Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
19.02.2021, 07:00

WLB Insider: Wiktorovci brainstormujú pri Dunaji. 35. výročie oslávili divadelnou hrou

Dozviete sa aj, aké sociálne siete sledujú, ktoré nápady oceňujú a dostane skvelé tipy na čítanie, počúvanie aj na relax.

WLB Insider: Wiktorovci brainstormujú pri Dunaji. 35. výročie oslávili divadelnou hrou
Zdroj: archív

V Stratégiách spúšťame novú rubriku, ktorá bude viac približovať agentúrny život. Je tu Agency Insider. Zaujíma nás, ako agentúry myslia, ako vznikajú ich nápady, kde sa inšpirujú, aké majú spoločné rituály. Veríme, že našimi menej tradičnými otázkami priblížime myslenie agentúr a zároveň ľudí, ktorí v agentúre pracujú. A to môže byť v mnohom inšpiráciou.

Ako prvú sme oslovili agentúru z Leškovej ulice. Wiktor Leo Burnett, Agentúru roka 2020.

Predstavte agentúru jednou - dvoma vetami.

Zdroj: Lenka Imrichová
Peter Kontra

Managing Director

Sme Wiktor Leo Burnett a sme najúspešnejšia agentúra v súťaži Agentúra roka, ktorá oslavuje najlepšie agentúry na slovenskom trhu. Počas jej dvadsať ročnej existencie sme sa až 16-krát umiestnil v TOP 3, z toho osemkrát na prvom mieste, šesťkrát na  druhom mieste a dvakrát na treťom mieste.

Čo vás ako agentúru najviac vystihuje?

Zdroj: Lenka Imrichová

Peter Kontra

Managing Director

Ak niektoré firmy vedia len rok, v ktorom vznikli, my vieme aj deň a presný čas, kedy sa tak stalo. Všetko to začalo 16. januára 1986 o 21.30 hod., kedy si traja zakladatelia povedali, že čokoľvek budú v živote robiť, budú to robiť oveľa lepšie ako ostatní.

Zdroj: archív

Peter Kačenka

Executive Creative Director

Keď sa prejdete po Leškovej ulici v Bratislave, na budove, v ktorej sídlime úplne od začiatku, je možné nájsť aj tabuľu cti ľuďom, ktorí stáli pri zrode štvrtého titulu Agentúra roka. Mnohí sú stále s nami a, naopak, som rád, že pri ďalších štyroch tituloch boli a sú s nami aj tí, pre ktorých je to po prvýkrát.

Ako a kde sa vám najlepšie brainstromuje?

Zdroj: archív
Martin Motáček

Creative Director

Pri Dunaji. V malej skupine. Tam vždy pripláva niečo nové a to staré sa rýchlo odplaví. Či už sedíte pri rieke alebo fľaške vína.

Ako ste nahradili spoločné rituály na podporu fungovania tímu?

Zdroj: archív

Frederika Kovalčíková

Talents & Culture Manager

Napriek tomu, že sme od marca od seba vzdialení, s menšou letnou pauzou, snažíme sa dodržiavať naše zvyčajné oslavy či agentúrne eventy a pretransformovať ich do onlinu. V decembri sme mali vlastné livestream vysielanie – odovzdávanie Agentúry roka, kde sa mohli pripojiť všetky sesterské agentúry Kreator Grop-y a spolu sme sa tak tešili z povestného Á-čka. Spolu sme si pripili, pokecali, kto sa ako má a zagratulovali si.

Zdroj: Wiktor Leo Burnett

​Vianočný večierok a Secret Santa sa vo veľkom nekonali, ale nahradili sme ich aspoň malým darčekom v podobe personalizovaných tričiek pre každého.

Zdroj: Wiktor Leo Burnett

​V januári Wiktor oslavoval 35 rokov od založenia. Bývalo dobrým zvykom, že sme si vždy niekam spolu vyrazili, posedeli, pokecali. Tentokrát to bol január iný, tak sme vymysleli lockdownovú alternatívu a išli sme všetci spolu online do Slovenského národného divadla. Vznikla perfektná súhra, pretože vysielali hru Rivers of Babylon, ktorá vznikla podľa rovnomenného románu, ktorého autorom je Pedro Píštánek, ktorý kedysi vo Wiktorovi pracoval. Aj vďaka tomu sme sa online spojili so šéfkou činohry SND, pani Kičiňovou, ktorá nám povedala veľa zaujímavostí o vzniku hry a zároveň si naši „Wiktor pamätníci“ zaspomínali na bývalého kolegu. Bolo naozaj super počúvať o začiatkoch WLB a navnímať históriu agentúry. Po spoločnom videocalle sme si zaželali dobrú chuť k jedlu, ktoré sme si objednali a pustili si divadelnú inscenáciu.

Okrem každoročných eventov ako sú agentúrne narodeniny, vianočný večierok, odovzdávanie Zlatého klinca či EFFIE, ktoré sme presunuli v nejakej forme do online callov a chatovacích skupín, sme poslali ľuďom na home office aj imunitné balíčky, alebo sme si zavolali a dali si spolu fľašu dobrého šumivého sektu.

Zdroj: Wiktor Leo Burnett

Čo ste ešte nikdy nikomu o agentúre neprezradili?

Zdroj: archív
Milan Sitárik

Account Director

Aké máme v agentúre smiešne heslo na našom alarme.

V čom zmenila súčasná situácia vaše myslenie? 

Zdroj: archív
Richard Hanzlík

Trafic Manager

Že raz vidieť je lepšie, ako stokrát počuť. Nie tlačovku po zasadnutí kvízového štábu, ale svojich kolegov. A že som si mal viac vážiť aj nudné domáce zápasy proti Pohroniu, alebo aj portugalskú ligu s fanúšikmi na tribúnach. Takže áno, všade to je o chýbajúcich ľuďoch.

Post na sociálnych sieťach, ktorý mal najviac laikov, alebo vás zaujal? 

Zdroj: archív
Vladimír Lefík

Strategy Director

Algoritmy sociálnych sietí založené na engagemente sa ukázali byť povestným olejom do ohňa, keďže zjavne najlepší engagement ľudia ukazujú pri pogromoch a pouličnom násilí. Som zvedavý, či rušenie účtov Trumpovi a jeho napodobeninám povedie k vytváraniu ešte viac oddelených bublín v podobe špecializovaných sociálnych sietí.

Zdroj: Twitter
Zdroj: archív

Peter Kačenka

Executive Creative Director

Nosím v hlave počin človeka milión Nathan Apodaca. Ako zdá sa mnohí, sledujem aj ja z času na čas, ako si vedie jeho „AKA@420doggface208“ na TikToku :). Je to fenomén, ktorý odštartoval v septembri 2020, keď Nathan cestou do práce, keď mu vypovedalo službu auto, naskočil na skateboard a svoju cestu do práce natočil. Počas jazdy pije brusnicový džús a spieva do tónov hudby Fleetwood Mac. Dnes má toto video cez 12 miliónov videní. Nathan sa chytil príležitosti. Jeho profil má 6,4 milióna followerov a záujem rôznych značiek. A ako sám hovorí, konečne má z čoho načas zaplatiť účet za mobil.

Aký nápad vás v poslednom období najviac zaujal?

Zdroj: archív
Martin Keder

Creative Director

Úprimne, trochu som prestal sledovať, kto čo robí. Ako všetci, tak aj ja sedím doma s skôr sa snažím vytvárať si také podmienky, aby ma zaujímavý nápad napadol napríklad pri vysávaní či varení obeda.

Zdroj: archív
Štefan Andrejco

Creative Director

Čo sa týka veľkých nápadov so skutočne obrovským WOW efektom, tak to som od doby Trash Islands už dlho nezažil. Ale je tu plno malých milých nápadíkov, s ktorými sa stretávam každú chvíľu. Naposledy mi Peter Kontra rozprával o webstránke agentúry, ktorá je celá urobená ako chatbot. Super, prečo nie? Je to milé a originálne a to som mal pocit, že kým nepríde niečo novšie ako responzívny design, budú webky len o inom nadizajnovaní a preukladaní štvorcov a obdĺžnikov. 

Wiktorovci sa podelili o niekoľko tipov pre voľný čas.

Čo odporúčajú prečítať si:

  • Yuval Noah Harari - Sapiens Stručná história ľudstva
  • Milan Kundera - Sviatok bezvýznamnosti
  • Ransom Riggs - Neobyčajné deti slečny Peregrinovej
  • 433 social GOAT
  • James C. Colins - Good to great
  • Matthew Walker - Prečo spime
  • Haruki Murakami - Koniec sveta & Hard-boiled Wonderland

Niečo na počúvanie/sledovanie:

  • Podcast - FUTURE with Steve Glaveski - Reinvent the way you work - jan. 2021
  • Black Books (social distancing before it was cool)
  • Naval - How to get rich: Every Episode
  • Všetky filmy od Marvelu - chronologicky od začiatku
  • Hudba - The Blaze
  • Seriály: Dark, AfterLife, Fargo - prvé dve série, Lupin

Pár tipov na relax:

  • Puzzle
  • Red Dead Redemption 2 (Xbox)
  • Teplá vaňa a meditácia
  • Víno a hudba
  • Hra na elektrickú gitaru

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.