Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
03.03.2021, 12:20

Podľa údajov Štatického úradu SR mali ceny v reklame za posledný štvrťrok 2020 rásť o viac ako 40 percent

Asociácie agentúr na čele s Klubom reklamných agentúr reagujú: Tieto štatistiky nevyjadrujú skutočný stav v reklamnom priemysle.

Podľa údajov Štatického úradu SR mali ceny v reklame za posledný štvrťrok 2020 rásť o viac ako 40 percent
Zdroj: Dreamstime

V uplynulých dňoch vydal Štatistický úrad SR makroekonomické štatistiky ​Vývoja indexov cien vo vybraných trhových službách vo 4. štvrťroku 2020​. Súčasťou týchto informácií sú aj štatistiky za odvetvie Reklama a prieskum trhu, v ktorom je prezentovaný medziročný nárast cien v poslednom kvartáli o 40,6 percent. V porovnaní s tretím kvartálom 2020 rástli ceny podľa údajov Štatistického úradu SR o 24, 3 percent. Túto informáciu prevzali a publikovali viaceré slovenské mienkotvorné médiá.

Na informáciu reaguje združenie KRAS (Klub reklamných agentúr Slovenska). Vo vyhlásení tvrdí, že zverejnené "štatistiky nereprezentujú skutočný stav v reklamnom priemysle".​ Dôvod vidia v tom, že k danej téme neposkytovali žiadne informácie, keďže neboli dotazované.

Ku Klubu reklamných agentúr Slovenska sa pripojili aj ďalšie asociácie, ktoré združujú mediálne, digitálne, prieskumné a PR agentúry. Pod vyhlásenie sa tak podpísalo viac ako 60 najvýznamnejších slovenských agentúr.

"My, dolupodpísané reklamné agentúry združené v Klube reklamných agentúr Slovenska prehlasujeme, že sme pri zisťovaní cien trhových služieb za reklamu neboli dotazované, t.j. že tieto štatistiky podľa nás nereprezentujú skutočný stav v reklamnom priemysle," píše sa vo vyhlásení.

Agentúry tvrdia, že tieto čísla sú naopak, v rozpore s ich skúsenosťami. "Nami poskytované reklamné služby zaznamenávajú opačný trend a tlak na znižovanie cien."

Zároveň považujú za dôležité informovať o ekonomických ukazovateľoch jednotlivých odvetví a preto Štatistickému úradu ponúkajú pomocnú ruku. "Prácu Štatistického úradu Slovenskej republiky si vážime. Zverejňované ukazovatele by podľa nášho názoru mali poskytovať čo najpresnejší obraz o danom odvetví. ​My, členovia KRAS-u preto ponúkame pomocnú ruku a radi sa v budúcnosti zúčastníme procesu získavania dát a poskytneme údaje o kľúčových parametroch odvetvia reklamných služieb."

Za Klub reklamných agentúr (KRAS) sa pod prehlásenie podpísali všetky členské agentúry:

APPLEPIE, ​Effectivity POWERED BY PUBLICIS, ​Elite / Monday Lovers, ​Istropolitana Ogilvy, ​JANDL​, ​MullenLowe GGK​, ​MADE BY VACULIK​, ​MUW SAATCHI&SAATCHI, Respect APP, ​TRIAD,​ ​Wiktor Leo Burnett​, ​Zaraguza

K prehláseniu Klubu reklamných agentúr Slovenska sa pridali ďalšie partnerské asociácie:

Slovenská asociácia výskumných agentúr (SAVA) a jej členovia:
ACRC, AKO*, Focus*, GfK Slovakia, Go4insight, Ipsos Slovakia*, Kantar Slovakia*, 2muse

Asociácia digitálnych a marketingových agentúr (ADMA) a jej členské agentúry:
Basta Digital, CORE4 Advertising, Digiline, Diorama, Ecake, Elite / Monday Lovers, HYPE, Netsuccess, Paravan Interactive, Performics, Ponyhouse, Promiseo, PS: Digital, Riesenia, SCR Interactive, Socialists, THIS IS LOCCO, TRIAD, Visibility, Zaraguza.

Asociácia mediálnych agentúr (AMA) a jej členské agentúry:
Carat - Slovakia, MediaCom Bratislava, Wavemaker Slovakia, MindShare Slovakia, OMD Slovakia, Panmedia Western, PHD, STARMEDIA, UNIMEDIA,  UNIVERSAL McCANN Bratislava, ZenithOptimedia

Asociácia public relations Slovenskej republiky (APRSR) a jej členské agentúry:
1st CLASS AGENCY, AMI Communications Slovakia, Dynamic Relations 2000, Grayling Slovakia, Media&Communication Consulting, Neopublic, PR.Konektor, PRime time, SEESAME Communication Experts, SKPR STRATEGIES, 10/10 Communication

*agentúry sa zberu dát už zúčastňujú

Oslovili sme Štatistický úrad SR, téme sa budeme venovať.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.