Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
22.04.2021, 21:10

Prečo by ste sa mali zapojiť do súťaže Young Lions? Najlepšia možnosť ukázať, akí ste dobrí

Výhercov minuloročných ročníkov sme sa pýtali, prečo je pre mladých kreatívcov dôležité zúčastniť sa Young Lions.

Prečo by ste sa mali zapojiť do súťaže Young Lions? Najlepšia možnosť ukázať, akí ste dobrí
Zdroj: archív

Aj v tomto roku sa mladí kreatívni profesionáli môžu prihlásiť do medzinárodnej súťaže Young Lions. Víťazné tímy postúpia do medzinárodného kola Young Lions Competition 2021. Ak rozmýšľate, prečo by ste sa mali zapojiť do súťaže, možno vás navnadia odpovede tých, ktorí už v národnom kole vyhrali a reprezentovali slovenskú mladú kreativitu v medzinárodnej konkurencii v minulých ročníkoch. Jaroslav Vígh, Iva Pacoňová, Michal Hornický, Matúš Hliboký či Roman Roj sa do Young Lions zapojili viac-krát a určite tak odporúčajú urobiť všetkým. Už len preto, že mladí kreatívci ukážu svoj potenciál, zviditeľnia sa a zmerajú si sily s tými najlepšími z celého sveta.

Jaroslav Vígh
MUW Saatchi&Saatchi

Ak sa podarí mladým kreatívcom uspieť v medzinárodnej konkurencii, zmení im to kariéru

Jaroslav Vígh (MUW Satchi&Saatchi) reprezentoval Slovensko v medzinárodnom kole Young Lions niekoľkokrát. Dokonca, v roku 2017 spolu s Róbertom Ludrovským vyhrali bronz za video na tému, že hudbu nie je možné kopírovať či nelegálne šíriť.

Jaroslav mladým kreatívcom, ktorí uvažujú, že sa do súťaže prihlásia odkazuje: Ak sa im podarí uspieť v medzinárodnej konkurencii, s najväčšou pravdepodobnosťou, im to zmení kariéru. A to hneď z dvoch dôvodov.
"Ten prvý je každému jasný – ak vyhráte, väčšina agentúr si vás všimne a skôr či neskôr vás k sebe začnú lanáriť. Nikdy nebolo jednoduchšie sa súčasným a budúcim zamestnávateľom ukázať, lebo reklamná brandža nikdy necítila tak akútny nedostatok talentov.

"Ten druhý dôvod je ešte dôležitejší: ak uspejete, budete chcieť zvíťaziť znova. A znova, a znova. Nepoznám žiadneho víťaza Young Lions, ktorý by svoj úspech nechcel zopakovať a potvrdiť. A to sa skôr či neskôr premietne aj do všetkých ďalších zápolení, súťaží a tendrov, ktoré vás v reklame postretnú. Úspech je neskutočne nákazlivý a vám to bude počas celého pracovného života veľmi pomáhať."

Zdroj: osobný archív
Iva Pacoňová, Michal Hornický
Kreatívna dvojica

Šanca zmerať si sily s najtalentovanejšími mladými ľuďmi z celého sveta je niečo, čo sa nenaskytne každý deň

V medzinárodnej konkurencii súťažili aj Iva Pacoňová a Michal Hornický, ktorí dnes pracujú ako Kreatívna dvojica.

"No a čo, že postup na tohtoročný festival Cannes Lions znamená, že ho zažiješ “len” online. Aj tak je to mega!," hovorí Iva Pacoňová. "Okej, možno zamrzí, že neuvidíš Davida Drogu či Alexandra Wanga naživo, ale šanca zmerať si sily s najtalentovanejšími mladými ľuďmi z celého sveta a siahnuť na dno svojich kreatívnych síl, je niečo, čo sa nenaskytne každý deň. Všetko - od zadávania briefu, cez brainstormingy do rána, až po prípravu prezentácie s koncovkou final_final_totalfinal má zrazu celkom inú atmosféru, keď vieš, že súperíš s ľuďmi z celosvetovo uznávaných reklamiek. Je to zážitok, na ktorý tak skoro nezabudneš. Vymýšľanie kampane pre neziskovku Bona Voxa mám v živej pamäti dodnes."

Podľa Michala Hornického, ak to mladí kreatívci myslia s prácou v reklame vážne, mali by sa do súťaže zapojiť. "Otestuješ si svoje skills a porovnáš ich s ostatnými kolegami zo Slovenska, ba možno aj z celého sveta. Vymýšľanie pod tlakom nie je sranda. Budeš v strese, nevyspíš sa, ráno o tretej sa sám seba opýtaš, na čo ti to bolo dobré... Tiež som to tak mal. S odstupom času však tieto prebdené noci vnímam top zážitky, na ktoré budeš s nostalgiou spomínať v čase, keď už sa nebudeš môcť zapojiť. Víťazstvo v národnom kole je prestíž, účasť v celosvetovom je skúsenosť, ktorú možno zažiješ iba raz. Využi, že sa ešte môžeš zapojiť. Čo by som ja za to dal..."

Zdroj: archív
Roman Roj
Dotcom

Skvelá možnosť dostať sa k najčerstvejšiemu zdroju tých najzaujímavejších informácií

Aj Roman Roj (Dotcom) mal príležitosť zmerať si sily s najlepšími talentami z celého sveta. Dôvodov na prihlásenie vidí niekoľko, tým prvým je, že naša brandža má súťaživosť v krvi. Zadania nabúrajú stereotyp v agentúrnom živote. Krátky deadline podľa Roja cibrí kreativitu. Množstvo prednášok je skvelá možnosť dostať sa k najčerstvejšiemu zdroju tých najzaujímavejších informácií. A, ten posledný je, že súťaž Young Lions je ďalší z dôvodov, kvôli ktorému sa oplatí mať menej ako 30 rokov.

Zdroj: archív
Matúš Hliboký
TRIAD

Najlepšia možnosť ukázať sa

Matúš Hliboký (TRIAD) hovorí, že Young Lions je "najvác:).  Pre človeka, ktorého baví vymýšľanie a reklama je to najlepšia možnosť ukázať sa. Young Lions je dokonalé zadanie. Skvelá téma a žiadny feedback od klienta. Jednoducho najlepšie ingrediencie na vymyslenie skvelého nápadu. Ak to vymyslíš super, tak si ťa všimnú ľudia z agentúr. Ak to vymyslíš geniálne, tak ideš do Cannes. A to je zážitok na celý život. Áno viem, že tento rok je to online, ale to vôbec nevadí, pretože je tu ešte druhý dôvod. Vďaka tejto súťaži si overíš ako na tom vlastne si. Najprv sa porovnávaš s ostatnými na Slovensku a potom sa môžeš porovnávať s rovesníkmi z iných krajín. A potom si uvedomíš, že tú reklamu vieme robiť dobre aj na Slovensku.

Tak ešte raz. Prečo sa prihlásiť a čo zažiješ?

Bríf. Málo spánku. Prvé kolo nápadov, druhé, tretie...štvrté... potom sa vrátiš k prvým nápadom. Odovzdanie tesne pred deadlinom. Zisťovačky, kto čo odovzdal.  Porovnávanie všetkých prác. Shortlist. Vytešuješ sa, že si sa naň dostal. Finálna prezka. Povieš si, že to tvoj nápad to musí vyhrať. Nevyhráš (toto sa mi stalo 6-krát). Ďalší rok ten istý proces. Nakoniec vyhráš.... Ach škoda, že sa už nemôžem zapojiť."

Národné aj medzinárodné kolo súťaže Young Lions s jeho sprievodnými aktivitami budú prebiehať v roku 2021 online. Registrovať sa a súťažiť môžu 2-členné tímy zložené z profesionálov do 31 rokov (narodení 25. júna 1989 a neskôr) v 7 súťažných kategóriách: DESIGN, DIGITAL, FILM, MARKETERS, MEDIA, PR, PRINT. Súťaž sa začína už 29. apríla, a to vyhlásením brífu pre kategóriu Design.

Registračný poplatok za prihlásenie do súťaže je organizátorom znížený na sumu 20 eur za súťažný tím,  to znamená 10 eur na účastníka. Organizátor spolu s partnermi súťaže sponzoruje výhry vo všetkých súťažných kategóriách: náklady na účasť v medzinárodnom kole súťaže (registračný poplatok) vrátane digital pasu na online konferenciu Cannes Lions Live, ktorá sa uskutoční 21.-25. júna 2021 a ročného Lions Membership.

Partneri súťaže:
Organizátori otvorili v tomto roku pre záujemcov všetky kategórie, partnerom jednotlivých kategórií sú:
Design - Slovenské centrum dizajnu
Digitál - Slovenská sporiteľňa
Media  - AMA
Film - Slovak Telekom
Marketers - O2 Slovakia
PR - Klub reklamných agentúr Slovenska
Print - Heineken Slovensko

Zdroj: archív

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.