Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
08.12.2020, 08:55

Hovorcovia VÚB: Je dôležité postrážiť si, aby sa cez všetky kanály komunikovalo rovnaké posolstvo

Predstavujeme Luciu Luptákovú a Dominika Mišu.

Hovorcovia VÚB: Je dôležité postrážiť si, aby sa cez všetky kanály komunikovalo rovnaké posolstvo
Zdroj: VÚB

Stratégie sa rozhodli predstavovať hovorcov známych spoločností. V novembrovom vydaní magazínu sme venovali priestor dvojici hovorcov VÚB.

Lucia Luptáková začínala na komunikačnom oddelení spoločnosti Eurotel (teraz Slovak Telekom), najprv ako špecialista pre internú a externú komunikáciu, neskôr mala na starosti marketingovú komunikáciu, primárne značky Easy a špeciálne projekty, ako napríklad SuperStar. Pred tým, ako nastúpila do VÚB banky v októbri 2018, zodpovedala za marketing a komunikáciu všetkých reštaurácií v gastroskupine Benčik Culinary Group.

Dominik Miša už popri štúdiu masmediálnej komunikácie pracoval pre lokálne médiá v Trnave. Svoje hlavné novinárske obdobie zažil v Ringier Axel Springer, kde si od redaktora onlinu prešiel až po vedúceho tímu videoredakcie. Kým prišiel do VÚB banky v lete 2018, pôsobil na marketingu vo vydavateľstve Ikar a pomáhal rozbiehať hodnotiaci startup Staffino

Čo bolo pre vás najväčšou výzvou, keď ste nastupovali na aktuálnu pozíciu?
D. M.: Nastúpil som v lete počas dovoleniek a musel som sa rýchlo zorientovať. Predsa len druhá najväčšia banka so 4 000 zamestnancami a vy zrazu naskočíte do rozbehnutého vlaku. Avšak tešil som sa na to, lebo po šiestich rokoch v médiách som presne vedel, čo mám robiť a ako mám k tomu pristupovať.

L. L.: Z hľadiska práce ako takej som vedela, do čoho idem, veď aj v deň nástupu som rovno riešila menšiu krízovú komunikáciu. Najdôležitejšie pre mňa bolo spoznať sa s ľuďmi vo firme, zistiť, kto za čo zodpovedá, a získať si ich dôveru, pretože keď si človek vybuduje vo firme sieť kontaktov, veľmi to pomôže pri našej práci.

Na čo z toho, čo sa vám pracovne podarilo zrealizovať, ste najviac hrdí?
L. L.: Mňa mimoriadne teší, ako sme vedeli reagovať hneď na začiatku situácie s koronou. Naša materská spoločnosť je talianska, preto sme to u nás vnímali ešte skôr, ako sa to celé začalo riešiť na Slovensku. A tak sme vedeli zareagovať s darovaním respirátorov a dezinfektorov v nemocniciach hneď na začiatku. Následne sme rozbehli aj ďalšie aktivity ako odklad splátok a pomoc na ostatných úrovniach. V takom bežnom režime ma mimoriadne tešia naše nadačné aktivity, pretože sa nám darí pomáhať v rôznych oblastiach, ako sú ekológia, podpora umenia a záchrana pamiatok, a to sú pre mňa také srdcové témy.

D. M.: Tým, že sa v rámci marketingu zúčastňujeme na všetkom od nápadu po realizáciu, ma nesmierne teší, ak podarí dobrá téma správne a rýchlo odkomunikovať širokej verejnosti, z tých posledných to bola komunikácia odkladu splátok a pomoc firmám v tejto situácii.

Aké odporúčanie by ste dali začiatočníkovi na vašej pozícii?
L. L.: Spoznaj veľa ľudí skrz celú firmu, veľa sa pýtaj a hlavne počúvaj.

D. M.: K tomu nemám čo dodať, lebo táto práca je primárne o ľuďoch a o vyhľadávaní zaujímavých tém vo firme.

Čo vás na vašej práci najviac baví? A čo, naopak, najmenej?
D. M.: To, čo mňa najviac baví, Luciu zasa menej a opačne. Práve preto sa skvele dopĺňame. Ale, samozrejme, vieme sa kedykoľvek zastúpiť.

L. L.: Dominik skvele ovláda všetky produkty a vie vyťažiť zo svojej novinárskej praxe. Ja sa viac venujem Nadácii VÚB a potom v produktovej komunikácii využívam to, že som dlho robila marketingovú komunikáciu a viem hľadať synergie medzi týmito oblasťami. A momentálne si ulietavam na LinkedIn komunikácii banky, priznávam.

Čím sa riadite a čo je najdôležitejšie v prípade krízovej komunikácie?
D. M.: V našej práci je dôležité si všetko rýchlo preveriť a zistiť, aké je východisko a možnosti riešenia. A čo najrýchlejšie komunikovať a posúvať dôležité informácie novinárom, klientom, prípadne verejnosti podľa povahy a rozsahu problému, nech nevznikajú nejaké zbytočné dohady.

L. L.: Už len doplním, postrážiť si, aby sa cez všetky kanály komunikovalo rovnaké posolstvo, a hlavne zachovať chladnú hlavu.

Čo by ste povedali o Slovensku vo svete?
L. L.: Keď som v Ázii rozprávala o našich pamiatkach, zachovalých hradoch a zámkoch a povestiach s nimi súvisiacich, boli z toho veľmi nadšení. Myslím, že keby sme o týchto pokladoch hovorili v zahraničí viac, tak prilákame viac turistov, ktorí to u nás budú radi objavovať.

D. M.: Sme rozmanitá krajina s veľkým potenciálom a bohužiaľ stále skrytými možnosťami. A v tomto súhlasím s Luciou, a to sa ani zďaleka netýka len pamiatok.

Keby ste mohli dostať zaručene pravdivú odpoveď na jednu otázku, čo by ste sa opýtali?
L. L.: V tejto situácii by ma najviac zaujímalo, kedy sa situácia okolo korony upokojí a budeme si môcť naozaj povedať, že je to za nami. S tými ostatnými vecami v živote sa nechám rada prekvapiť.

D. M.: No tak to by zaujímalo aj mňa, aj keď teda takto by som sa už nechcel v budúcnosti „prekvapovať“.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.