Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
05.03.2021, 10:10

Tesco na ochranu zdravia zákazníkov využíva technológie firmy Pygmalios

Momentálne elektronický monitoring funguje vo viac ako 60 prevádzkach Tesca naprieč celým Slovenskom.

Tesco na ochranu zdravia zákazníkov využíva technológie firmy Pygmalios
Zdroj: Pygmalios

Obchodný reťazec hneď po vypuknutí koronakrízy posilnil hygienické rutiny vo všetkých obchodoch a neustále dohliada na dodržiavanie platných bezpečnostných opatrení. Aj v súčasnej náročnej situácii Tesco prináša inovácie pre ešte bezpečnejšie nakupovanie. Jednou z nich je automatický systém vyhodnocujúci počet zákazníkov nachádzajúcich sa v jednu chvíľu v obchode Tesca.

Technologické riešenie vyvinuté slovenskou IT firmou Pygmalios funguje na princípe anonymného merania počtu zákazníkov v predajni v reálnom čase.

V Tescu sme promptne zareagovali hneď po vypuknutí koronakrízy – staráme sa o bezpečnejší nákup našich zákazníkov a vyvíjame maximálne úsilie, aby sme im za každých okolností prinášali ich obľúbené potraviny. Pomáhajú nám v tom užitočné technologické inovácie, príkladom je systém Pygmalios, vďaka ktorému dokážu kolegovia Tesca v reálnom čase dohliadať na počet nakupujúcich nachádzajúcich sa v rovnakú chvíľu v našich obchodoch. Ide o veľkú pomoc pre našich kolegov, pričom práve vďaka inovatívnemu technologickému riešeniu Pygmalios dokážu ešte efektívnejšie dohliadať na dodržiavanie opatrení a chrániť tak zdravie zákazníkov i ostatných kolegov,“ uviedol Martin Kuruc, výkonný riaditeľ Tesca na Slovensku.

Tesco dohliada na to, aby v každom z jeho 153 obchodov nakupoval v rovnaký čas iba povolený počet zákazníkov v prepočte na štvorcové metre. Momentálne systém Pygmalios funguje vo viac ako 60 prevádzkach Tesca naprieč celým Slovenskom.

Elektronický monitoring vyhodnocuje informácie o počte ľudí v obchodnej prevádzke prostredníctvom nainštalovaných inteligentných senzorov. Tie anonymne počítajú prichádzajúcich a odchádzajúcich návštevníkov. Následne veľkou rýchlosťou, rádovo v sekundách, dokážu vyhodnotiť počet nakupujúcich, ktorí sa  nachádzajú v danú chvíľu v prevádzke.

Systém informuje o aktuálnej situácii v obchode prostredníctvom obrazovky umiestnenej pri vstupe do obchodu: zelená farba signalizuje, že počet ľudí v prevádzke neprekročil limit. Červená, naopak, upozorní, že už bol dosiahnutý maximálny povolený počet zákazníkov, ktorí môžu v rovnaký čas nakupovať v obchode.

„Rozumieme náročnej situácii, v akej sa maloobchodné reťazce ocitli práve vplyvom vypuknutia koronakrízy. Veľmi nás teší pozitívna skúsenosť Tesca, vážime si vzájomnú spoluprácu a veríme, že náš systém bude aj naďalej pomáhať pri bezpečnejšom nákupe v obchodoch reťazca, ktorý sme spoločným úsilím s tímom z Tesca nasadili,“ vysvetľuje Michal Tomčík, spoluzakladateľ a vedúci projektu  za Pygmalios a dodáva: „Sme radi, že Pygmalios už dnes úspešne pomáha v desiatkach obchodov Tesca a osvedčil sa v obchodoch rozličných formátov vrátane menších i väčších prevádzok,“  dodal Miroslav Duda z Pygmaliosu zodpovedný za proces implementácie.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.