Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
11.01.2021, 13:23

Nielen na zábavu. TikTok sa dá využiť aj ako nástroj na osvetu o poruchách príjmu potravy

Kampaň vznikla v agentúre Róbert Slovák a jeho priatelia.

Nielen na zábavu. TikTok sa dá využiť aj ako nástroj na osvetu o poruchách príjmu potravy
Zdroj: archív

Kto občas zablúdi na sieť TikTok, zrejme pozná aj výzvu Daj prst dole (#Putyourfingerdown). Princíp videa je jednoduchý. Účinkujúci ukazuje do kamery dlane s roztiahnutými prstami a zároveň reaguje na desať tvrdení. Ak sa s niektorým bodom stotožňuje, jeden prst pokrčí. Témy, teda „edície“ môžu byť rôzne - vtipné aj celkom vážne. 

Edícia Chuť žiť upriamuje pozornosť na poruchy príjmu potravy (PPP), ku ktorým patrí aj mentálna anorexia alebo bulímia. Nejde len o módny výstrelok. PPP majú najvyššiu úmrtnosť spomedzi všetkých psychických ochorení. Postihujú najmä mladé dievčatá vo veku 10 až 14 rokov, no čoraz častejšie k nim pribúdajú aj chalani. Platforma TikTok je preto na šírenie osvety o PPP priam ideálna. 

Prvé video vytvorila zakladateľka projektu Chuť žiť Valentína Sedileková v spolupráci s agentúrou Róberta Slováka a jeho priateľov. Účinkuje v ňom samotná Valentína, ktorá bojovala niekoľko rokov s anorexiou. Postupne sa pridalo viac ako130 slovenských aj českých tiktokerov, ktorí si natočili vlastné spovede a ďalšie stovky zdieľali svoj výsledok v komentároch. Celkovo majú videá edície Chuť žiť s nulovým mediálnym budgetom až 320 tisíc videní a viac ako 43 tisíc interakcií v decembri. Ale čo je najdôležitejšie: počet dievčat a chlapcov, ktorí reálne vyhľadali pomoc a prihlásili sa do online poradne, stúpol niekoľkonásobne.

A na čo je to celé dobré? Edícia Chuť žiť je vlastne testom, ktorý mladým babám a chalanom napovie, či majú vážny problém. Zároveň ich nasmeruje na webstránku Chuť žiť, kde nájdu online poradňu a ďalšie informácie o poruchách príjmu potravy. TikToková výzva má aj ďalší význam. Téma psychických ochorení je pre mnohých ľudí stále tabu - a edícia Chuť žiť sa ich snaží odbúrať.

Iniciátorka výzvy Valentína Sedileková dala dole všetkých desať prstov. S anorexiou má osobnú skúsenosť, pričom sa dostala až do posledného štádia - k pokusu o samovraždu. Dnes sa Valentína snaží, aby si ostatní nemuseli prejsť tým, čím si prešla ona. Preto založila projekt Chuť žiť, v rámci ktorého šíri informácie o tomto závažnom ochorení. 

Súčasťou je aj odborná online poradňa pre poruchy príjmu potravy, ktorú podporuje Nadácia pre deti Slovenska zo zbierky Hodina deťom. Na stránke Chuť žiť si môžu klienti zvoliť čas konzultácie so psychologičkou či prihlásiť sa do nutričného programu. Poradňa môže problém zachytiť ešte za začiatku, čo znamená, že ľuďom ušetrí roky trápenia. A možno aj zachráni život. 

Vizitka kampane:
Názov kampane: Chuť žiť TikTok Challenge
Klient: EDI Slovakia
Reklamná agentúra: Róbert Slovák a jeho priatelia
Project manager: Kristína Krištúfková
Creative Director: Róbert Slovák
Strategy Director: Romana Umrianová
Copywriter: Silvia Gašparcová
Termín nasadenia: december 2020

 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.