Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
12.03.2021, 07:00

Unilever sa zrieka označenia "normálne". Podľa prieskumu má na ľudí negatívny dopad

Značka sľubuje, že nebude digitálne upravovať tvar tela, veľkosť, telesné proporcie či farbu pleti.

Unilever sa zrieka označenia "normálne". Podľa prieskumu má na ľudí negatívny dopad
Zdroj: Youtube

Spoločnosť Unilever oznámila, že v súvislosti s prijatím svojej novej vízie a stratégie Positive Beauty (Pozitívna krása), odstráni zo všetkých svojich obalov a reklám na značky kozmetických prípravkov a produktov osobnej starostlivosti označenie "normálne".

Vízia Positive Beauty, ktorá zahŕňa niekoľko postupných záväzkov a iniciatív, týkajúcich sa značiek kozmetiky a osobnej starostlivosti, konkrétne značiek Dove, Rexona, Axe a TRESemmé, bude presadzovať nové poňatie krásy, ktoré je spravodlivé a zároveň udržateľné pre planétu.

Rozhodnutie odstrániť pojem "normálne" je jedným z mnohých krokov, ktorými chce spoločnosť spochybniť úzko chápané ideály krásy, snaží sa skoncovať s diskrimináciou a presadzovať inkluzívnejšiu víziu krásy.

Toto rozhodnutie vychádza z výsledkov celosvetového prieskumu v oblasti kozmetiky, ktorý odhalil, že pri používaní slova "normálne" v súvislosti s popisom vlasov alebo pleti, má väčšina ľudí dojem, že do skupiny "normálnych" ľudí nepatrí.

"Vzhľadom na to, že naše kozmetické prípravky a výrobky osobnej starostlivosti používa každý deň miliarda ľudí a ešte viac ich sleduje naše reklamy, sú naše značky naozaj schopné život ľudí ovplyvniť. Preto sme sa zaviazali, že budeme bojovať proti normám a stereotypom, a vytvoríme širšiu, oveľa inkluzívnejšiu, definíciu krásy," uviedol Sunny Jain, prezident divízie Krása a osobná starostlivosť.

Okrem toho, že odstráni označenie "normálne", nebude spoločnosť Unilever v reklamách na svoje značky digitálne upravovať ani tvar tela, veľkosť, telesné proporcie či farbu pleti, a zvýši počet reklám zobrazujúcich osoby z rôznych skupín, ktoré sú v nich nedostatočne zastúpené.

"Podpora rôznorodosti a inklúzie je pre nás relevantná aj v Česku a na Slovensku. Rovnako to platí aj s nasledovaním poslania značiek. Značka Dove už niekoľko rokov podporuje zdravú sebadôveru mladých dievčat. Na českých a slovenských školách tak robí už od roku 2019 a napriek pandémii sme v roku 2020 zasiahli 25 tisíc mladých životov. Zároveň sme do programu zahrnuli aj rodičov a učiteľov, ktorí sú veľvyslancami celého programu a môžu na diskutované témy nadviazať a ovplyvniť ďalší rozvoj detí. V neposlednom rade sme do projektu zahrnuli aj našich zamestnancov, ktorí sa zúčastnili workshopov na vybraných školách ešte v prvom kvartáli roku 2020. Ani pandémia nás nezastaví, aktuálne program riešime cez online workshopy a máme v pláne v ďalšom roku náš dopad zdvojnásobiť," vyjadrila sa k poslaniu značky Dove vedúca kategórie Krása a starostlivosť o telo za Česko a Slovensko Daniela Krahulíková.

Stredobodom vízie Positive Beauty je cieľ nielen menej škodiť, ale aj prinášať viac prospechu ľuďom i celej planéte Zem. 

Štúdie, ktorej realizáciu zadala spoločnosť Unilever, sa zúčastnilo 10 000 respondentov z deviatich krajín(Brazília, Čína, India, Indonézia, Nigéria, Saudská Arábia, Juhoafrická republika, Spojené kráľovstvo a USA). Poznatky štúdie sú nasledujúce:

  • Viac ako polovica respondentov (56 percent) si myslí, že sektor kozmetiky a osobnej starostlivosti môže v ľuďoch vzbudzovať pocit vylúčenia.
  • Ľudia si želajú, aby sa firmy vyrábajúce kozmetické prípravky a výrobky osobnej starostlivosti viac zameriavali na to, aby sa ľudia lepšie cítili, nie iba na to, aby lepšie vyzerali (74 percent).
  • Viac ako polovica ľudí (52 percent) uvádza, že teraz pred nákupom výrobkov venuje väčšiu pozornosť tomu, aký postoj zastáva výrobca k spoločenským otázkam.
  • Sedem ľudí z desiatich súhlasí s tým, že používanie slova "normálne" na obaloch a v reklamách na výrobky má negatívny dopad. U mladších ľudí (vo veku 18 - 35 rokov) je to dokonca osem z desiatich.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.