Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
09.11.2020, 10:55 Aktualizované dňa 09.11.2020 o 13:03

Elite / Monday Lovers. Spoznajte novú kreatívnu agentúru operátora Orange

Z malého webového štúdia, cez digitálnu až po fullservisovú agentúru pre top klienta na trhu. To je príbeh Elite / Monday Lovers.

Elite / Monday Lovers.  Spoznajte novú kreatívnu agentúru operátora Orange
Zdroj: archív

Agentúra vznikla pred 13 rokmi ako malé webové štúdio s názvom Elite Soft, až sa vypracovala na fullservisovú agentúru Elite / Monday Lovers. Reč je o nedávno premenovanej agentúre Elite Solutions, ktorú vedie Ľubomír Lajoš. Agentúru založil po vysokej škole. Neskôr sa agentúra, už ako digitálna a časom aj fullservisová, rozrástla až za hranice a otvorila pobočku v Českej republike. Aktuálne sa slovenská Elite teší veľkému úspechu, v tendri si vybojovala klienta Orange Slovensko.

Za agentúrou stojí od začiatku Ľubomír Lajoš, ktorý po celý čas vedie agentúru z pozície CEO.  Marián Hlinka, ktorý do agentúry nastúpil v roku 2012, zastáva pozíciu Client Service Director a treťou výraznou osobnosťou agentúry je Peter Šurín - Strategy a Creative Director. 

Agentúra, ktorá dlhodobo fungovala pod názvom Elite Solution, v posledných dňoch mení meno na Elite / Monday Lovers.

“Dlho sme premýšľali, kam posunúť značku agentúry. Držíme sa zásady, že agentúru nerobí názov, ale ľudia. A to sú u nás práve “monday loveri”. Tešíme sa do práce, máme tu kolegov aj priateľov. Nerobíme tu, len aby bolo na hypotéku. Baví nás to a to sa odráža aj v našej práci a vzťahmi s klientmi. Monday Lovers sme už pár rokov nosili ako claim na našom merchi. Teraz sme si uvedomili, že to nie len claim ale aj naša charakteristika. Preto sa to dostalo až do názvu agentúry,” vysvetlil rebranding Ľubomír Lajoš.

K rastu agentúry bezpochyby prispel aj klient O2, s ktorým sa agentúra po 10 rokoch spolupráce rozlúčila. „Je čas posunúť sa ďalej a postaviť sa pred nové výzvy, ktoré nás čakajú. Ďakujeme O2 SK za 10 rokov dôvery, bolo radosťou s vami pracovať. Aha, čo všetko sa nám podarilo a malo to zmysel,“ napísala Elite v príspevku na facebooku.

K ukončeniu spolupráce sa pre Stratégie vyjadrila Lucia Petrášová, Head of Marketing Communication O2 Slovakia:  „Spolupráca medzi O2 a Elite sa zrodila pred 10 rokmi, keď pre nás začali zastrešovať online projekty. Odvtedy sme spoločne rástli a urobili kopec skvelých online kampaní, mimo iných aj veľmi úspešný #nebuďpirát. Na Elite si veľmi vážim profesionalitu, ochotu ísť nad rámec zadania a hľadať riešenia, keď treba rýchlo reagovať. Úplne chápem a rešpektujem ich túžbu pracovať na komplexných ATL a strategických zadaniach a teším sa, že dostali takúto príležitosť. Prajem im všetko dobré!“

Do portfólia klientov Elite / Monday Lovers patria aj Slovnaft, Bioderma, ZSE, Hyundai, STOCK, Tesco Mobile či SHP Harmanec (Group). Pre značku Harmony agentúra v minulom roku vytvorila kampaň Jeden by nemal robiť všetko, ktorá upozorňuje na stereotypizáciu v starostlivosti o domácnosť.

“Tešíme sa, že sme spoločne s Harmony spustili kampaň, v ktorej môžeme upozorniť na témy, o ktorých sa nehovorí ľahko, prípadne sa prehliadajú úplne. Jednou z nich je iste aj rodová rovnosť v domácnosti. Ak sa nám našimi výstupmi podarí zmeniť zmýšľanie a konanie aspoň u jedného takéhoto páru, kampaň bude mať zmysel,” vysvetlil Marián Hlinka, Client Service Director agentúry.

Agentúra sa minulý rok stala členom Klubu reklamných agentúr Slovenska, a v rebríčku ekonomickej výkonnosti TAAS rovno obsadila desiatu priečku. V tomto roku patrí agentúre 11. miesto.  

Hneď začiatkom roka 2019 nastala zmena aj v Asociácii digitálnych marketingových agentúr (ADMA). Strategy Director vtedajšieho Elite Solutions Peter Šurín vystriedal v prezidentskom kresle Pavla Kubána.

Skokan roka 2019

O tom, že minulý rok bol pre Elite mimoriadne vydareným, svedčia aj úspechy kampaní, primárne pre O2 - Nebuď pirát a pre Depaul Slovensko - Adoptuj si posteľ.  K tomu, aby sa agentúra dostala do top trojky najúspešnejších slovenských agentúr v súťaži Agentúra roka, jej chýbalo iba 19 bodov. S 1380 bodmi sa na tretej priečke umiestnila Istropolitana Ogilvy.

Ak hovoríme o rebríčku Effie Awards 2019, tu už agentúra svoje miesto získala. S počtom 810 bodov sa umiestnila na druhom mieste, kde mala iba o 10 bodov menej ako víťazný TRIAD.

Na Effie 2019 agentúra zo štyroch želiezok v ohni premenila tri na ocenenia. Stala sa tak agentúrou, ktorá získala najviac kovov spomedzi všetkých zúčastnených agentúr.

Striebornú Effie v kategórii Dobročinný marketing a bronzovú Effie v kategórii Small Budgets sa porota rozhodla agentúre udeliť za kampaň Adoptuj si posteľ pre organizáciu Depaul Slovensko. A ďalší bronz si agentúra zo súťaže efektivity odniesla za kampaň Nebuď pirát ocenenej v kategórii Digital.

Elite si niekoľko bodov do Agentúry roka pripísal aj vďaka bodom z Hodnotenia Stratégií. Kampaň Nebuď pirát v súťaži obsadila dve prvé miesta v kategórii Kampaň a PR, druhé miesto v kategórii Digital - influencer marketing a tretie v kategórii Digital -Social media.

Kampaň Nebuď pirát, ktorú agentúra spustila mesiac pred odoslaním prihlášky do súťaže Zlatý klinec, si zo súťaže napokon odniesla zlaté ocenenie, dva strieborné a tri bronzové Klince. Ostatné tri ocenenia, z celkového počtu deväť, získal Elite taktiež za prácu pre klienta O2 Slovakia. Striebro a dva bronzové Klince dostala práca Bez okuliarov tomu niečo chýba.

„Z agentúry, ktorá pre klientov pripravovala weby, sa stala plnohodnotná digitálna agentúra, ktorej patril Zlatý Klinec 2019,“ povedal na margo ocenení CEO agentúry Lajoš.

Práca Nebuď pirát si odniesla zlaté ocenenie aj zo súťaže najlepších PR projektov Prokop 2019. Kampaň sa dostala aj za hranice Slovenska, v medzinárodnej PR súťaži GLOBAL SABRE AWARDS 2020 sa dostala medzi top 20 PR prác na svete.

Stratégie zaradili v ročenke Kto je kto Ľubomíra Lajoša medzi top osobnosti roku 2019. V tomto roku sa rozhodli miesto venovať Petrovi Šurínovi aj Mariánovi Hlinkovi.

Elite / Monday Lovers sa od nového roka budú starať o kreatívu veľkého klienta - značku Orange. Spolupráca s takou veľkou značkou môže agentúru katapultovať do ďalšej fázy jej vývoja za cestou kvalitnej reklamy pre veľkých klientov, kde dennodenná kvalita služieb a fullservisová kvalitná komunikácia hrajú tú najdôležitejšiu úlohu.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.