Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
06.04.2021, 13:16

Aj e-commerce môže mať reklamu v televízii

V rozhovore sa dozviete:

  • prečo sa ui42 digital mení na novú Dexfinity a ako to ovplyvní ďalší vývoj ui42
  • kde je dnes potenciál vývoja služieb v e-commerece
  • B2B a ich rozvoj v online priestore
  • ako môže umelá inteligencia pomôcť biznisu v online
  • ako zmenila pandémia vývoj v e-commerce
Aj e-commerce môže mať reklamu v televízii
Zdroj: archív

Na začiatku vznikla ui42, pri ktorej postupne paralelne rástla ui42 digital. V súčasnosti sa ui42 digital osamostatňuje a vzniká samostatná firma Dexfinity. O tom, ako bude ďalej pokračovať ui42, hovorí pre Stratégie spoluzakladateľ spoločnosti Martin Krupa. A to, prečo je z ui42 digital nová firma, sme sa opýtali Pavla Adamčáka, jej riaditeľa. Našou témou však boli tiež súčasné výzvy e-commerce.

Skúsme sa vrátiť do čias, keď vznikla ui42. S akým zámerom ste zakladali firmu?
M. K.: Bude to už takmer dvadsaťpäť rokov. Boli sme spolu s Robertom Mrázom asistentmi na Matematicko-fyzikálnej fakulte UK. Málokto vie, ale odtiaľ je aj názov firmy – Ústav informatiky číslo dverí 42 (smiech). V princípe už na začiatku sme sa venovali webovým aplikáciám, službám na internete, konzultáciám, programovaniu, to je gro našich služieb doteraz, ako nás väčšina ľudí pozná. Popritom, keďže nás stále bavili technológie, sme sa sústredili aj na vlastné technologické projekty. To sú projekty, ktoré tvoria druhú časť ui42, a je menej viditeľná. Patria k nim projekty ako Profesia či platforma BUXUS. Málokto vie, že Profesia je náš pôvodný projekt, z ktorého je dnes úspešný spin-off.

Pavol, ako ste sa dostali k ui42 vy?
P. A.: Pre mňa bol začiatok v ui42 úplne náhodný. Študoval som na vysokej škole v Dánsku a potreboval som prax. Keďže som poznal Martina (Krupu, pozn. red.), ponúkol mi možnosť urobiť si prax v ui42. Z praxe vznikla pozícia online marketing špecialistu a začal som okolo seba budovať tím rovnako nadšených ľudí do onlinu. Za päť rokov bola z „ppc strediska“ (pozn.: pay per click) samostatná firma ui42 digital.

Prečo sa dnes tieto dve firmy rozchádzajú? Prispela k tomu situácia s boomom e-commerce?

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 89% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.