Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
21.01.2021, 09:40

Európska únia zbiera informácie o praktikách Googlu v oblasti reklamy

Firma tvrdí, že obmedzuje zdieľanie osobných dát, aby zabezpečili súkromie používateľov.

Európska únia zbiera informácie o praktikách Googlu v oblasti reklamy
Zdroj: Google

Protimonopolný regulátori Európskej únie zhromažďujú od inzerentov informácie ohľadom praktík americkej internetovej spoločnosti Google v oblasti reklamy. Uviedla to agentúra Reuters s odvolaním sa na dokument Európskej komisie (EK), ku ktorému získala prístup.

Google, ktorý je najpoužívanejším internetovým vyhľadávačom na svete, dostal v posledných rokoch od Európskej komisie za porušovanie pravidiel hospodárskej súťaže už tri pokuty v celkovej hodnote 8,25 miliardy eur. Komisia podnik pokutovala napríklad za zneužívanie dominantnej pozície operačného systému Android.

V súčasnosti podľa Reuters čelí firma Google zo strany Európskej únie dvom vyšetrovaniam praktík v oblasti reklamy, ktoré sa sústredia na technológie a dáta. Dotazníky rozoslané inzerentom sú podľa komisie súčasťou vyšetrovania zameraného na využívanie dát. Inzerenti majú na ich vyplnenie čas do piatku.

Google uviedol, že s komisiou spolupracuje. "Máme v odvetví niekoľko konkurentov a poskytujeme ľuďom detailnú kontrolu nad tým, ako sa ich údaje používajú pri personalizácii reklám. Obmedzujeme takisto zdieľanie osobných dát, aby sme ľuďom zabezpečili súkromie," povedala hovorkyňa firmy.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.