Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
29.01.2021, 10:10

Rada pre reklamu vyniesla verdikt: Sťažnosť na reklamu Lidla je neopodstatnená

Podľa Arbitrážnej komisie bola séria vianočných reklám "Lacný Laci" v súlade s etickým kódexom.

Rada pre reklamu vyniesla verdikt: Sťažnosť na reklamu Lidla je neopodstatnená
Zdroj: Lidl

Arbitrážna komisia Rady pre reklamu rozhodla, že reklama spoločnosti Lidl „Lacný Laci“ nie je v rozpore s Etickým kódexom reklamnej praxe a sťažnosť Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory (SPPK) je neopodstatnená.

​​​​Potravinárska komora sa sťažovala na sériu vianočných reklám obchodného reťazca Lidl na cenovo výhodné potraviny. „Obraciame sa na Radu pre reklamu: vianočné reklamy Lidl sú poburujúce a neetické“, uviedla SPPK 17. decembra minulého roka vo svojej tlačovej správe.

„Potraviny nevyrábame preto, aby spotrebiteľom vypadávali z poličiek kuchynských liniek a aby sa s nimi tlačili v plných autách. Je neprípustné, aby LIDL takýmto spôsobom znižoval význam potravín pre zdravie ľudského organizmu. Má zvíťaziť mamon a z miliónových vianočných ziskov obchodu na konci roka alebo si uvedomíme, že toto je opäť cez čiaru?,“ uviedol podpredseda komory Marián Šolty.

Pripomeňme si niektoré zo série spotov, voči ktorých sťažnosť smerovala:

Lidl reagoval na sťažnosť s tým, že SPPK hrubo zavádza a poškodzuje jeho dobré meno a uvítal by, ak by sa s rovnakou energiou ako pri tomto neopodstatnenom a celkom zbytočnom hľadaní problémov niekde, kde nie sú, venovala zmysluplným a konštruktívnym systémovým riešeniam na prospech slovenských dodávateľov a zákazníkov.

Obchodný reťazec sa zároveň ohradil voči neúctivému vyjadrovaniu v sťažnosti, či už voči zákazníkom ako aj Lidlu samotnému. Predseda SPPK Emil Macho totiž v tlačovej správe naznačil, že slovenskí zákazníci sa nerozhodujú podľa vlastnej potreby a uváženia: „Už sa musí skončiť obdobie, v ktorom dovoľujeme nadnárodným obchodným reťazcom robiť si pomaly čokoľvek. Čo je to za doba, keď v období covidovej a environmentálnej krízy sú ľudia prostredníctvom reklám nabádaní k plytvaniu potravinami, nezmyselnému nakupovaniu? Vo svete ľudia hladujú a my máme vyhadzovať potraviny do koša, lebo ich kúpime vplyvom reklám až príliš?“. Lidl tvrdí, že si váži svojich zákazníkov a je presvedčený, že potraviny kupujú za účelom ich konzumácie a nie na to, aby ich vyhadzovali do koša.

Rada pre reklamu sa pri tejto sťažnosti uzniesla na jednoznačnom verdikte: Komisia hlasovaním rozhodla, že spoty: „Lacný Laci“ zadávateľa: Lidl Slovenská republika v.o.s. nie sú v rozpore s ustanoveniami Kódexu a sťažnosť sťažovateľa nie je opodstatnená.

Lidl necháva na zvážení SPPK, či sa ospravedlní za svoje výroky. „Mrzí nás, že Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora nepochopila veľmi jednoznačné posolstvo našich reklamných spotov. Naším cieľom je komunikovať zákazníkom, že aj v tejto náročnej dobe tu sme pre nich s výhodnými cenami. Nepochopenie tohto posolstva nás zaráža, ale akceptujeme ho. Čo však akceptovať nedokážeme, je hrubé zavádzanie. SPPK dehonestujúco hovorí o „fetiši lacných potravín“, my naproti tomu prezentujeme zodpovedný prístup a aj v tejto náročnej dobe sa snažíme ponúknuť zákazníkom čo najvýhodnejší nákup. Ak SPPK považuje väčšie nákupy za nevhodné nákupné správanie, tak zjavne nepochopila nie len hyperbolu v našich spotoch, ale žiaľ ani zmenu spotrebiteľského správania za ostatný rok,“ uviedol Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za oblasť nákupu a marketingu.

Kampaň Lacný Laci už Lidl ukončil, aktuálne má novú kampaň, v ktorej porovnáva ceny. Viac si o nej môžete prečítať v tomto článku: 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.