Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
11.03.2021, 08:00

Online event nenahradí živé podujatie. No môže byť výnimočným zážitkom

Aby bol online event relevantný, musí ponúknuť viac ako živé podujatie. Prinášame tipy odborníkov.

Online event nenahradí živé podujatie. No môže byť výnimočným zážitkom
Zdroj: Shutterstock

Eventový svet prechádza veľkou transformáciou. Pandémia ho zo dňa na deň postavila pred úplne novú situáciu. A hoci virtuálny svet poskytuje takmer neobmedzené možnosti, emócie a zmyslové zážitky, ako sú dotyky, vône či chute, zatiaľ nevie nahradiť. Online event preto musí ponúknuť viac, aby bol relevantný. Zdravým základom však zostáva aj v digitálnej dobe pozitívny prístup, flexibilita a kreativita.

Máme za sebou takmer rok s pandémiou koronavírusu, ktorá významne paralyzovala organizovanie live eventov. Za posledných niekoľko mesiacov sme sa tak už všetci veľmi dobre zoznámili s online podujatiami. Na digitálne platformy sa presunulo všetko od pravidelných mítingov, seminárov, konferencií až po obchodné prezentácie a využívanie online prostredia sa už stalo podstatnou súčasťou firemnej komunikácie.

„Život sa nezastavil a biznis tiež nie, firmy a organizácie potrebujú komunikovať so svojimi zákazníkmi či s cieľovými skupinami. Preto sme v situácii, keď sa nové možnosti a riešenia, ktoré ponúkajú hybridné, digitálne, online a virtuálne podujatia, stávajú komunikačnou samozrejmosťou,“ hovorí Štefan Kozák, šéf agentúry CREATIVE PRO. „Myslím, že budúcnosť bude o kombinácii online a live eventov, o tom, ktorý je pre klienta efektívnejší podľa stanoveného cieľa,“ dodáva Tomáš Ručkay, šéf agentúry Leopard Production.

Ako však vytvoriť úspešný, inšpiratívny, relevantný a najmä na naše publikum zameraný online event? Asi na to nestačí len dobrý nápad, počítač, kamera a pomerne solídna sociálna bublina. Počas live eventov mali organizátori pripravených viacero scenárov, to sa nemení ani v digitálnom svete. Hoci v ňom event neohrozí napríklad nepriaznivé počasie, v omnoho väčšej miere hrozí zlyhanie technológií alebo „problém“ niekde medzi klávesnicou a stoličkou. Nestáva sa to síce často, ale treba byť pripravený a flexibilne meniť veci rovnako, ako to bolo „kedysi“ v live eventoch. 

Prečo nebude fungovať jednoduché preklopenie živého podujatia do online priestoru, ale aj tipy, ako si získať publikum, prinášajú profesionáli z eventových agentúr. Opýtali sme sa ich aj na to, akých chýb sa vyvarovať pri online podujatí a na čo treba myslieť, aby bol funkčný content eventu.

10 bodov online eventu

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 75% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.