Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
30.05.2021, 12:56

Odborník na falošné videá: Nebezpečenstvo deepfake? Ukradne vám identitu

V rozhovore sa dozviete:

  • Čo sú to deepfake videá
  • Ako vzniká deepfake video, a či ho zvládne vytvoriť aj laik
  • V čom sú jeho pozitíva a v čom negatíva
  • Ako vzniklo video so Zlaticou Puškárovou a Kristínou Tormovou pre O2 Slovakia
  • Kde sú hranice tvorby falošného videa
  • Ako spoznáme, že ide o deepfake video
Odborník na falošné videá: Nebezpečenstvo deepfake? Ukradne vám identitu
Zdroj: archív M.S.

V uplynulých dňoch odštartovala kampaň operátora O2 Slovakia, ktorá v rámci iniciatívy Dátuj zodpovedne varuje ľudí, že hoaxy môžu ublížiť im aj ich blízkym. A robí to na základe videa s moderátorkou TV Markíza, Zlaticou Puškárovou. V skutočnosti však nejde o moderátorku Markízy, ale o falošné video vytvorené pomocou umelej inteligencie - takzvaného deepfake videa. Zlatica Puškárová sa vo videu postupne mení na herečku Kristínu Tormovú, ktorá vysvetľuje, že sa nedá veriť všetkému. Na tvorbe tohto videa spolupracoval Martin Spano, informatik a popularizátor umelej inteligencie. Hovorili sme s ním o tom, ako vzniklo samotné video so Zlaticou Puškárovou, ale aj o téme deepfake videí.

Čo si môžeme predstaviť pod technológiou deepfake?
Deepfake je druh syntetických médií. Sú to médiá, ktoré boli zmanipulované alebo úplne vytvorené umelou inteligenciou. Je to spojenie deep zo slovného spojenie deep learning (z angl. hlboké učenie) a fake (z angl. falošný). Hlboké učenie je práve metóda z oblasti umelej inteligencie, ktorá sa pri vytváraní deepfake videí používa.

V čom vidíte pozitíva a v čom negatíva, prípadne možnosť zneužitia takýchto videí? Kedy je to ešte zábava, kedy už nie?

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 87% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.