Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
26.03.2021, 10:15

Retro reklama Zlatého Bažanta získala Grand Prix na súťaži YouTube Works

Súťaž oceňuje najlepšie slovenské a české videokampane.

Retro reklama Zlatého Bažanta získala Grand Prix na súťaži YouTube Works
Zdroj: Youtube

YouTube už po druhýkrát v histórii Česka a Slovenska vyhlásil výsledky súťaže YouTube Works, v ktorej medzi sebou súperil výber tých najlepších českých a slovenských videokampaní. 

YouTube Works je súťaž, ktorá skúma konkrétne kampane do hĺbky. Posudzuje ich kreatívu, mediálnu stratégiu a zohľadňuje najmä obchodné a mediálne výsledky kampaní. Ide o ocenenie práve tej práce, ktorú často obyčajný smrteľník nevidí – prácu klientov, agentúr a tvorcov na YouTube.

„Chceme osláviť a oceniť všetky skvelé nápady, ktoré stáli za najefektívnejšími a najinovatívnejšími kampaňami na YouTube v roku 2020. Požiadali sme preto 11 marketingových odborníkov, od kreatívnych riaditeliek až po zakladateľov a CEOs, aby nám pomohli tieto kampane nájsť. YouTube Works ocenenia odovzdávame v Česku a na Slovensku už po druhýkrát,“ vysvetľuje Vanda Wolfová, vedúca agentúrneho biznisu spoločnosti Google.

GRAND PRIX & Najlepšia integrácia YouTube

Klient: Zlatý Bažant (spoločnosť Heineken) 
Agentúra: Dentsu a MADE BY VACULIK

Zlatý Bažant je najpredávanejšou značkou piva na slovenskom trhu. V roku 2016 pivovar úspešne uviedol na trh ikonický produkt v retro dizajne na báze receptúry z roku 1973. O tri roky neskôr však začali predaje klesať. Spoločnosť preto spustila na YouTube kampaň na zvýšenie povedomia o značke, ktorá sa inšpirovala kultovou piesňou 70. rokov, singlom Rasputin od skupiny Boney M. Vďaka vtipnému textu, chytľavej melódii a dokonale autentickému videu sa pieseň stala virálnym hitom. Používatelia začali toto video vyhľadávať a nahrávať svoje vlastné cover verzie. Táto kampaň bola ocenená za maximalizáciu potenciálu YouTube a výrazné prekročenie obchodných cieľov.

Najlepší sociálny dopad pomocou YouTube

Klient: IKEA
Agentúra: Triad Advertising, Bistro Films a Dentsu

Takmer každá druhá Češka a Slovenka zažila nejakú formu domáceho násilia. Počas globálnej pandémie, kedy mal byť náš domov paradoxne tým najbezpečnejším miestom, sa počet hlásených prípadov dokonca zdvojnásobil. S využitím motívu hrôzy a strachu vytvorila IKEA 90-sekundové video, ktoré ukazuje, že domáce násilie nemusí byť len fyzického charakteru. Kampaň dosiahla 2,5 milióna prehratí v Česku a 1,3 milióna prehratí na Slovensku, vzbudila značný záujem o túto tému a zmenila povedomie o značke IKEA. Porota ocenila úspešnú integráciu sociálnej témy do komerčnej komunikácie.

Najlepšie dlhodobé využitie YouTube

Klient: Maybelline New York (spoločnosť L'Oréal)
Agentúra: McCann, BNT a Wavemaker

Značka Maybelline New York v minulosti bojovala s tým, ako sa čo najviac priblížiť svoje cieľovej skupine, preto hľadala dlhodobejšie riešenie, ktoré by bolo efektívnejšie ako tradičné typy médií a zlepšilo by imidž značky. Výsledkom bol zrod YouTube seriálu „Make-up in the city“, ktorý mladým dievčatám pomáha s líčením a inšpiráciou. Koncept tiež intenzívne ťaží z partnerstva s populárnou televíznou show SuperStar, vďaka ktorému vznikli niektoré z najpopulárnejších videí. Víťazka vlaňajšieho ročníka naspievala tutoriál krok za krokom a ambasádorka Maybelline musela tento návod nasledovať a vytvoriť podľa neho finálny vzhľad líčenia. Porotu zaujala dlhodobá konzistencia konceptu tejto série na YouTube.

Najlepšia spolupráca s influencerom

Klient: Tatra Banka
Agentúra: THIS IS LOCCO

Na slovenskom trhu je Tatra Banka jednou z najinovatívnejších digitálnych značiek miestneho bankového sektora a každoročne uvádza na trh komunikačnú kampaň zameranú na študentov, ktorí si ešte neotvorili bankový účet. Keďže si Tatra Banka chcela udržať svoju vedúcu pozíciu, stavila na digitálny svet – doslova. A tak sa zrodila Bejby Blue, mladá digitálna umelkyňa zložená z núl a jednotiek. Poukazovala na to, čo by mladí mohli dosiahnuť, ak sa rozhodnú svoj čas online tráviť zmysluplne. Táto virtuálna influencerka sa stala súčasťou kultúry mladých ľudí, streamovala online hry, vystupovala v hudobných videoklipoch, učila svojich fanúšikov žiť ekologicky a udržateľne a dokonca sa zúčastnila rozhovorov v médiách. Kampaň prekročila svoje ciele v oblasti akvizície a to v roku, ktorý bol všeobecne veľmi ťažký. Preto bola ocenená porotou.

Najlepšie využitie YouTube pre výkonnostný marketing

Klient: Sportisimo
Agentúra: Bumerang.film

Sportisimo sa ako jedna z najsilnejších značiek obchodov so športovými potrebami na Slovensku pohybuje vo vysoko konkurenčnom prostredí. Rok 2020 značke ukázal, že nie je plne pripravená na neočakávaný nárast online dopytu. Prvé YouTube videá vznikali skôr metódou pokus omyl a to všetko s Vianocami, najnáročnejšou sezónou, za dverami. Vynikajúca kampaň na YouTube však nakoniec oslovila viac ako 2,6 milióna divákov, využila platformu pre dosah aj výkon, pracovala s ideálnymi formátmi pre naplnenie jednotlivých konkrétnych cieľov, učila sa zo svojich vlastných najlepších postupov a preto získala od poroty najvyššie ocenenie v danej kategórii.

Najlepšia mediálna stratégia

Klient: IKEA
Agentúra: Dentsu a Kaspen / Jung von Matt

Existuje niečo, čo môžeme ako jednotlivci urobiť pre to, aby bol náš životný štýl udržateľnejší? IKEA si položila práve túto otázku a v roku 2020 predstavila rastlinnú verziu svojich ikonických guličiek, ktoré chutia presne tak, ako tie mäsové. Cieľom tejto kampane bolo zvýšiť povedomie o tomto produkte a posilniť vnímanie IKEA ako udržateľnej značky. Vytvorili preto sériu videí využívajúcich claim „Vy rozdiel nespoznáte, ale naša planéta áno“. V Česku kampaň oslovila viac ako 4,6 milióna divákov, na Slovensku 2,3 milióna divíkov. Porota ocenila fakt, že IKEA použila rôzne formáty pre rôzne cieľové skupiny a nebála sa staviť na YouTube ako hlavné médium.

Cena poroty za kreatívnu inováciu

Klient: Škoda auto
Agentúra: Peppermint Digital a PHD

Keď sa pred 125 rokmi začala písať história slovenského automobilového priemyslu, spoločnosť Škoda Auto bola pri tom. Značka chcela toto významné výročie osláviť pripomenutím niektorých zásadných míľnikov svojej histórie. Ako ale hovoriť o histórii moderne? Škoda Auto uviedla na trh sériu videí,  ktoré predstavili kľúčové inovácie v historickom kontexte, avšak s presahom do súčasnosti. YouTube kanál bol hlavnou platformou tohto exkluzívneho obsahu a kampaň celkovo priniesla viac ako 9 miliónov vzhliadnutí.  Táto práca získala zvláštnu cenu poroty za kombináciu zaujímavého obsahu a príkladného remeselného spracovania.

Porota:

Lenka Auerová, Operations Director, Adexpres
Pavel Flégl, Creative Director, Isobar
Matouš Fridrich, Creative Director, Triad Advertising
Andrea Hurychová, Managing Director & Founder, WeDigital
Daniel Kafka, CEO, Fragile media
Adéla Krausová, Managing Director, WMC/GREY
Peter Michalka, Adman, Respect APP
Anna Olvecka, Head of Client Service, Performics
Michal Pastier, Creative Director, Co-founder, Darwin & the Machines
Tomáš Varga, CEO Central Europe, Publicis Groupe
Hana Zachová, Brand Lead, GLAMI

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.