Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
29.01.2021, 16:00

Maru Mitlíková z TRIAD-u: Bola by som rada, keby nás klienti poznali prostredníctvom hodnôt dôležitých pre nás

Predstavujeme najúspešnejšie kreatívne agentúry roku 2020 a ich vízie v tomto roku.

Maru Mitlíková z TRIAD-u: Bola by som rada, keby nás klienti poznali prostredníctvom hodnôt dôležitých pre nás
Zdroj: TRIAD / Maru Mitlíková

Nový rok v TRIAD-e sa začal zmenou na poste šéfa agentúry a dozvedeli sme sa o obrovskom úspechu ich kampane. O Grand Prix z EuroEffie a aj o tom, čo pre agentúru znamená umiestnenie na striebornej priečke v rebríčku Agentúra roka 2020, sme sa rozprávali s novou Managing Directorkou Maru Mitlíkovou.

V súťaži Agentúra roka ste sa umiestnili na striebornej priečke. Za čo by ste si toto ocenenie v TRIAD-e dali?
Bol to ťažký rok hneď od začiatku, boli sme v situácii ako nikdy predtým. Všetkým firmám aj agentúram klobúk dolu za flexibilné prispôsobenie. Ukázalo sa, že aj takáto prekvapivá, nečakaná a nezažitá situácia sa dá nejako zvládnuť.
Keď sme koncom roka videli, že naši klienti budgety zásadne neosekali a my sme pre nich odviedli najlepšiu robotu, akú sme vedeli, prinieslo nám to aj prekvapivé biznis výsledky. Dosiahli sme rovnaké tržby v porovnaní s predchádzajúcim rokom a dokonca trochu vyššie. Navyše to vyzerá tak, že sme robotu odviedli svižnejšie. Celý ťažký rok sme nakoniec uzatvárali s tým, že sme mali zadosťučinenie za to, že sme to zvládli, a tak sme ľuďom vedeli dať aj odmenu navyše.

Čím bol uplynulý rok pre vás iný?
Aj napriek ťažkým momentom a zlým chvíľam sme sa naučili niečo nové, čo by za normálnych okolností možno neprišlo. Keď sme sa už ako-tak zo šoku spamätali a došlo nám, že situácia asi nebude trvať mesiac, rozmýšľali sme, ako pokračovať v komunikácii tak, aby to bolo pre našich klientov relevantné, spôsoby, akými sme sa k tomu dopracovali, boli zrazu trochu iné. Informácie sa veľmi rýchlo menili a my sme sa tomu museli flexibilne prispôsobovať. V jednom momente bolo potrebné povedať, že „stojíme pri vás“, ale v istej chvíli to už spotrebitelia nechceli počuť. Vytvorili sme krízové štáby, boli to malé skupinky prevažne seniorov, ktorí boli rozdelení na značky, čím sme nastavili jasnú priorizáciu vecí, ak by prišlo na najhoršie. Keď sa značke stala nejaká krízová situácia, tak bolo jasné, ktorí traja ľudia nechajú všetko tak a vyriešia to. Pri organizácii práce nám to veľmi pomohlo, vedeli sme tak rýchlo reagovať a efektívne zastrešiť krízovú komunikáciu klienta.

Vznikla situácia, keď musel zasiahnuť váš krízový štáb?
Viackrát. Či už išlo o zmeny scenárov televíznych spotov na poslednú chvíľu alebo ad hoc oznamy na sociálne siete. Išlo o situácie, keď bolo potrebné reagovať jednoducho okamžite. Naraz sa teda zapli určení traja ľudia, vyriešili to a vec bola vybavená.

Nastali u vás aj personálne zmeny?
Áno, v prvom kvartáli sme sa museli rozlúčiť s niektorými kolegami, lebo sme mali príliš málo naplánovanej práce. Ostatné zmeny však boli naozaj radostné – udiali sa síce potichu, lebo boli prehlušené koronou, preto nebolo kedy to osláviť a nebodaj ešte odkomunikovať. Matúš Hliboký postúpil na pozíciu kreatívneho riaditeľa, máme novú Account Directorku Katku Polákovú a spolu majú na starosti jeden tím. Na druhý tím starajúci sa o VÚB banku dozerajú Vlado Kurek a Petra Papajová. Prvýkrát sme zaviedli pozíciu Head of Art, ktorú perfektne zastáva Peter Baslík. Ukázalo sa to ako výborný krok. Bas je výnimočný parťák, a keďže sme ho odbremenili od niektorých povinností, hneď pri prvých projektoch sme videli jeho obrovský prínos.

Z Respect APP odišla Zuzana Marečková, ktorá nastúpila k vám, aká je náplň jej práce?
Zuzana má na starosti to, aby sme dali svojim ľuďom čo najviac priestoru, aby sa posúvali vyššie a ďalej. Máme veľmi veľa šikovných ľudí, ktorí sa rýchlo učia, ale keby mali od nás navyše ešte nejakú podporu, tak by to vedeli urobiť ešte rýchlejšie a lepšie. Podporou navyše myslím rôzne interné akadémie, workshopy a vzdelávacie programy, ale aj konkrétnejšie vízie a plány, kam sa dá vlastne rásť. Druhá časť jej úloh sa týka biznisu. Chcela by som, aby rozvíjala vzťahy s aktuálnymi aj potenciálnymi klientmi možno aj o niečo viac ako prostredníctvom našich doterajších, nazvime to prirodzených spôsobov. Vždy sme boli takí obyčajní ľudia, ktorí klientov volali na grilovačku, ale chcela by som im dať ešte lepší a profesionálnejší servis, než dostávali doteraz. Na záver teda uvediem jej pozíciu, je Talent & Biznis Partner a je súčasťou širšieho vedenia.

Rozvoj partnerstiev a podpora interných ľudí sú jednými z výziev, ktoré ste si stanovili ako nová Managing Directorka? V tejto funkcii ste zopár dní.
Áno. Chcem, aby sme práve tieto veci rozvíjali ďalej. Po piatich rokoch na predchádzajúcej pozícii mám už konkrétnejšie vízie. Radšej chcem aktívne a vedome urobiť kroky, aby sme stúpali, ako dúfať, že sa to stane prirodzene, ako to bolo doteraz. Nemáme ani obchodných zástupcov, čo je napríklad jedna z ukážok nášho prístupu. Všetko, čo sa nám podarilo, prišlo samo ako zadosťučinenie našej odvedenej práce. Odteraz by som bola rada, aby sme nestavali iba na túto kartu, ale aby sme vedome robili ďalšie kroky a trochu tomu pomohli. Aby spokojnosť vo všetkých smeroch bola čo najväčšia.

Na EuroEffie 2020 ste uspeli zatiaľ najlepšie v histórii a získali ste najprestížnejšie ocenenie, aké má slovenský reklamný trh. Grand Effie a zlatý kov za kampaň Šetrenie je návykové pre klienta VÚB. Aké boli vaše prvé pocity?
Bolo to nečakané. Mali sme jedinú indíciu, že nejaké ocenenie dostaneme. Keďže sa termín odovzdávania posunul, takmer sme na to zabudli. Nepamätám sa, kedy sme boli takíto prekvapení, že sme to absolútne nečakali. Obrovská konkurencia, mali sme v nej jednoznačných víťazov, vraveli sme si, že sa na tie veľké značky nemôžeme ani len doťahovať. Už bronzové ocenenia pre Absolut (za kampaň Slovensko žije všetkými farbami, pozn. red) nás prekvapili, potom prešli strieborné ocenenia, počas ktorých nás nevyhlásili, tak sme sa už s kolegami medzi sebou rozprávali a menej sledovali, až sme započuli niečo o VÚB. Potom sme sa tešili, že máme zlato, a napokon nás absolútne prekvapila Grand Prix.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 62% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.