Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook

Heinz požiadal ľudí, aby „nakreslili kečup“

Agentúra: Rethink
Klient: HEINZ

Ak by vás niekto požiadal o nakreslenie kečupu, čo by ste nakreslili? To je otázka, ktorú položil Heinz ľuďom na celom svete v anonymnom sociálnom experimente. Výsledok? Ľudia spontánne kreslili kečup, jasne červené fľaše, ktoré sa významne podobali na kečup od Heinz.

Experiment sa uskutočnil s desiatkami účastníkov na piatich kontinentoch, z ktorých nikto nevedel, o akú značku ide. Niektorí sa rozhodli nakresliť okrem typickej fľaše aj lichobežníkový štítok sklenenej fľaše, alebo známu paradajku visiacu z kríčka, či číslo 57. Kvalita kresieb sa pohybovala od chaotických čmáraníc po jemne vykreslené ilustrácie, ale drvivá väčšina účastníkov mala niečo spoločné: keď kreslili kečup, kreslili Heinz.

Od 18. do 31. januára 2021 mohli napríklad Kanaďania navštíviť stránku drawketchup.ca a poslať svoje umelecké diela. Najlepšie kresby vyhrali škatuľu a fľašu na mieru so svojou vlastnou kresbou na štítku. 250 ľudí vyhralo fľašu na mieru. Ďalší mali tú česť a ich výtvory sa dostali až na bilbordy kampane.

Toto bola skutočne skvelá kreatívna kampaň spoločnosti Heinz, ktorá dokazuje, že aj keď máte konzistentnú a silnú značku, stále môžete vytiahnuť jedinečné marketingové kúsky, ktoré generujú konverzáciu, bez toho, aby ste ustúpili od svojich tradičných hodnôt. Celá kampaň perfektne korešponduje s dlhoročným posolstvom značky It has to be HEINZ.

Zdroj: Heinz

​Objednajte si od McDonald´s

Agentúra: Buzzman, France
Klient: Burger King

Tiež sme si nikdy sme nemysleli, že to raz povieme: „Objednajte si od McDonald’s.“ Komunikačná stratégia spoločnosti Burger King je notoricky známa tým, že stále v kampaniach bojuje so svojím najväčším rivalom – McDonald’s. Od posmešného povzbudzovania zákazníkov, aby šoférovali tam a nazad pre náladu zdarma, až po reagovanie na tvrdenia týkajúce sa neprirodzenej dlhovekosti veľkého Mac-u hrdým zobrazovaním svojich vlastných plesnivých produktov.

Preto, keď Spojené kráľovstvo vstúpilo do druhého lockdownu, Burger King prekvapil tým, že povzbudzoval svojich zákazníkov, aby skutočne nepodporovali nič iné ako svojho úhlavného nepriateľa McDonald’s, ako aj ďalších veľkých konkurentov. Tento odvážny krok si získal veľa mediálneho priestoru a vygeneroval veľa konverzácií na sociálnych sieťach. Jediným sporným problémom v kampani bolo možno to, že namiesto veľkých nadnárodných značiek mohol Burger King solidárne podporiť práve menšie nezávislé brandy, na ktoré mala pandémia určite väčší dosah ako na zabehnuté korporácie.

Zdroj: Burger King

​Absolute Nothing

Agentúra: WTF?, Argentina
Klient: ABSOLUT

Cieľom kampane Absolute Nothing bolo zvýšiť povedomie o absolútnej bezpečnosti pri jazde autom. Kampaň o zodpovednej konzumácii alkoholu prebiehala v Argentíne práve v období pred koncom roka a končiaceho sa lockdownu.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 48% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.