Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
21.12.2020, 16:45

Manažérka Hotela pod Lipou: Tešili sme sa na silnú jeseň. Teraz už vieme, že zbytočne

Manažérka Petra Ďurčeková hovorí, ako prežívajú toto náročné obdobie a aké opatrenia museli spraviť.

Manažérka Hotela pod Lipou: Tešili sme sa na silnú jeseň. Teraz už vieme, že zbytočne
Zdroj: Petra Ďurčeková, manažérka Hotela pod Lipou

V Malých Karpatoch neďaleko Modry vznikol nový hotel rezortného typu, v ktorom sa prepájajú lokálne tradície so štýlovým dizajnom a s modernou gastronómiou. Súčasťou je aj veľký multifunkčný areál so športoviskami a s bazénom. Areál prešiel prednedávnom náročnou rekonštrukciou, koronakríza však výrazne zasiahla a utlmila celý segment HORECA. Ako prežívajú toto náročné obdobie a aké opatrenia museli spraviť, hovorí Petra Ďurčeková, manažérka Hotela pod Lipou.

Ako vás zasiahla koronakríza?
Hotel pod Lipou je svojou polohou a zameraním predurčený na firemné akcie, konferencie, ale aj rekreačné pobyty hostí. Toto všetko sa s príchodom koronakrízy utlmilo. Počas jarnej vlny sme však mali šťastie v tom, že nie sme typický mestský hotel. Preto sme to nevzdávali a snažili sme sa byť pozitívni aj smerom k našim zamestnancom. Využili sme náš areál, piekli sme chlieb, cez okienko predávali kávu, robili sme americké hotdogy, tradičné slovenské jedlá sme predávali aj formou donášky. Dokonca sme aj prevádzkovali autokino s ozvučením cez autorádio.

Dokázali vám takéto aktivity vykryť výpadok príjmov?
Nie, toto nie sú aktivity, ktoré vás zachránia alebo sú ziskové. Za apríl sme mali tržby na úrovni faktúry za elektrinu (úsmev). Leto sme však mali dosť silné, oproti minulému roku nám vzrástli tržby o 60 percent. Lenže keď to vyhodnotím kumulatívne za celý rok, tak nám apríl, máj a jún tak chýbajú, že to do konca roka nedobehneme. Na jar mávame veľké firemné akcie, teambuildingy, konferencie, ktoré tento rok pre koronu neboli. Veľké firemné akcie sa nám zrušili aj na jeseň a túto stratu nám víkendové pobyty nevykompenzujú.

Na jeseň ste mali všetko stornované?
V septembri sme mali pokles ešte len o 36 percent, ale nebol by taký veľký, keby nenastala situácia, že v pondelok sa povedalo nejaké opatrenie, ktoré už v stredu neplatilo. Ak by sa tieto vyjadrenia nediali, tak by sme určite splnili plán a boli by sme možno 20 percent nad plánom.

Zdroj: Hotel pod Lipou

Aké máte zloženie klientely? Aký podiel má firemná a súkromná klientela?
Firemné B2B akcie nám robia 70 percent aj viac obratu. Firmy máme v pracovné dni a víkendy sú pre rodiny.

Máte aj dlhodobejšie pobyty – týždňové či dvojtýždňové?
V lete áno. Namiesto sezónnych akcií alebo zliav dávame hosťom pridanú hodnotu v podobe rôznych prekvapení. Toto leto to napríklad bola piesková pláž, kopčeková zmrzlina a ležadlá pre deti. To bola jediná šanca, ako po jarnej vlne koronakrízy zarobiť aspoň v lete.

Máte silnú sezónu aj na vianočné a silvestrovské pobyty?
Áno, silvestrovské pobyty sme boli väčšinou úplne plní. Tento rok sme boli plní optimizmu, lebo nám pribudli ubytovacie kapacity aj wellness. Po silnom lete sme sa tak tešili aj na prvú silnú jeseň. Teraz už vieme, že nebude. Na ďalšiu top sezónu musíme čakať ďalší rok.

Koronakrízu sme v septembri odhadovali na tri až šesť mesiacov. Myslím si však, že najbližší polrok to ešte bude trápenie.

Prednedávnom prešiel hotel aj náročnou rekonštrukciou.
Robíme ju posledné štyri roky po etapách. Boli to veľké investície a koronakríza nám do toho zasiahla mimo plánov. Minulý rok sme mali 90-percentný nárast tržieb pri 10-percentnom náraste hostí, čo nás mimoriadne tešilo. Zmenila sa nám klientela a pribudli aj firemné akcie. Tým, že ponúkame ubytovanie v štvor- a trojhviezdičkových izbách, vieme sa prispôsobiť cenou ubytovania budgetom klienta. Služby a kuchyňa sú pre všetkých na štvorhviezdičkovej úrovni, rozdiel je len v tom, že z trojhviezdičkovej časti sa nedá prejsť „suchou nohou“ do reštaurácie. Našou tohtoročnou novinkou je kolkáreň s klasickými drevenými kolkami. Žiaden bowling, ale kolky, ktoré hráči musia manuálne zdvíhať. Celá drevostavba je presne v štýle, ako ju navrhol Jurkovič. Pribudla aj nová konferenčná sála a hotelové wellness. To všetko s príchodom korony nevieme naplno využiť.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 56% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.