StoryEditor

Spoločenská zodpovednosť firiem: Pandémia priniesla veľkú vlnu spolupatričnosti

15.02.2021, 21:00
Autor:
pzpz
Na tému CSR sme sa opýtali známych marketérov.

CSR projektom sa slovenské firmy venovali už oveľa skôr. Roky podnikali kroky prospešné pre prostredie aj spoločnosť. V roku 2020 však boli ešte dôležitejšie, a tak neváhali a zintenzívnili pomoc všade tam, kde to bolo potrebné. Preto sme sa ich na túto tému opýtali a prinášame vám prvú časť odpovedí od šiestich zástupcov firiem. 

Ako pandémia zmenila váš pohľad na CSR? Ako sa zmení filozofia podporovaných projektov?

Lidl

Tomáš Bezák
Vedúci úseku komunikácie
Lidl

Pandémia priniesla veľkú vlnu spolupatričnosti a potvrdilo sa, že pomáhať je ľudské. Ukazuje sa, že cesta participatívnych CSR projektov je správna. Dôkazom je napr. naša dlhodobá potravinová zbierka Podeľ sa a pomôž, ktorá za tri mesiace priniesla tým, ktorí to najviac potrebujú, potraviny v hodnote takmer 300 000 eur.

dm drogerie markt
Nicol Noseková
manažérka marketingu
dm drogerie markt

Filozofia našich CSR projektov sa nemení a ani pod vplyvom pandémie žiadne CSR aktivity nerušíme. Dlhodobo aktívne realizujeme aktivity a podporujeme rôzne projekty v troch oblastiach, a to zdravie, zdravý životný štýl a ekológia. Jediné, čo sa mení, je forma týchto aktivít, ktorá sa v prípade, že je tak nevyhnutné, prispôsobuje aktuálnej situácii a buď je transformovaná do online prostredia, alebo je posunutá v čase.

archív
Štefan Frimmer
šéf korporátnej komunikácie a člen správnej rady
Nadácia Slovenskej sporiteľne

Zmena je nový normál, v biznise aj v živote. Pandémia to ešte viac zvýraznila. Ukazuje sa, že kto bol na zmeny pripravený a dokáže ich brať ako príležitosť, ten je úspešný. Platí to pre nás ako banku, nadáciu, aj pre partnerov z tretieho sektora. Diskutujeme s nimi, ako aj do CSR projektov priniesť viac inovácií, digitalizácie a flexibility tak, aby sme spolu menili Slovensko na modernú krajinu.
Pokiaľ ide o podporované projekty, náš pozicioning a filozofiu nemeníme, ceníme si fungujúce dlhodobé partnerstvá, v ktorých chceme pokračovať. Samozrejme, poskytujeme aj urgentnú pomoc organizáciám pri riešení dôsledkov pandémie. Z dlhodobého hľadiska predpokladám, že bude väčší dôraz kladený na udržateľnosť projektov a na to, aby mali neziskové organizácie vždy v zálohe aj nejaké alternatívne riešenia pre prípad, že sa kríza zopakuje.

archív
Marek Kopča
Marketing & PR manager
Hyundai


Cítili sme, že ako úspešná firma môžeme v ťažkých časoch pomôcť ešte viac. Preto sme v roku 2020 rozšírili našu pomoc vo forme poskytovania bezplatnej mobility aj o finančnú podporu. Koronakríza si uchmatla podstatnú časť mediálnej pozornosti a na onkopacientov sa trocha pozabudlo. Preto sme vstúpili do témy aj vyššou medializáciou tejto témy v spolupráci so združením NIE RAKOVINE. Budeme tiež pokračovať v podpore aktivít združenia NIE RAKOVINE a v spolupráci s Nadáciou TV Joj podporovať florbalové aktivity detí na základných školách.

Martina Hrivnáková
Martina Hrivnáková
riaditeľka odboru korporátnej a marketingovej komunikácie
VÚB banka

Pandémia nám ukázala, že našu CSR stratégiu máme postavenú na dobrých základoch a venujeme sa smerom, ktoré sú v spoločnosti dlhodobo finančne podvyživené a teraz to ešte viac vyšlo na povrch. Či už ide o oblasť vzdelávania, podpory umenia a kultúry či životného prostredia. Naša filozofia CSR aktivít zostáva zachovaná. Akurát sme v roku 2020 reagovali navyše na vzniknutú situáciu, keď sme pomáhali zdravotníckym zariadeniam, či už darovaním respirátorov, dezinfektorov či aktívnou spoluprácou s platformou Kto pomôže Slovensku. Vedeli sme, že nemôžeme zatvárať oči pred tým, čo sa deje a chceme pomôcť, pretože sme v tom všetci spolu. Nebolo to však za cenu zrušenia iných aktivít, pretože sme predpokladali, že ťažký rok čaká aj našich dlhodobých partnerov, či už Dobrý trh, Novú Cvernovku či umelcov.

Slovak Telekom
Tatiana Švrčková
senior špecialista spoločenskej zodpovednosti
Slovak Telekom


Keďže sme firma, ktorá prináša digitalizáciu a je technologickým lídrom, filozofiu sme zmenili už pred pandémiou. Pandémia nás v podstate len utvrdila v tom, že cestu, ktorú sme si vybrali, je pre budúcnosť tou správnou cestou. To, čo spôsobila, bolo, že sme len museli urýchliť prechod a aktivity realizovať v online. Súčasná pandémia nám len a len potvrdila, že zodpovednosť v podnikaní voči všetkým stakeholderom, či už sú to zamestnanci, životné prostredie, komunita či akcionári, nám naakumulovala zdroje, možnosti, projekty, vďaka ktorým sme túto pre všetkých neľahkú situáciu dokázali zvládnuť nad naše očakávania a popritom sa sústrediť aj na pomoc zákazníkom či spoločnosti. Vďaka dátam zdarma mohli naši zákazníci počas prvých mesiacov pandémie neobmedzene dátovať, popritom sme okrem iného pomohli bezplatnými službami mnohým organizáciám pomáhajúcim ľudom, učiteľom, sociálne slabším rodinám a zapojili sme sa finančne do Fondu pomoci.

01 - Modified: 2023-06-01 09:27:44 - Feat.: - Title: Ak si chce značka CSR aktivitami len zlepšiť imidž, hrozí jej reputačné riziko a greenwashing 02 - Modified: 2023-05-22 09:03:00 - Feat.: - Title: Značka si môže vyhodiť z kopýtka iba vtedy, keď je silná 03 - Modified: 2022-11-18 10:42:23 - Feat.: - Title: Transformácia firmy na udržateľný podnik: Ako si definovať strategické piliere a vyrátať uhlíkovú stopu 04 - Modified: 2022-11-03 12:24:03 - Feat.: - Title: Špecializovaná príloha Stratégií: CSR trendy, ktoré hýbu zodpovednými firmami 05 - Modified: 2022-09-14 15:23:45 - Feat.: - Title: Augustové hodnotenie reklám: zaujal silný vizuál, zodpovedné témy aj nostalgický spot na Jameson
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. apríl 2024 02:38