR z hľadiska značiek?
Dnes sa v mnohom rozdávajú karty nanovo a spoločenská zodpovednosť už nie je nadstavbou, niečím navyše, čo komunikačne podporí imidž, ale malo by to byť autentickou súčasťou fungovania. Aj z tohto hľadiska bude väčší tlak na autentickosť, na to, aby značky na úrovni biznisu žili to, čo hovoria, boli súčasťou komunity. A my budeme potrebovať ešte lepší insight do potrieb a prežívania publika a budeme musieť počítať s tým, že zajtra neplatí, čo platilo včera.

Spomínali ste, že kríza preverí lídrov. Ako sa správa dobrý líder v náročnom období počas krízy?
Mám to šťastie, že roky sledujem pri práci lídrov a tímy a môžem sa učiť. Dnes je tlak na leadership veľký. Správny líder dokáže

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 76% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.