Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
20.11.2020, 08:10

Lucia Vargová: Komunikácia smerom k všetkým partnerom musí byť úprimná, jasná a autentická

Predstavujeme hovorkyňu Kauflandu.

Lucia Vargová: Komunikácia smerom k všetkým partnerom musí byť úprimná, jasná a autentická
Zdroj: archív

Stratégie sa rozhodli predstavovať hovorcov známych spoločností. V októbrovom vydaní magazínu sme venovali priestor Lucii Vargovej.

Lucia Vargová vyštudovala medzinárodný manažment zameraný na medzinárodné financie, v rámci ktorého sa venovala aj oblasti spoločenskej zodpovednosti a komunikácie. Pracovné skúsenosti zbierala doma i v zahraničí a posledných šesť rokov pôsobí v spoločnosti Kaufland Slovenská republika. Od roku 2017 je v Kauflande zodpovedná za oblasť firemnej komunikácie a spoločenskej zodpovednosti.

Čo bolo pre vás najväčšou výzvou, keď ste nastupovali na aktuálnu pozíciu?
Keď som v roku 2017 nastúpila na svoju pozíciu, oddelenie firemnej komunikácie ešte neexistovalo. Bolo ho nutné vybudovať takzvane od piky. Bolo to to najlepšie zapracovanie a súčasne obrovská výzva pre mňa v jednom.

Na čo z toho, čo sa vám pracovne podarilo zrealizovať, ste najviac hrdá?
Na projekty, ktoré sa podarilo rozbehnúť a hlavne na to, ako sa komunikácia spoločnosti posunula dopredu a ako sa ju podarilo otvoriť viac verejnosti.

Aké odporúčanie by ste dali začiatočníkovi na vašej pozícii?
Za každých okolností si zachovať chladnú hlavu. :) A učiť sa od skúsenejších, z vlastných postrehov a hlavne z chýb. Na Slovensku či v zahraničí máme veľa inšpiratívnych ľudí, z ktorých si vieme zobrať príklad.

Čo vás na vašej práci najviac baví?
Každý deň je iný, nikdy neviem, čo ma čaká, preto sa môžem neustále rozvíjať a posúvať dopredu.

A čo, naopak, najmenej?
Na mojej práci nie je nič, čo by som vyslovene nemala rada, najviac mi však dajú zabrať situácie, keď s komunikačným partnerom nehovoríme rovnakým jazykom. Aj to je však len výzva, vďaka ktorej napredujem.

Čím sa riadite a čo je najdôležitejšie v prípade krízovej komunikácie?
Zachovať si chladnú hlavu, zistiť si v danom okamihu všetky dostupné informácie a až potom konať. Je dôležité sa riadiť heslom dvakrát meraj, raz strihaj. Krízová komunikácia dokáže poriadne zavariť a zlým prístupom či nesprávnou komunikáciou je možné ju ešte viac vyeskalovať, čo môže mať dopad aj na meno spoločnosti.

Aký je rozdiel medzi B2B a B2C komunikáciou vo vašom segmente?
Keďže sme maloobchod, aj naša komunikácia voči zákazníkom je založená na prezentovaní našich konkurenčných výhod – široký sortiment za výhodné ceny pod jednou strechou (one-stop-shopping). Naopak, komunikácia voči tretiemu sektoru a stakeholderom je založená na spoločnej diskusii a v nájdení spoločnej reči.

Aké sú spoločné črty B2B a B2C komunikácie vo vašom segmente?
Komunikácia smerom k všetkým partnerom musí byť úprimná, jasná a autentická.

Manažérske pravidlo, ktorým sa riadite? A platilo aj v čase koronakrízy?
Budem sa asi opakovať – zachovať si chladnú hlavu a k tomu byť flexibilný v komunikácii. Je dôležité prispôsobiť komunikáciu situácii a partnerom.

Čo by ste povedali o Slovensku vo svete?
Sme krásna krajina, ktorá stojí za to, aby ju každý prišiel navštíviť.

Keby ste mohli dostať zaručene pravdivú odpoveď na jednu otázku, čo by ste sa opýtali?
Veľa ľudí by sa určite spýtalo, či sme vo vesmíre sami, či existuje boh alebo aký je zmysel života. Len toto je presne to čaro života, keď je lepšie nepoznať na všetko odpoveď. Takže sa nič nespýtam, radšej sa dám prekvapiť. :)

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.