Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
30.04.2021, 12:20

Facebook takmer zdvojnásobil štvrťročný zisk, narástla aj používateľská základňa

Počet aktívnych používateľov rodiny Facebook aplikácii je 2,99 miliardy mesačne.

Facebook takmer zdvojnásobil štvrťročný zisk, narástla aj používateľská základňa
Zdroj: NoviceArea

Akcie spoločnosti Facebook v stredu vzrástli o 10 percent, po tom, čo spoločnosť oznámila rastúci počet používateľov a lepšie ako očakávané finančné výnosy za prvý štvrťrok 2021, čo pomohlo utíšiť obavy obchodníkov z možného dopadu pandémie na jej podnikanie. Akcie podniku si po zverejnení hospodárskych výsledkov pripisovali zhruba šesť percent.

Celkové tržby Zuckerbergovej firmy sa v prvom štvrťroku medziročne zvýšili o 48 percent na 26,17 miliardy dolárov. Prekonali tak očakávania analytikov, ktorí ich podľa prieskumu firmy Refinitiv odhadovali v priemere na 23,67 miliardy dolárov.

Facebook v tohtoročnom prvom štvrťroku takmer zdvojnásobil čistý zisk na 9,5 miliardy dolárov z 4,9 miliardy dolárov pred rokom.

Firma ťaží z vyšších výdavkov na reklamu v čase vzostupu aktivity na internete, ktorý je dôsledkom pandémie. Príjmy z reklamy, ktoré tvoria väčšinu tržieb podniku, sa v prvom štvrťroku zvýšili o 46 percent na 25,44 miliardy dolárov.

Facebook uviedol, že v rámci svojej rodiny aplikácií má 2,99 miliardy používateľov mesačne, v porovnaní s 2,89 miliardami v predchádzajúcom štvrťroku. Táto metrika počíta celkovú používateľskú základňu Facebooku v rámci jeho hlavnej aplikácie, Instagramu, Messengeru a WhatsAppu.

Zdroj: Facebook

V USA a Kanade sa počet aktívnych používateľov Facebooku zvýšil na 195 miliónov denne zo 190 miliónov pred štvrťrokom. Jeho používateľská základňa v Európe sa zvýšila na 305 miliónov z 294 miliónov aktívnych používateľov denne v predchádzajúcom štvrťroku.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 50% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.