Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
17.12.2020, 09:57

Predseda poroty EFFIE AWARDS: Pre mňa je dôležitá idea. Aká je silná a aké výsledky doručí

  • V rozhovore sme sa pýtali na to, o ktorých prácach sa viedla najväčšia diskusia.
  • Čo porota ocenila na prácach, ktoré získali zlatý kov: Borec, Hrášková polievka a Dedoles.
  • Ako sa porote hodnotili práce v kategórii Dobročinný marketing.
  • Či to majú značky, ktoré pôsobia na menej saturovanom trhu, jednoduchšie.
  • Aká bola kvalita prihlášok.
  • Či mala nejaká práca našliapnuté na Grand EFFIE.
  • Ktorú prácu by posunul do zahraničia na svetové súťaže.
Predseda poroty EFFIE AWARDS: Pre mňa je dôležitá idea. Aká je silná a aké výsledky doručí
Zdroj: archív

Igor Tóth pred necelým mesiacom ako marketingový riaditeľ O2 Slovakia, predsedal obom porotám tohtoročnej súťaže efektívnych prác EFFIE AWARDS. „Ak by som mal zhodnotiť celkovo úroveň tohto ročníka, musím povedať, že aj práce, ktoré nakoniec nedostali kovy, boli veľmi kvalitné shortlisty,“ hodnotí tohtoročnú EFFIE dnes už generálny riaditeľ O2 Slovakia.

Prvýkrát ste viedli poroty obidvoch kôl. Ako hodnotíte túto zmenu organizátorov?
Ako porotca tohtoročnej EFFIE som ako novinku viedol tak prvú časť poroty, ktorá rozhodovala o shortlistoch, a potom aj druhú, s ktorou sme udeľovali kovy. Pri stretnutí s prvou časťou poroty, ešte predtým, než sa rozhodovalo o shortlistoch, sme mali diskusiu, kde sme si nastavili predstavy, mantinely a povedali víziu hodnotenia. Tým, že som videl aj prvé kolo a rozhodoval v druhom, mal som možnosť vidieť všetky práce, mal som prehľad, a najmä som vedel interpretovať a prepájať názory a pohľady oboch skupín. Počas stretnutia poroty  prvého kola bola zo strany porotcov chuť diskutovať už aj o samotných prácach. Preto by som azda odporučil zvážiť úpravu štatútu a pred udelením shortlistov aj s porotou prvého kola zorganizovať napríklad online diskusiu.

Pre Stratégie ste pred hodnotením povedali, že vynikajúca práca má silnú kreatívnu ideu, ktorá mala zásadný vplyv na efektivitu kampane. A zlaté práce by mali mať ašpiráciu uspieť aj v medzinárodnom meradle. To je tá vízia, ktorú ste odovzdali porote?
Áno, obzvlášť som si uvedomoval, že máme za sebou pomerne náročný rok, a preto som chcel, aby sme ocenili každú dobrú robotu. Mnohokrát v minulosti, keď som bol ako porotca v iných súťažiach, som myslel na to, že škoda, že sme niektorú robotu neocenili. A preto som ako predseda poroty apeloval na to, aby sme sa nebáli využiť všetky miestenky na shortlisty a rovnako potom na ocenenia, ak si to práce zaslúžia svojou kvalitou. Nechcel som hľadať a priori nejaké „prešľapy“. Na druhej strane som ani nechcel, aby sme si ako porota dávali pásku na oči a tvárili sa, že nevidíme nekvalitu. Nakoniec porota udelila plný počet shortlistov, ktoré mohla.

V druhom kole zo šestnástich shortlistov mohlo dostať desať prác, vy ste udelili deväť, dokonca ste to rozdelili po tri. Znamená to, že tento ročník EURO EFFIE bol naozaj kvalitný?
Áno, nevyužili sme jedno miesto na kov. Ak by som mal zhodnotiť celkovo úroveň tohto ročníka, musím povedať, že aj práce, ktoré nakoniec nedostali kovy, boli veľmi kvalitné shortlisty. Bola to napríklad práca pre Petit Press a denník SME.

Ak môžete povedať, o ktorých prácach sa viedla diskusia?
Na pomedzí kovov – bronzu a striebra, bola napríklad práca Gizka rieši pre Tatra banku. Osobne by som bol veľmi rád, keby mi kampaň doručila také výsledky, aj preto som ju viac videl na striebro. No myslím, že nie všetci porotcovia boli presvedčení o kreativite použitia Gizky a o tej mechanike, ktorá je podobná za uplynulé roky. Potom bola ešte veľká diskusia o práci pre Zlatý Bažant – Heineken, či spôsob výberu obdobia, za ktoré sa reportujú komunikačné a predajné výsledky, je ten najobjektívnejší. Tam sme riešili, či sa náhodou nezobralo do úvahy obdobie, ktoré bolo na výsledky najlepšie. A tiež otázkou bola inovatívnosť retro konceptu, hoci to bolo kreatívne nové uchopenie retro témy.

Zaujíma ma kampaň Dedoles. Keď sa o nej rozprávam s ľuďmi, niektorí v nej okamžite vidia fenomén, iní mi kladú otázku, aká je idea kampane?
Dedoles bola najdiskutovanejšia práca.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 62% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.