Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
29.04.2021, 14:40

YouTube hlási za prvý kvartál rast reklamných príjmov o 49 percent

Denne diváci videá online giganta sledujú viac ako miliardu hodín.

YouTube hlási za prvý kvartál rast reklamných príjmov o 49 percent
Zdroj: Youtube

Spoločnosť Alphabet, matka Google, uverejnila svoje hospodárske výsledky za prvý kvartál 2021.

Platforma YouTube má aktuálne 2 miliardy používateľov mesačne. Diváci videá sledujú viac ako miliardu hodín denne, čo platforme prinieslo v prvom štvrťroku tohto roka reklamné príjmy vo výške 6 miliárd dolárov, pričom ide o 49 percentný nárast oproti minulému roku.

Portál SocialMediaToday píše o rastúcej prítomnosti YouTube v prostredí, ktoré presahuje digitál. Čoraz viac divákov obsah online platformy s videami sleduje na televíznych obrazovkách.

Na zmenu upozornil aj produktový riaditeľ YouTube Neal Mohan, ktorý hovorí o zmene používateľského správania. Vo vyjadrení tvrdí, že aj keď mobilné zariadenia tvoria najväčšie percento spotreby obsahu na platforme, najrýchlejšie rastúci je trend sledovania YouTube na smart televíziách. „Vlani viac ako 120 miliónov ľudí v USA sledovalo Youtube alebo YouTube TV na svojich televíziách,“ hovorí Mohan a upozorňuje na ďalšiu zmenu používateľského správania: „Pre novú generáciu divákov je televízna obrazovka prvou voľbou pre sledovanie YouTube. V decembri 2020 viac ako štvrtina amerických používateľov sledovala YouTube výlučne na televízii.“

Čo sa týka trendov sledovania jednotlivých typov YouTube videí na televízii, medziročné porovnanie ukazuje, že minimálne o polovicu narástol záujem o videá v kategóriách hudba, humor či vzdelanie.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 52% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.