Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
10.11.2020, 10:57

KRAS zverejnil rebríček Top TAAS. Na čele je opäť zmena

JandL marketing a reklama je opäť na prvom mieste.

KRAS zverejnil rebríček Top TAAS.  Na čele je opäť zmena
Zdroj: Ladislav Zdút (JandL), Peter Kontra (Wiktor Leo Burnett), František Toman (Istropolitana Ogilvy)

Klub reklamných agentúr zverejnil tradičný rebríček top taas. Nájdeme tam pár noviniek. Prvou zmenou je tá, že po dvoch rokoch líderstva agentúry Wiktor Leo Burnett sa pozícia na prvom mieste opäť zmenila. Najvýkonnejšou agentúrou sa stala opäť agentúra JandL marketing a reklama. Medzi prvou a druhou agentúrou je rozdiel 173 405 eur. Ďalšou zmenou je, že do rebríčka sa v tomto roku zapojilo 13 agentúr, minulý rok ich bolo 11. Medzi agentúrami sú novinkou agentúra Respect APP a Dotcom.

O zmene na prvom a druhom mieste sme sa už zmienili. Posuny nastali aj na nižších pozíciách. Konkrétne Istropolitana Ogilvy sa z piateho miesta minulý rok posunula na tretiu priečku. Darilo sa aj Zaraguze, ktorá sa zo siedmeho miesta posunula na šieste, podobne si ekonomicky polepšila agentúra Effectivity. A aj keď to agentúre Elite Solutions (Elite/Monday Lovers) nepomohlo k posunu, pretože novou agentúrou v rebríčku je Dotcom, ekonomicky si polepšila, vzrástla o viac ako polovicu.

Najväčším nárastom boli náklady na techniku
Klub Reklamných Agentúr Slovenska (KRAS) už druhý rok za sebou pokračoval aj prieskumom o vývoji ekonomických ukazovateľov. Spomedzi dopytovaných parametrov členské agentúry vykázali najväčší medziročný nárast v nákladoch na softvér a hardvér (nárast 2019 vs. 2018 o 12 percent) a v nákladoch na marketing, súťaže a reprezentáciu (+11,6 percenta).

Ako sa darilo priemernej mzde
Priemerná mzda v reklame sa na základe dát poskytnutých členskými agentúrami KRAS medziročne zvýšila o 5,9 percenta a rovnako medziročný nárast nastal aj v nákladoch na budovy a priestory, ktoré sa medziročne zvýšili o 5 percent. Podľa údajov dodaných členskými agentúrami KRAS-u sa ich celkové režijné náklady v roku 2019 oproti roku 2018 zvýšili o 8 percent.

Koľko času venujú agentúry tendrom
Súčasťou prieskumu je už druhý rok za sebou aj prehľad o tendroch. V roku 2019 bola priemerná investícia agentúry do tendrov 3 478 hodín, čo je v hodnotovom vyjadrení 312 151 eur. V porovnaní s rokom 2018 je to medziročný nárast o 18,2 percenta. V kumulovanom vyjadrení to znamená, že všetky členské agentúry KRAS-u v roku 2019 spoločne investovali do tendrov čas v celkovej hodnote 3 745 806 eur, čo je takmer 15 percent kumulovaného Gross Income vykázaného agentúrami KRAS za rok 2019.

Zdroj: Stratégie

Zdroj dát: BDO, spol. s r. o.

Novinkou informácie o sektorových projektoch
KRAS u svojich členov v prieskume zisťoval informácie týkajúce sa investícii do treťosektorových projektov. Agentúry KRAS-u v roku 2019 podporili treťosektorové projekty v kumulovanom vyjadrení investíciou 16 022 hodín, čo je pri prepočte podľa cenníka odporúčaných hodinových sadzieb, ktoré KRAS každoročne zverejňuje, investícia v objeme 1 437 975 eur.

Kompletný prehľad Top taas 2019 – 2018, rebríček Top Advertising Agencies Slovenska

Zdroj: Stratégie

Zdroj dát: BDO, spol. s r. o.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.