Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
01.02.2021, 16:00

Šéf agentúry Effectivity: Rok 2020 oddeľoval „zrno od pliev“

Predstavujeme najúspešnejšie kreatívne agentúry roku 2020 a ich vízie v tomto roku.

Šéf agentúry Effectivity: Rok 2020 oddeľoval „zrno od pliev“
Zdroj: Effectivity / Daniel Abrahám

Agentúra Effectivity sa umiestnila v súťaži Agentúra roka 2020 na tretej priečke, pričom do prvej trojky sa dostala prvýkrát vo svojej histórii. O tom, čo ocenenie pre agentúru znamená a čo sa pod tento úspech podpísalo, sme sa rozprávali s jej majiteľom a šéfom Danielom Abrahámom.

Máme za sebou pandemický rok, ktorý si všetci zapamätáme. Aký bol pre vás?
Poučný. To je to správne slovo. Myslím, že všetci v branži sme sa naučili, že keď sa už zdá všetko zastabilizované, stane sa niečo, čo to opäť rozvibruje. No aj tak bol rok 2020 podľa mňa úžasný. Ukazoval všetky slabiny, ktoré sme schopní prehliadať alebo nám ich vedia trh aj klienti odpustiť. Na druhej strane, všetky silné stránky dobrých a zdravých agentúr teraz o to významnejšie prispeli k ich rastu. Myslím si, že toto bol rok, ktorý oddeľoval „zrno od pliev“.

Hovoríte o slabinách a silných stránkach. S čím ste mali vy najväčšie problémy a čo, naopak, fungovalo veľmi dobre?
Z hľadiska slabín to určite bola tá prvotná nevôľa poddať sa vyššej moci, ktorá prišla. Aj my sme na začiatku mali laxnejší prístup, ktorý pramenil skôr z určitej pohodlnosti a zo zabehaných procesov. V agentúre sme mali pohodu. Projekty boli dlhodobo plánované, spolupráca s klientmi bola veľmi dobre nastavená a sústredili sme sa na ladenie – nazvem to fine tuning – kreatívnych projektov. Mali sme príjemnú rutinu, ktorú sme si užívali asi päť mesiacov, a potom to prišlo. Všetko sa zmenilo a začínali sme s čistým stolom. Toto bola naša slabá stránka, že sme potrebovali asi mesiac na to, aby sme začali reagovať a prispôsobili sa novej situácii. Mysleli sme si, že to proste prečkáme a o chvíľu to pominie.

Čo vás a aj branžu koronakríza naučila?
Pokore. Zrazu sme zistili, že aj keď sme mali dlhodobé plány a mysleli sme si, že nás nemá čo zásadným spôsobom prekvapiť, prišla zmena, na ktorú nikto z nás nebol pripravený. V našej agentúre máme výborný seniorný tím, ktorý je zohraný, a optimalizovanie stavu alebo prepúšťanie pre nás nebola cesta. Museli sme si sadnúť a začať sa správať „pandemicky“, čo sme ešte v prvej vlne odmietali.

Čo znamenalo správať sa „pandemicky“?
Pre nás to znamenalo pripustiť režim rotovania tímov a nastavenie home officeov na systém zdravého fungovania. Keď totiž vypadnete z pravidelného režimu v agentúre – ráno prídem, dám si kávu, začnem pracovný deň, idem na obed, pokračujem v práci a potom idem domov –, tak to funguje chvíľu, ale potom každý deň tento pracovný návyk viac a viac rozrieďujete. Všetci sme mali doma deti, boli home schoolingy a nie každý mal možnosť plne sa venovať len práci. Aj pre takéto zdravé zachovanie pracovných návykov sme si zaviedli systém – týždeň v office, týždeň doma.

Zdroj: Effectivity / Daniel Abrahám

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 78% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.