StoryEditor

Chcete uspieť v online? Prečítajte si knižnú novinku

01.02.2021, 10:35
Autor:
redred
Kniha vznikla pod taktovkou agentúry Performics, podieľalo sa na nej viacero zvučných mien.

„Chceme byť nejakým spôsobom pri digitálnej transformácii ako agentúra nápomocní,“ hovorí Michal Dedinský z agentúry Performics.  Aj to je dôvod, prečo vznikla kniha Uspejte v online.

Stojíte za knihou Uspejte v online, skúste nám ju predstaviť aspoň v krátkosti. Čo je na jej obsahu to najdôležitejšie?
Komplexnosť a jasnosť. Nejde do hĺbky, ale skôr do šírky. Je písaná viac spôsobom pre „jack of all and master of none“ ľudí. A to svojím spôsobom odzrkadľuje aj cieľová skupina ľudí.

Pre koho je kniha určená?
Pre majiteľov firiem, marketingových manažérov, študentov. Je určená v podstate všetkým, ktorí chcú vedieť, ako sa nastavuje online marketingová stratégia, ako zvýšiť obraty svojej firmy, či pre tých, ktorí sa chcú dozvedieť niečo nové.

Na knihe spolupracovalo viacero zvučných mien, ktoré sa pohybujú v digitáli. Podľa čoho ste si vyberali autorov?
Na základe vlastnej skúsenosti, skúsenosti firmy Performics s danými ľuďmi či mnohonásobného odporúčania z tretej strany. Bola to kombinácia viacerých faktorov, ktorá nám pomohla správne sa rozhodovať. Bez týchto skvelých autorov by nikdy táto kniha nevznikla.
archív

Ako vznikol nápad práve na knihu Uspejte v online?
Vychádzal z reálnej potreby trhu a cieľovej skupiny knihy, s ktorou sme na našich projektoch mali možnosť pracovať. Zobrali sme túto skutočnosť ako výzvu, zostavili interný tím, do ktorého patrila Veronika Caková, Alex Prochyra či Andrea Svatíková, a začali sme pracovať na knihe. Je výzva zorientovať sa v súčasnosti v takom rýchlo rastúcom odvetví, ako je online marketing. Určitým spôsobom nastáva digitálna transformácia trhu, čo obdobie korony značne urýchľuje, a chceli sme byť nejakým spôsobom pri tejto transformácii ako agentúra nápomocní.

archív

Čo si vy osobne ceníte na knihe?
Čitateľovi „na jednom mieste“ poskytne komplexný a jasný pohľad na to, ako sa nad tvorbou online marketingovej stratégie zamýšľať, z akých marketingových kanálov môže pozostávať, kedy ich vo svojom biznise využiť, ako ich správne vyhodnocovať. Nemusí tak strácať čas hľadaním roztriešteného obsahu po internete.

Kde sa k nej čitatelia môžu dostať?
Môžu sa k nej dostať v každom slovenskom online či offline kníhkupectve ako Martinus, Panta Rhei a podobne.

Pôsobíte v agentúre Performics – je to agentúra, ako už názov napovedá, zameraná na performance. Čo je váš differenciátor?
Performics je súčasťou tretej najväčšej mediálnej skupiny na svete. Máme možnosť si vzájomne v rámci nej zdieľať pomerne veľké know-how. Disponujeme interne vyvinutými nástrojmi, ako napríklad business prediction modeling, vďaka ktorému vieme na základe historických dát plánovať marketingové investície asi s 90 percentnou presnosťou. Disponujeme tiež nástrojom benchtool, ktorý analyzuje stratégiu konkurencie vo vyhľadávaní, a čoraz viac dávame a budeme dávať dôraz na dáta napríklad cez ekonometriu – metóda založená na matematicko-štatistickej analýze historických dát, keď sa využitím viacnásobnej regresnej analýzy skúma, ktoré faktory (reklama, aktivity na sociálnych sieťach, návštevnosť webu, search, cena, distribúcia, počasie a mnoho ďalších) majú priamy vplyv na predaje, aký silný je tento vplyv, aký dlhý majú dosah. V neposlednom rade sme jeden z najväčších celosvetových partnerov Googlu, čo nám umožňuje vedieť o všetkých inováciách a novinkách medzi prvými.

Aké je vaše klientske portfólio?
Naše klientske portfólio sú zvyčajne stredne veľké až veľké firmy ako Tchibo, Mercedes, Möbelix, Generali Nemecko, Tatra banka, O2, Nay, Profesia.sk, Lenovo, Bestdrive či Tatry mountain resorts. Veľmi radi však spolupracujeme aj s menšími firmami, pokiaľ si vzájomne sadneme a sme naladení na rovnakú vlnu.

Čo bude pre agentúru to najdôležitejšie v tomto roku?
Stabilizovanie rastu agentúry, vybudovanie komplexnejšieho systému vzdelávania a neustále inovovanie našich USP’s.

A osobne pre vás, ktorý zastáva pozíciu Business Development Directora?
Budem sa spolu s tímom venovať všetkým trom spomenutým aktivitám. Na stabilizovanie, respektíve efektívnejšie nastavenie všetkých procesov pôjdeme metódou „scaling up“ takzvaných „rockefeller habits“. Chceme vybudovať komplexnejší vzdelávací systém, ktorý umožní všetkým ľuďom v agentúre oveľa rýchlejšie vedomostne rásť. A nakoniec rozvoj a práca na už spomínaných USP’s.

Kto je Michal Dedinský?
Pôsobí ako Business Development Director v globálnej marketingovej agentúre Performics. Pracuje s marketingovými rozpočtami  v hodnote státisícov eur a vytvára efektívne stratégie s cieľom prinášať firmám zisk. Je členom business consulting oddelenia Transformers, kde v rámci Publicis  Group konzultuje najväčšie lokálne spoločnosti v Česku alebo na Slovensku. Stál za kampaňami troch úspešných knižných bestsellerov.

archív

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. apríl 2024 17:58