Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
16.11.2020, 22:19

Predseda poroty Effie 2020: Ak treba komplikovane vysvetľovať, prečo je práca úspešná, zrejme je niekde problém

Igor Tóth z O2 hovorí, aké práce budú mať u poroty šancu.

Predseda poroty Effie 2020: Ak treba komplikovane vysvetľovať, prečo je práca úspešná, zrejme je niekde problém
Zdroj: archív
Termín vyhlásenia najefektívnejších prác v súťaži Effie Awards 2020 sa blíži. V súčasnosti už prebieha rozhodovanie poroty 1. kola, o tom, ktoré práce postúpia na shortlisty. Predseda poroty Igor Tóth, marketingový riaditeľ O2 pre Stratégie hovorí o tom, ako bude hodnotiť porota a čo on považuje za dobré príklady efektívnych kampaní.
V tomto roku ste sa stali predsedom poroty Effie. Čo v osobne považujete za vynikajúcu prácu, ktorá by mala získať ocenenie Effie? Aká je pre vás efektívna kampaň?
Vynikajúca práca má z môjho pohľadu silnú kreatívnu ideu, ktorá mala zásadný vplyv na efektivitu kampane. Z pohľadu efektivity sa potom počíta jasný vplyv na znalosť a značku, alebo obchodné výsledky, ktoré sa dajú atribuovať kreativite. Zlatá práca musí mať odčítateľné oba tieto vplyvy. Dobrá práca tiež vyniká v jednoduchosti. Ak treba komplikovane vysvetľovať prečo je práca úspešná, zrejme je niekde problém. Toto sa týka metriky aj príbehu.

Aké inštrukcie, radu, ste dali všetkým členom poroty pred jej zasadnutím?
Máme za sebou "zlaďovacie" online stretnutie, kde sme si prechádzali optiku nazerania na tohtoročné práce. Ako porota chceme oceniť dobrú robotu, slabé veci dávame preč, zároveň ale ‘a priori‘ nehľadáme prešľapy. Ocenené práce majú reprezentovať to najlepšie zo slovenskej reklamy. Tie zlaté by mali mať ašpiráciu uspieť aj v medzinárodnom meradle.

Ak ste mali možnosť vidieť práce, máte medzi nimi favorita?
Tohtoročný zoznam 26 prihlásených prác je pestrý a ukazuje, že aj počas náročných mesiacov vznikajú na Slovensku dobré a efektívne kampane. Favoritov ale zatiaľ neprezrádzajme :).

Čo vy osobne považujete za najväčšiu hodnotu efektívnej kampane?
Signifikantný a jasne odčítateľný prínos na komerčné výsledky, alebo značku.
Ktorá kampaň je vašou obľúbenou, prípadne mohla by byť vo všeobecnosti benchmarkom pre efektívnu kampaň?
Uvediem u mňa top of mind kampane za posledné roky: Kofola a jej kampaň “Fofola” od Zaraguzy, kampaň pre Absolut “Slovensko žije všetkými farbami” od TRIAD-u a na záver malá, ale efektívna kampaň pre Burger King “#prepacmekac” od Wiktor Leo Burnett.
Aké špecifiká by mala mať práca, ktorá by mohla vyhrať Grand Prix?
Grand Effie je pre mňa Mount Everest efektívnej reklamy. Takáto práca musí mať silnú kreatívnu ideu, ktorá má jednoznačný prínos na komerčné výsledky aj značku a schopnosť so cťou bojovať na medzinárodnom fóre. Ak má naviac hodnotový rozmer, bude to mať u poroty vyhraté.
Shortlisty v súťaži Effie 2020 spoznáme 19. novembra a ceny Effie budú vyhlásené a odovzdané 4. decembra v online prenose. V rovnaký deň sa dozvieme, ktorá agentúra získa ocenenie Agentúra roka.
 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.