Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
20.07.2021, 10:10

Toyota sa na olympiáde sťahuje do ústrania, obáva sa o svoj imidž

Pandémia zásadne zmenila situáciu, v ktorej sa nachádzajú sponzori hier.

Toyota sa na olympiáde sťahuje do ústrania, obáva sa o svoj imidž
Zdroj: Olympics.com

Japonská automobilka Toyota oznámila, že nebude v televízii vysielať svoje reklamy súvisiace s olympijskými hrami v Tokiu a prezident spoločnosti Akio Tojoda sa nezúčastní na otváracom ceremoniáli hier.

Jeden z hlavných sponzorov športovej udalosti si nechce poškodiť imidž, olympijské hry sa totiž konajú napriek silnému odporu japonskej verejnosti a obavám z ďalšieho šírenia koronavírusu, napísala agentúra Reuters.

Toyota pripravila televíznu reklamu, v ktorej vystupujú niektorí športovci, ktorí sa letných olympijských hier zúčastnia. Včera však šéf komunikácie Toyoty Džun Nagata naznačil, že OH v Tokiu sa stávajú udalosťou, pre ktorú je z „rôznych dôvodov“ ťažšie získať podporu. „Plne podporíme športovcov a prispejeme na hry poskytnutím vozidiel a ďalšími prostriedkami,“ povedal Nagata.

Olympiáda sa začína v piatok 23. júla a bude sa konať v nebývalých podmienkach. V Tokiu teraz kvôli pandemickej situácii platí štvrtý výnimočný stav a na žiadne športoviská v hlavnom meste nebudú smieť diváci.

Toyota poskytne hrám 3340 vozidiel, čo je menej ako pôvodne plánovaných 3700 áut, pretože tie pre divákov nie sú potrebné. Vyše 90 percent vozidiel bude mať alternatívny pohon, budú jazdiť na vodík alebo elektrinu. Najväčšia automobilka sveta na olympijských hrách bez divákov zrušila tiež akcie, na ktorých mala v pláne propagovať svoje autá.

Japonský premiér Jošihide Suga a organizátori udalosti opakovane sľúbili, že hry budú „bezpečné“, ale prieskumy v médiách ukazujú, že verejnosť o tom presvedčená nie je.

Vo víkendovom prieskume agentúry Kjódó News vyjadrilo 87 percent respondentov obavy z toho, že sa olympijské a paralympijské hry v Tokiu počas pandémie konajú, a 31 percent opýtaných si myslí, že sa olympiáda mala zrušiť.

Pandémia zásadne zmenila situáciu, v ktorej sa nachádzajú sponzori hier. Okrem Toyoty k tým hlavným patria japonské spoločnosti Panasonic a Bridgestone.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.