StoryEditor

Čo bude najdôležitejšie v slovenskej reklame tento rok?

05.01.2021, 14:53
Autor:
redred
Dáta, branding, merateľný marketing. V ankete Stratégií odpovedajú zástupcovia agentúr.

Na čo sa máme pripraviť, aký vývoj nás čaká, čo bude trendom v tomto roku v slovenskej reklame. Na tieto otázky odpovedajú zástupcovia agentúr. Prinášame prvú časť, viac odpovedí nájdete v špecializovanej ročenke Kreatívne agentúry.

Nech to má zmysel

archív

Tomáš Kišš
CEO, Boostagency/

Svoju činnosť či zamestnanie nevnímame len ako spôsob, ako si zarobiť peniaze, pretože nám záleží aj na tom, či to, čo robíme, považujeme za zmysluplné. Citát od niekoho múdreho. A má zmysel. Najdôležitejšie teda za nás bude – nech to má všetko zmysel a nech máme radosť z práce, ktorú robíme, a aby sme takejto práce mali čo najviac. Potom nám bude všetkým dobre.

 Bude rásť krátkodobý rýchlo merateľný projektový marketing

archív

Martin Porada
CEO, 2Create

V prvom rade netreba očakávať, že zmenou čísla v kalendári sa všetko vráti do starých koľají. Určite bude pokračovať odklon od „nice to have“ riešení smerom k riešeniam s čo najlepším dosahom na obchodné výsledky. Na ústupe sú a budú, nielen kvôli neistote vývoja situácie, dlhodobé riešenia a bude stále rásť krátkodobý rýchlo merateľný projektový marketing. Technologické zmeny v rámci digitálnej transformácie akcelerované pandémiou prinesú pôvodne neplánova-né, zásadne organizačné zmeny vo fungovaní malých aj veľkých spoločností. Zrušia sa niektoré pozície, vzniknú nové, bude veľký tlak na automatizáciu aj marketingu a pridanú hodnotu dodávateľov aj agentúr.

Trend bude najmä v skúmaní a v nových dátach, ale aj v adaptácii značiek

Natália Vargová
Account Director, CORE 4 Advertising

Znovunájdený focus na digitálne kanály, ale aj rôzne tooly a technológie zamerané na predaj. Zaujíma nás mapovanie zmenenej mysle slovenského zákazníka a ako to ovplyvní marketingové stratégie klientov a naše vlastné komunikačné stratégie. Trend bude najmä v skúmaní a v nových dátach a v adaptácii značiek. A nepochybne to znamená opäť stúpajúcu dôležitosť skúsených agentúr so silným digitálnym pozadím.

Bude dôležité správne pracovať s dátami

archív

Peter Packaň
CEO, Packy Advertising

V roku 2020 sme zaznamenali významný nárast záujmu klientov o online kampane. V dôsledku pandémie sa do online prostredia dostali aj používatelia, ktorí tam zatiaľ aktívni neboli. COVID mal v našom komunikačnom svete za následok zmenu zákazníckeho správania, a preto bude v nasledujúcom roku dôležité správne pracovať s dátami a presvedčiť klientov, že dokážeme osloviť cieľové publikum rovnako efektívne aj prostredníctvom nových kanálov. Svet sa mení a marketing zmeny miluje.

Mali by sme reflektovať na to, čo sa práve deje

archív

Peter Urbanec
Head of Strategy, dotcom advertising

Minulý rok nám dokonale predviedol, že predpovedanie trendov sa veľmi ľahko môže zvrtnúť proti nám. A preto asi až tak úplne nejde o to vedieť predpovedať budúcnosť, ale skôr lepšie reflektovať to, čo sa práve deje.

Dôležité bude prichádzať s riešeniami, ktoré prinášajú reálnu hodnotu klientom a spoločnosti

archív

Martin Vereš
CEO, Work&Hugs

Jedna z najdôležitejších vecí bude prichádzať s riešeniami, ktoré prinášajú reálnu hodnotu klientom a spoločnosti. Aj minulý rok ukázal, že cesta k budovaniu dlhodobého úspechu nevedie cez krátkodobé riešenia. Minulý rok jasne ukázal, že brandy, ktoré sú jasne zadefinované, ktoré vedia aké je ich opodstatnenie na trhu dokážu byť úspešné bez ohľadu na to, či sme v kríze alebo žijeme zlatú dobu.

Trendom stále je a bude budovanie značiek

archív

Daniel Bradáč
CEO a spoluvlastník, Generations Branding Agency

Trendom je a stále bude komplexné budovanie značiek, ktoré nie je len o kampaniach. Firmy, ktoré pochopia a ovládnu toto majstrovstvo, majú veľký náskok pred ostatnými.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. apríl 2024 15:43