Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
14.06.2021, 12:53

Klaudia Linkeschová: Reklama, ktorá ma osloví? Má nečakané twisty a ostane v hlavách aj po niekoľkých rokoch

Klaudia Linkeschová je v súťaži Young Lions víťazom kategórie Marketers.

Klaudia Linkeschová: Reklama, ktorá ma osloví? Má nečakané twisty a ostane v hlavách aj po niekoľkých rokoch
Zdroj: archív

Klaudia Linkeschová bodovala v tohtoročnej súťaži Young Lions v kategórii Marketers. Víťaznú prácu pripravovala spolu s Ondrejom Mikušom. Zlaté ocenenie si spoločne odnášajú za prácu Preži leto plné zážitkov s Radosťou!. Ich úlohou bolo vymyslieť zadanie pre kreatívnu agentúru a prípravu letnej kampane - netradičných komunikačných aktivít značky Radosť, klienta O2 Slovakia. Klaudia Linkeschová pracuje v súčasnosti ako senior špecialista stratégie v Slovak Telekome, takto si poradila s našimi otázkami.

Prečo ste sa prihlásili do súťaže Young Lions? A s akými očakávaniami?
Do súťaže som sa prihlásila v predchádzajúcich troch ročníkoch, prvýkrát to vyšlo teraz, na strane klienta, v kategórii Marketers. Vždy som súťaž vnímala ako skvelú príležitosť ukázať čo vo mne je, otestovať hlavne sama pred sebou, ci som schopná prinášať kvalitnú a možno aj kreatívnu prácu v tak krátkom čase pod tlakom, v konkurencii rovnako ambicióznych ľudí.
Nebudeme si klamať, zviditeľniť sa na trhu a ísť do Cannes tiež nie je najhoršia motivácia, aj keď tento rok Cannes len online, nevadí.

Čo si zo súťaže odnášate?
Očakávania sa mi samozrejme naplnili, aj keď pocit z výhry sa asi nedá dopredu predstaviť. Je to fajn:). Z praktického hľadiska si odnášam riadok v CV, ktorý mi už nikto nevezme. Inak si určite odnášam motiváciu podať čo najlepší výkon na medzinárodnom kole a reprezentatívne zastupovať ako Slovensko, tak Slovak Telekom v tom veľkom svete.

Čo si pamätáte najviac z toho dňa, keď ste mali vypracovať zadanie? Čo bolo pre vás najťažšie a čo naopak, najľahšie?
Kategória bola nastavená trošku inak ako po minulé roky, kedy súťažiaci aplikovali brief na svoj vlastný brand, pre ktorý pracujú. Museli sme sa teda veľmi rýchlo prenastaviť a vcítiť do kože iného klienta.

Aké očakávania máte od Cannes?
Ľahšie by sa mi odpovedalo, keby nás čakala cesta a offline zážitok, napriek tomu očakávam zaujímavé prednášky, insighty, inspirácie a samozrejme výhru v našej kategórii, veď prečo nie:).

Prečo robíte v reklame, v oblasti komunikácie? Čo vás na tom najviac baví?
Rôznorodosť práce, to ma najviac bavilo na strane reklamnej agentúry MUW Saatchi & Saatchi a musím povedať, že inak to nie je ani na strane klienta v Slovak Telekome. Človek nikdy nerobí to isté, je v kreatívnom prostredí, obklopený podobnými ľuďmi s rovnakou krvnou skupinou a zápalom pre reklamu či marketing.

Čo by ste robili, ak by ste nerobili v reklame?
Do reklamy ma to ťahalo od kedy si pamätám, aj výber škôl bol preto veľmi jednoduchý, no keby som musela niečo vybrať, bola by to kaderníčka. Keď prídem domov do Prešova, baví ma nahradiť babkine učnice, ku ktorým chodí a vlasy jej farbím ja. Myslím si, že mám dobrú jemnú motoriku, možno by to šlo:).

Ktorá práca v reklame vás v poslednom období oslovila najviac?
Ešte v minulom roku som mala tú česť byť súčasťou prvého kola poroty Effie, kde pre mňa zahviezdila kampaň Hrášková polievka. Zvolenie netradičného prístupu k téme, netradičného média, spojenie s dobrou vecou, komplexné rozpracovanie kampane do rôznych touchpointov, celé dobre.

Najlepšia rada, akú ste kedy dostali a od koho?
Keď nepovieš čo chceš - nechceš ty, nikto to za teba nebude riešiť. Neviem od koho to mám, či vôbec od niekoho konkrétneho, ale vraciam sa k tomu pomerne často, hlavne v situáciách, keď si uvedomujem, že na tom musím stále pracovať. 

Kritika, ktorá vás najviac posunula? Respektíve, čo vás vo vašej práci najviac posúva?
Jednoduchá otázka: A ty si s tým spokojná? Vždy ma to donútilo veci prehodnotiť a verím, že vylepšiť.

Pre akého klienta by ste chceli pracovať?
Intenzívne to bol práve Slovak Telekom, čo sa mi počas pandémie aj podarilo. Práve tam hľadám priestor pre rast.

Doplňte: Mám rád reklamu, ktorá...
...má nečakané twisty a ostane v hlavách a aj po niekoľkých rokoch po nej dokážete siahnuť v pamäti.

Váš status na sociálnych sieťach, ktorý vás najlepšie vystihuje? Prípadne kniha, ktorú by ste odporučili?
Ani jedno ani druhé, ale o seriáloch a filmoch by sme sa mohli baviť veľmi dlho.

Klaudia Linkeschová spoločne s Ondrejom Mikušom reprezentovali mladých slovenských kreatívcov na medzinárodnom Cannskom kole súťaže Young Lions v kategórii Marketers.

O súťaži Young Lions Slovakia
Young Lions Slovakia je národným kolom prestížnej medzinárodnej súťaže Young Lions Competition, ktorá je štandardne súčasťou medzinárodného festivalu Cannes Lions. Víťazstvo v národnom kole súťaže slúži ako nominácia do medzinárodného kola v Cannes.

Partneri súťaže:
Design - Slovenské centrum dizajnu
Digitál - Slovenská sporiteľňa
Media  - AMA
Film - Slovak Telekom
Marketers - O2 Slovakia
PR - Klub reklamných agentúr Slovenska
Print - Heineken Slovensko

Mediálny partner: Shutterstock

Organizátorom súťaže Young Lions Slovakia je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je reprezentantom prestížneho reklamného festivalu Cannes Lions na Slovensku, Klub reklamných agentúr Slovenska, ADC Slovakia a odborný mesačník Stratégie.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.