Americkej spoločnosti Facebook , ktorá prevádzkuje rovnomennú sociálnu sieť, stúpol vo štvrtom štvrťroku čistý zisk o 52,7 percenta na 11,22 miliardy amerických dolárov. Výnosy prekonali očakávania analytikov vďaka vyšším výdavkom firiem na reklamu v dobe predvianočnej nákupnej sezóny. Vyplýva to z vyhlásenia spoločnosti.
Celkové výnosy, ktoré zahŕňajú prevažne tržby z reklamy, vzrástli o 22 percent na 28,07 miliardy amerických dolárov. Analytici v ankete agentúry Refinitiv očakávali zvýšenie výnosov na 26,44 miliardy amerických dolárov.
Počet aktívnych mesačných používateľov stúpol o 12 percent na 2,8 miliardy, analytici čakali 2,75 miliardy aktívnych používateľov.
Firma v roku 2020 spustila niekoľko nových produktov pre elektronické obchodovanie, ako Facebook Pay a Facebook Shops, ktoré umožňujú nákupy v aplikáciách spoločnosti, vrátane Instagramu a WhatsApp. Záujem o nákupy na sociálnych sieťach vlani podporila pandémie choroby covid-19, ktorá obmedzila vonkajšie rekreačné aktivity, napísala agentúra Reuters.
Výhľad pre tento rok je však zatiaľ neistý a Facebook varoval, že jeho výnosy v druhej polovici roka môžu čeliť značnému tlaku. Vzhľadom k tomu, že vlani v druhom polroku rástli výnosy rýchlo, bude mať firma tento rok problém udržať toto tempo. Problémy by tiež mohol spôsobiť plán spoločnosti Apple spustiť ochranu súkromia používateľov, ktorá by mohla obmedziť schopnosť Facebooku cieliť reklamu, upozornila agentúra AP.