Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
14.12.2020, 08:00

Prieskum: Najviac nám chýba možnosť stretávať priateľov

Okrem atmosféry a služieb zavretých podnikov nám chýbajú aj vianočné večierky či rodinné oslavy.

Prieskum: Najviac nám chýba možnosť stretávať priateľov
Zdroj: Adobestock

Segment HORECA (hotely, reštaurácie, kaviarne) je počas celého roka výrazne obmedzený opatreniami, ktoré súvisia s aktuálnou epidemiologickou situáciou. Atmosféra a služby zavretých podnikov chýbajú aj spotrebiteľom.

Prieskum agentúry MNFORCE pre spoločnosť Heineken Slovensko zo začiatku decembra ukázal, že najvýraznejšie vnímame to, že sme prišli o možnosť socializácie s priateľmi a príbuznými.

Opatrenia súvisiace s pandémiou zasiahli do fungovania reštaurácií, pubov, hotelov, kaviarní a ďalších zariadení, či dokonca niektoré ohlásili úplne zatváranie. Zatvorené podniky vplývajú predovšetkým na zvyklosti spoločenského života. 

Z prieskumu vyplynulo, že až 37 percentám opýtaných chýba možnosť stretávať priateľov. Ďalších 25 percent uvádza, že im chýba možnosť zorganizovať si svadbu alebo inú rodinnú oslavu. Hneď za tým skončili sezónne podujatia (vianočné večierky a pod.), ktoré označilo 23 percent respondentov. Gastronómia a čerstvé čapované pivo chýba takmer rovnakému počtu opýtaných (19 percent).

Zdroj: Adobestock

​Chýba nám aj športový zážitok

Mnohé podniky ponúkali aj zážitok spojený so športovými podujatiami. Podľa 9 percent opýtaných je to práve sledovanie športových zápasov, ktoré sa im spája s obľúbenými prevádzkami a teda možnosť, o ktorú momentálne prichádzajú.

„HORECA ponúka spotrebiteľom jedinečný zážitok, možnosť stretávať sa, udržiavať kontakty, vychutnávať si gastronomické zážitky. Verím, že krízu prekonáme a v budúcnosti opäť uvidíme ľudí v podnikoch užívať si spoločné chvíle pri čapovanom pive,“ hovorí generálny riaditeľ Heineken Slovensko Rene Kruijt.

Zdroj: Adobestock

Zmena v spotrebiteľskom správaní

Aktuálna situácia povoľuje podnikom prevádzkovať len výdaj jedla a donášky. Opatrenia a oklieštené služby tak prirodzene zasiahli aj do spotrebiteľského správania. Spotrebitelia čoraz častejšie začali využívať nákup cez internet a vychutnávať si pivo v pohodlí domova.

„Aj tí, čo si nikdy nič nekúpili on-line, si teraz takto nakupujú potraviny, jedlo či oblečenie. Na tento trend sme takisto museli reagovať. Na jar sme preto založili digitálnu platformu drinkies.sk, kde ponúkame široký výber alkoholických a nealkoholických nápojov. A hoci sa veľa vecí počas roka zmenilo, dúfam, že HORECA sektor prežije. Našou úlohou bude stále ho podporovať,“ hovorí šéf slovenského Heineken-u.

Spoločnosť Heineken na jar pocítila 95%-tný pokles predaja piva. „Situáciu zlepšili letné terasy, no nevrátili sa čísla na úroveň spred krízy. Prišla druhá vlna a opäť vidíme, že HORECA je silno zasiahnutá a prežíva ťažké časy, keďže v zime spotreba piva prirodzene klesá. Od začiatku pandémie sme partnerom poskytli spolu 19 foriem pomoci v celkovej hodnote viac ako dva milióny eur,“ konštatuje Rene Kruijt.

Spoločnosť okrem toho iniciovala aj rokovania s vládou v súvislosti s nastavením opatrení krátkodobej aj dlhodobej pomoci gastro prevádzkam. Taktiež prostredníctvom Slovenského združenia výrobcov piva a sladu podporuje iniciatívu #stalemamechut, ktorá zdôrazňuje, že tržby sektora klesli o vyše 75 percent. S pridruženými odvetviami pritom zamestnáva viac ako 94 tisíc ľudí, za ktorými stojí vyše 12 tisíc drobných podnikateľov.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.