Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
31.03.2021, 11:05

365.bank sa vyhraňuje voči plastom. Spúšťa kampaň na bezplastový účet

Kreatívu zastrešila agentúra Wiktor Leo Burnett.

365.bank sa vyhraňuje voči plastom. Spúšťa kampaň na bezplastový účet
Zdroj: Youtube

Človek skonzumuje každý týždeň priemerne päť gramov mikroplastov, čo je ekvivalent jednej platobnej karty (Štúdia Assessing plastic ingestion from nature to people od World Wide Fund For Nature realizovaná v r. 2019). Väčšina plastového odpadu, ktoré ľudstvo vygeneruje, skončí v riekach a v moriach. Nachádza sa dokonca v telách až troch štvrtín morských rýb.

Na problém plastov preto upozorňuje 365.bank vo svojej novej kampani, v ktorej sa prihovára svojim klientom netradične. Prostredníctvom rýb.

„Doba, v ktorej žijeme, je, žiaľ, aj ,dobou plastovou‘. Súčasné tempo výroby a spotreby plastov je neudržateľné. Ako dnešná banka považujeme za dôležité upozorniť na tento dnešný problém. My sami chceme ísť príkladom, preto redukciu plastov aktívne podporujeme. Je to malý krok pre človeka, ale veľký pre ľudstvo. Tento povestný výrok platí aj dnes, optikou ekológie. Človek vie spraviť niečo pre svoje prostredie aj malou zmenou správania. Môže začať napríklad výberom bankového účtu, ktorý je bez plastu, hovorí Andrej Zaťko, CEO 365.bank.

Podľa jeho slov pôjde pritom v oblasti ekológie príkladom aj samotná banka. Okrem aktuálnych digitálnych a bezpapierových procesov bude tento rok jej ambíciou aj znižovať uhlíkovú stopu a získať ISO certifikát uhlíkovo neutrálnej banky.   

V najnovšej ekologickej kampani poukazuje Trišesťpäťka na nevyhnutnosť redukcie plastov. Banka v nej komunikuje svoj bezplastový účet, ktorého súčasťou je digitálna karta. Vďaka nej klienti klasickú plastovú platobnú kartu už vôbec nepotrebujú. Keďže problém plastov je úzko prepojený s vodou a hlavne rybami, kde končí väčšina tohto odpadu, sú práve ony symbolom kampane.

Súčasťou najnovšej komunikácie bude séria televíznych spotov nasadených v ATL, BTL a na sociálnych sieťach. Kampaň pochádza z dielne agentúry Wiktor Leo Burnett, súčasťou voiceu spotov je už tradične aj slovenský raper Branči Kováč alias Vec. Dôležitým prvkom je aj kultová pesnička Stayin’ Alive od Bee Gees, ktorá veľmi jasne komunikuje dôvody, prečo je bezplastový účet lepší.

Vizitka kampane:

Klient: 365.bank
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Creative Director: Martin Motáček
Strategy Director: Vladimír Lefík
Art Director: Tomáš Galajda
Graphic Designer: Juraj Vačko
Copywriter: Martin Motáček, Pavol Paulenda
Account Manager: Michal Kopriva
Produkcia: JOJ Production, Katarína Kintlerová, Petra Géciová
Réžia: Dano Dekan
3D: Radovan Hajdin, Ivan Kubove, Michal Csanyi
Hudba: Matúš Široký

Trišesťpäťka pritom pracuje s posolstvom redukcie plastov aj v rámci svojich CSR aktivít. V blízkej dobe spustí pilotný projekt redukcie plastov vo vodnej nádrži Ružín. Toto miesto sa totiž stalo symbolom „plastového pekla“ na východnom Slovensku. Komunálny odpad z obydlí nachádzajúcich sa pri brehoch vodných tokov totiž končí práve v Ružíne. Každoročne sa tu dostanú do vody stovky ton plastov a iných naplavenín. Vytiahnuť ich odtiaľ stojí desaťtisíce eur.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.