Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
20.07.2021, 08:35

Až 74 percent detí verí, že budúcnosť má byť zelená. Naša generácia rozhoduje, či vôbec nejaká bude

Nová kampaň pre Východoslovenskú energetiku je od agentúry Wiktor Leo Burnett.

Až 74  percent detí verí, že budúcnosť má byť zelená. Naša generácia rozhoduje, či vôbec nejaká bude
Zdroj: Youtube

Do roka 2050 sa priemerná teplota na Zemi zvýši až o 2,5 °C. Ďaleká budúcnosť? Kiežby. Od tohto sci-fi dátumu nás delí len necelých 29 rokov. Menej ako od roku1990.

V roku 2050 budú dnešní malí škôlkari a školáci zrelí tridsiatnici. A namiesto toho, aby žili svoj život, budú zápasiť s topiacimi sa ľadovcami, prírodnými katastrofami a neodvrátiteľným otepľovaním planéty. Ale to predsa nie je to, čo sme im sľúbili, však?

Rodičovská snaha ukázať svet v lepšom svetle sa vzťahuje aj na výrobu energie. Schválne, čo by ste povedali dieťaťu, keby sa vás opýtalo, odkiaľ pochádza energia? Presne túto otázku sme položili až 1 100 deťom vo veku od 5 do 12 rokov a vyzvali sme ich, aby nám to nakreslili. 

Až 74 percent z 1 100 detí spontánne nakreslilo obnoviteľné zdroje. Áno, deti si elektrinu naozaj spájajú s vetrom, so slnkom či s vodou, nie so spaľovaním uhlia. Z troch vybraných kresbičiek sme vytvorili kľúčové vizuály prvej fázy kampane.

Zdroj: VSE

​Message bol teda jasný. Deti chcú žiť v zelenšej budúcnosti, na zelenšej planéte. A ak je nám jedno, ako to tu bude vyzerať o 30 či 50 rokov, im to jedno nebude. Chrániť zem či vybrať zelenú energiu by sme nemali kvôli sebe, ale kvôli nim.

Posolstvo detí sme potrebovali odovzdať najdôležitejšej cieľovke – ich rodičom. Preto sme do štúdia pozvali deti a rodičov na druhý experiment. Oddelili sme ich plátnom a poprosili, aby nám výrobu elektriny nakreslili naživo. Potom sme odtiahli plátno a obom stranám sme ukázali, čo nakreslila tá druhá. A viete, ako dopadol tento experiment? Rovnako ako ten prvý," vysvetľuje Creative Director Martin Motáček a dodáva: „Kým rodičia kreslili dymiace komíny, deti maľovali zelenú budúcnosť. Radosť z kreslenia, prekvapenie detí a precitnutie rodičov – všetko sme poctivo nakrútili a výsledok spojili do minútového online videa."

Kampaň podporila komunikácia na sociálnych sieťach a v online priestore a bežala od polovice júna do polovice júla výhradne na východnom Slovensku.

Vizitka kampane:

Creative Director: Martin Motáček
Strategy Director: Dominika Múdra
Art Director: Karol Krištofovič
Copywriter: Martin Motáček, Pavol Paulenda, Lucia Kekeňáková
Account Manager: Zuzana Kotuliaková
Produkcia: Socialists
Account/Production Manager – Andrea Vozárová (Socialists)
Video Producer – Tomáš Novák (Socialists)

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.