Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
05.05.2021, 08:00

Štandardný spot natočíme aj v neštandardných podmienkach

Produkčné a reklamné agentúry hovoria o tom, ako pandémia zmenila výrobu reklamných spotov.

Štandardný spot natočíme aj v neštandardných podmienkach
Zdroj: PLAYGROUND 13

V marci to bol už rok, čo nám COVID-19 zmenil životy. Dnes už vieme, že pandémia nebola len nejakou pármesačnou epizódou, ako sme si spočiatku optimisticky mysleli, ale viaceré karanténne opatrenia zostanú v nejakej forme súčasťou našich životov aj v budúcnosti.

Zmeny, ktoré by v predcovidovom období trvali mesiace, sa v pandémii udiali počas pár dní. Rušné kancelárie sme zamenili za home office, komunikujeme online a na diaľku sme sa naučili efektívne robiť mnoho vecí, ktoré by nám predtým ani nenapadli. Jednou z nich je napríklad aj točenie reklamných spotov na diaľku. Na pľaci sa nachádza len malá časť štábu a všetci ostatní sledujú priebeh natáčania na úplne inom mieste na svojom telefóne, tablete či počítači.

„V marci 2020 boli výroby všade na svete prerušené na neurčito a tímy sa snažili prísť na to, ako minimalizovať počet ľudí na pľaci a zároveň neohroziť kreatívny proces. Pre produkcie, ktoré predtým používali QTAKE, bol prechod na remote workflow bezproblémový,“ hovorí Vlado Struhar, ktorý od roku 2008 vyvíja softvér QTAKE a je spoluzakladateľom spoločnosti IN2CORE. „A netýka sa to len priamo natáčania, ale aj prípravy na natáčanie či postprodukcie môžu na diaľku fungovať takmer rovnako, ako keby kameraman, režisér a klient sedeli spolu v postprodukčnom štúdiu,“ dodáva.

Aké skúsenosti majú produkčné a reklamné agentúry?

„Prekvapujúce pre nás bolo zistenie, že točenie na diaľku je vlastne veľmi pohodlné a efektívne. Čo je však najdôležitejšie – výsledok to negatívne neovplyvňuje, skôr naopak,“ hovorí Jaro Vigh z MUW Saatchi & Saatchi.

„Online bol silný už pred pandémiou, ale práve pandémia mu dodala skutočnú dôležitosť,“ konštatuje Tomáš Ručkay z Leopard production.

„Museli sme sa prispôsobiť a už pri kreatívnych návrhoch často pozerať na možnosti produkcie,“ dopĺňa Alexander Smik z applepie.

Všetci sa však zhodujú na tom, že streamovanie cez internet pre ľudí, ktorí nie sú na pľaci, je náročnejší, a dlhé roky zaužívaný spôsob s filmovým štábom a režisérom na pľaci prináša viac komfortu a zábavy.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 90% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.