StoryEditor

Šéfka marketingu O2: Chceme, aby ľudia uvažovali nad informáciami, ktoré zdieľajú

23.06.2021, 13:52
Lucia Petrášová o novej kampani, ktorá púta pozornosť použitím deepfake videa.

Riaditeľkou úseku značky a komunikácie O2 Slovakia je od apríla tohto roku Lucia Petrášová. Rozprávali sme sa s ňou o novej kampani, v ktorej upriamili pozornosť slovenského mainstreamu na hrozbu deepfake videí.

Kde vznikla myšlienka kampane boja proti dezinformáciám s deepfake videom?
Príprava projektu trvala približne trištvrte roka. V septembri nás oslovil Martin Spano, ktorý je špecialistom na umelú inteligenciu a podobné technologické témy, s návrhom na potenciálnu spoluprácu. Okrem iného povedal, že sa venuje aj deepfake. To nás zaujalo, pretože ako spoločnosť sa dlhodobo venujeme témam ako zodpovedné využívanie technológií a dát. Myšlienka sa postupne vyvíjala, nechceli sme, aby to bol len nejaký „výkrik“, ale aby to malo celé aj edukačný dosah.


Ako plánujete v kampani pokračovať, čo bude nasledovať po výraznom launchovacom videu so Zlaticou Puškárovou a s Kristínou Tormovou?
Deepfake videom so Zlaticou Puškárovou a s Kristínou Tormovou sme tému otvorili.

Video sa bude objavovať v kratšej taktickej verzii, pričom záujemcov budeme smerovať na webstránku Dátujzodpovedne, ktorá je pri edukácii o dezinformáciách hlavným zdrojom informácií. Prípravou obsahu na stránke sme spolu s agentúrami a odbornými garantmi strávili naozaj veľa času. Je tam aj antihoax test, ktorý za prvé dni vyplnilo viac ako 14-tisíc používateľov a zdá sa, že číslo bude rásť.

Robili ste si v spoločnosti prieskum o tom, ako Slováci vnímajú dezinformácie, pred tým, než ste sa pustili do projektu?
Áno, vyšlo nám, že mnoho ľudí verí alternatívnym médiám. A tiež sme napríklad zistili, že pätina oslovených nevie napríklad rozoznať, či ide o klamlivú informáciu alebo nie.

Ako ste tieto výsledky pretavili do kampane?
V prvom rade, napriek výsledkom, my v kampani neodporúčame konkrétne médiá, to nie je jej cieľom. My sa snažíme o to, aby ľudia začali uvažovať nad tým, aké informácie prijímajú a najmä zdieľajú. Chceme ich upozorniť, aby nezdieľali hneď úplne všetky správy, ktoré sa im zjavia na sociálnych sieťach. Ak ich prípadne nejaká informácia čo i len trošku vyruší, nech sa nad ňou len viac zamyslia. Túto myšlienku sme sa snažili napríklad priniesť aj do kľúčového vizuálu, ktorý ilustruje domino efekt šír...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-07-27 07:31:11 - Feat.: - Title: Od agentúry očakávame, že bude našim silným strategickým partnerom. Nechceme, aby dostávala iba briefy 02 - Modified: 2022-02-01 15:49:09 - Feat.: - Title: O2 oslavuje 15 rokov. Svojim zákazníkom rozdáva darčeky 03 - Modified: 2021-11-21 15:28:32 - Feat.: - Title: Luddo a Moya sa pripravujú na sviatky. O2 predstavuje vianočnú kampaň 04 - Modified: 2021-11-21 14:55:06 - Feat.: - Title: Férová Nadácia O2 odovzdá symbolický kľúč z Nežnej revolúcie až 89 osobnostiam 05 - Modified: 2021-05-25 14:09:37 - Feat.: - Title: O2 chce poraziť hoaxy a vrátiť rozum na internet, v kampani ako prvé použilo deepfake
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 10:50