StoryEditor

Nové nariadenia týkajúce sa cookies budú mať v prvých obdobiach drastický dosah

06.05.2021, 08:00
Tvrdia v rozhovore Jozef Šajdík a Roman Šebo z agentúry iProspect.

O programatickom nákupe v roku 2020 a tom, ako ho ovplyvní prichádzajúca cookies-less éra, sme sa rozprávali s Jozefom Šajdíkom, ktorý v agentúre iProspect (dentsu brand) zastáva pozíciu Programmatic & Technology Directora, a Managing Directorom Romanom Šebom.

Programmatic v roku 2020 medziročne narástol o sedem percent a jeho celkový objem bol 16 miliónov. Čomu pripisujete v porovnaní s rokom 2019 rast?

J. Š.: Investície do digitálneho marketingu majú každý rok stúpajúci trend, rovnako sa to týka aj programatického nákupu, ktorý zaznamenáva každoročný nárast. Na jednej strane je to tým, že čoraz viac agentúr už začalo využívať tento spôsob nákupu, a na druhej strane aj tým, že mnoho vydavateľov/médií zaradilo svoj reklamný priestor do predaja prostredníctvom tejto formy. Je takisto vhodné spomenúť, že programmatic sa stáva atraktívnym spôsobom nákupu digitálneho priestoru pre čoraz viac agentúr, keďže jeho možnosti a využitie v praxi je čoraz väčšie a prináša do komunikácie klienta mnoho výhod, o ktorých sa už veľa popísalo. Zároveň vnímame, že na trhu už aktuálne operuje mnoho šikovných ľudí, ktorí sa, či už na strane média alebo agentúry, primárne venujú tejto oblasti a neustále ju rozvíjajú. Väčšinou sa tak deje v zmysle prvotných testov nových technológií, následne aj ich samotné použitie v praxi, čo má takisto veľký podiel na náraste investícií. No a v neposlednom rade je to aj v prípade technologických spoločností...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-10-03 12:55:15 - Feat.: - Title: IKEA spúšťa novú brandovú kampaň „Buďte láske bližšie“ 02 - Modified: 2023-09-20 10:44:08 - Feat.: - Title: dentsu: Vyjednávania o cenách bývajú každý rok ťažké 03 - Modified: 2023-08-24 08:14:14 - Feat.: - Title: Prieskum: Dve tretiny vydavateľov sa pripravujú na obdobie bez cookies v roku 2023 04 - Modified: 2023-04-28 10:35:23 - Feat.: - Title: Blíži sa koniec Cookies tretích strán. Aké máme alternatívy a čo treba urobiť? (anketa Stratégií) 05 - Modified: 2022-03-29 09:35:54 - Feat.: - Title: Pokuta 250-tisíc eur pre IAB Europe za porušenie GDPR. Agentúram hrozí, že prídu o údaje z cookies
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 00:54