Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
19.04.2021, 21:23

Šéf marketingu Slido: Koncept "Zombies" má divákov pobaviť, nie vystrašiť

V rozhovore sa dozviete:

  • aké zadanie dostala agentúra TRIAD
  • prečo si klient vybral práve myšlienku zombies
  • či tento krok nevníma ako riskantný
  • či testovali reklamu, a na akých trhoch
  • ako ich služby zmenila pandémia
Šéf marketingu Slido:  Koncept "Zombies" má divákov pobaviť, nie vystrašiť
Zdroj: archív

Ten, kto niekedy organizoval, alebo sa zúčastnil na konferencii, určite sa stretol s platformou Slido. Vďaka nej ste mohli položiť otázky spíkrom. Pandémia však definitívne premiestnila eventy do online prostredia a Slido si muselo nájsť nový priestor. V súčasnosti prichádza s novou kampaňou, jej ambíciou je mať celosvetový dosah. Primárne je určená na americký trh. O tom, ako vznikala kampaň a prečo si vybrali práve myšlienku zombies, hovorí VP of marketing Tomáš Tencer.

Ide o prvú kampaň pre Slido, a to rovno nadnárodných rozmerov. Aké ciele ste si dali a čo od kampane očakávate? Pandémia minulý rok dovŕšila naše preorientovanie sa na novú cieľovú skupinu Slido používateľov - individuálnych prezentujúcich vo firmách ako sú napríklad tím lídri, projektoví manažéri, riaditelia alebo ľudia zodpovední za firemné vzdelávanie. Tí začali počas pandémie používať Slido na svojich online mítingoch a práve tento segment bol jedným z hlavných motorov nášho takmer 200 percentného rastu minulý rok. A na tých je kampaň Meeting Zombies cielená. Z našich prieskumov vyšlo, že 40 percent týchto míting organizátorov nevníma potrebu používať nástroje ako je Slido na zlepšenie svojich stretnutí. Cieľom našej kampane Meeting Zombies je preto poukázať na to, čo nefunguje na online stretnutiach, a zároveň pozicionovať Slido ako nástroj, ktorý vie pomôcť prebrať ľudí späť k životu. Druhým cieľom je samozrejme zvýšenie signupov a celkový rast používanosti Slida.

Aká bola vaša predstava kampane? Respektíve, aké zadanie dostala agentúra?
Zadanie bolo dost široké (smiech). Vedeli sme, že ideme vytvoriť kampaň, ktorej ambíciou je mať celosvetový dosah. Veľkou inšpiráciou nám boli SaaS spoločnosti ako je Zendesk či Slack, ktoré v minulosti úspešne spustili kampane, ktoré pomohli podporiť ich rast. Keď sme pri Slacku, pri tvorbe kampane sme úzko spolupracovali aj s bývalým CMO Slacku, Bill Macaitis, ktorý nám pomáhal so smerovaním a spätnou väzbou. Kampaň bola takisto podnetom na introspektívu. Vyhodnocovali sme kde sme ako brand, ako nás ľudia vnímajú a kam sa chceme posunúť. Na americkom trhu sme pre našu cieľovú skupinu a v našej kategórii top značkou (top of mind, #1 v unaided brand awareness).
Potrebujeme ale zbúrať niektoré predsudky. Chceme, aby sa náš brand spájal s atribútmi ako fun a delight. Najväčší dôraz sme teda kládli na zábavné poukázanie na problém, ktorý si mnoho organizátorov mítingov ani neuvedomuje. A na to, ako vie Slido tieto problémy vyriešiť. Preto je aj výsledné video postavené na humornom zobrazení problému nudných mítingov, ktoré z nás robia zombíkov.

Prečo ste sa rozhodli pre výslednú verziu?

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 57% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.