Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
12.11.2020, 10:20

Sme challengerom na trhu. Radosťou ukazujeme, že aj telco biznis sa dá robiť čisto digitálne

Tvrdia v rozhovore Lucia Petrášová a Tereza Molnár, ktoré zastupujú nového operátora Radosť.

Sme challengerom na trhu. Radosťou ukazujeme, že aj telco biznis sa dá robiť čisto digitálne
Zdroj: archív

V októbri bol na slovenskom telco trhu spustený nový digitálny operátor s názvom Radosť. Kto je jeho cieľovou skupinou, ako bude vyzerať komunikácia a čím by značka chcela byť v očiach spotrebiteľov charakteristická, sme sa rozprávali s Head of Confetti & Other Fun Communications Luciou Petrášovou a Head of Media (F)unrelations and Internal Fun Terezou Molnár.

Aké ciele spája O2 s uvedením nového digitálneho operátora s názvom Radosť?
L. P.: Posledné mesiace ukázali nielen nám, ale celému trhu, že na Slovensku je veľká potreba digitalizácie a digitálnych riešení. Nie je to iba o tom, že by zákazníci boli nútení tieto digitálne riešenia používať, ale začali ich aj požadovať a preferovať. Radosťou reagujeme na túto situáciu a odpovedáme možnosťou obsluhovať sa v rámci telco segmentu veľmi jednoducho, digitálne a bez zbytočných prieťahov.

Takže impulzu na spustenie pomohla aj pandémia, ktorou sme si prešli na jar tohto roka?
L. P.: Je to jeden zo spúšťačov. Samozrejme, že potrebu evidujeme už dlhšie, ale myslím si, že pred pandémiou na to nebolo pripravených toľko ľudí. Pandémia to len urýchlila.
T. M.: Pandémia vytvorila vhodné momentum, ale operátor sa obrazne povedané nespustí za mesiac, takže, samozrejme, to bolo aj súčasťou dlhodobejšej stratégie O2.

Na akú cieľovú skupinu zákazníkov sa focusujete?
L. P.: Cieľová skupina sú všetci, ktorí sú pripravení takýmto digitálnym spôsobom fungovať a ktorí naozaj chcú využívať riešenia efektívne a nemajú čas alebo potrebu chodiť niekde do predajne. Sú to, samozrejme, aj mladí, ktorí sú drivovaní cenou a potom tí, pre ktorých je to pohodlné. Jednoduché riešenie, ktoré je hotové za minútu. No dá sa povedať, že targetujeme mladších, progresívnejší segment.
T. M.: Definíciou ani tak nie je vek ako fakt, že títo ľudia dokážu digitálne fungovať aj vo viacerých iných odvetviach a prirodzene ich vyhľadávajú z viacerých dôvodov. Či už pre pohodlie, alebo aj preto, že je to jednoducho cool.

Výber a zabezpečenie operátora pre svoje dieťa do veľkej miery zvažujú rodičia, ktorí sa teda dostávajú do roly nakupujúceho. Akú máte v tomto smere stratégiu?
L. P.: V rámci sociálnych sietí, samozrejme, oslovujeme primárne mladšiu cieľovú skupinu. Kampaňový mix však tvorí aj televízia a iné médiá so zásahom staršej cieľovky. Za hlavné argumenty pre rodičov považujeme bezpečnosť riešenia, cenovú výhodnosť a spoľahlivosť siete.

Máte už prvé počty zákazníkov? Kto je typický zákazník Radosti a ako by ste ho charakterizovali?
L. P.: Prvé čísla vyzerajú veľmi fajn. Vieme, že náš zákazník je mladý človek, ktorý je zvyknutý využívať služby z viacerých segmentov digitálne. To znamená, že ak chce jednoduchý produkt, nechce veľa riešiť, ale dátovať. Nie sú to iba ľudia z veľkých miest, ale aj z menších, kde zákazníci môžu využiť naše pokrytie siete. Netargetujeme iba mladého Bratislavčana, ale aj tých, ktorí sú digitálne zdatní po celom Slovensku.

Radosť funguje výhradne prostredníctvom aplikácie. Prečo ste sa rozhodli práve pre takýto typ fungovania?
L. P.: Je to najjednoduchší spôsob, ako môže mať zákazník všetko „pod jednou strechou“ – od procesu registrácie, vyžiadania SIM karty až po samotné využívanie služieb a customer care.

Pre objednanie služieb je potrebné naskenovať obidve strany občianskeho a následne si systém skontroluje osobu pomocou tvárovej biometrie. Nebojíte sa, že potenciálni zákazníci môžu mať pochybnosti o bezpečnosti?
L. P.: Na toto využívame v aplikácii už vyvinuté a otestované riešenie.
T. M.: Riešenie tvárovej biometrie sme dolaďovali počas niekoľkomesačnej spolupráce so spoločnosťou Softec tak, aby sme vytvorili nielen plne bezpečný spôsob, ale aj užívateľsky príjemný a jednoduchý. Vďaka pokročilým metódam umelej inteligencie dokáže nielen overiť totožnosť, ale aj zanalyzovať črty tváre a podľa pohybu očí overiť, či si službu skutočne objednáva „živý človek“. Napriek tomu, že ide o vysoko inovatívne riešenie, je už osvedčené a používajú ho aj iné sektory, ale v rámci telco segmentu je použité prvýkrát.
L. P.: Zákazníci mohli túto možnosť vyskúšať už v banke, takže je to niečo, na čo by mohli byť zvyknutí. Na bezpečnosti nám veľmi záležalo a je naozaj vysoká.

Plánujete zostať výhradne v online, bez akéhokoľvek priestoru, kde by sa zákazník s pracovníkmi značky stretol face to face?
L. P.: Targetujeme cieľovú skupinu, ktorá je ochotná komunikovať čisto online spôsobom. Osobný kontakt je cez náš chat, prípadne cez Facebook a email. To znamená, že zákazníkovi sa venujú skutoční ľudia, ktorí reálne vyriešia jeho problém, nie je však na to potrebný face to face kontakt. Dáta naznačujú, že naša cieľová skupina preferuje online komunikáciu, nie priamo osobnú. Napomáha tomu aj obdobie, ktoré prichádza, respektíve ním žijeme posledné obdobie. Myslím si, že sa to stane štandardom aj v iných segmentoch.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 53% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.